Kyllä noi F10:t sävähdyttää joka kerta kun näkyy vastaan tulevan. Isoihin munuaisiin ja todella kirkkaisiin enkeleihin ei voi olla kiinnittämättä huomiota. Ulkonäöstä pelkkää plussaa IMO!
Kävin eilen kesälomareissun yhteydessä Porin Rinta-Joupilla koeajamassa F10 530d:n. Tässä mieleenjääneitä huomioita autosta:
-Koneessa tuntui olevan potkua todella mukavasti.
-Automaattilaatikko toimi oikein nätisti ja fiksusti, vaihdot ja kickdown toimivat nopeasti ja miettimättä.
-Autossa ollut Dakota-nahkaverhoilu (musta/punaruskea) oli tyylikkään näköinen. Ainoastaan halvanoloinen katon ja pilareiden harmaa kangasverhoilu ei sopinut kuvaan, ja tumma puulistoitus olisi sopinut alumiininväristä paremmin muuhun kokonaisuuteen.
-i-Drive toimi nopeasti ja oli tyylikkään näköinen. Ohjainpyörä oli tosin hieman hankalassa paikassa, ja sen etupuolella olevat nappulat jäivät rullan taakse näkymättömiin.
-Muuten kojelauta ja mittaristo olivat E60:ä hienommat ja kuljettajakeskeisemmät.
-Normiaudio soi kovin vaatimattomasti, kunnon bassotoisto jäi tästäkin puuttumaan.
-Sisämelu oli samaa tasoa kuin E39/E60:ssä, alusta ja ajettavuus/mukavuus olivat kohdallaan.
-Tilaavievät saranat takakontissa ihmetyttivät, kun jo E39:ssä oli tilaasäästävämpi malli.
-Sporttipenkit olivat mainiot, niissä istui kuin herran kukkarossa. Myös nahkainen urheiluohjauspyörä sopi hyvin käteen.
-Auto oli niin mukava ajaa, että sillä olisi ajanut ihan huvikseen vaikka koko päivän. Satasen vauhti tuntui ihan kävelyvauhdilta. Koeajoin heti tämän jälkeen uuden Accord-farkun niinikään diesel-koneella ja automaatilla, ja se oli selvästi muovisempi, meluisampi, nuhaisempi kulkemaan ja vaihteisto mietti vaihtoja kauan. Tokihan hintaeroakin oli (40 k vs. 75 k).
-Koeajoauton tavallinen valkoinen väri oli vaatimattoman näköinen. Eikö Bemarikin voisi harkita ylellisemmän helmiäisvalkoisen värin ottamista valikoimiin?
-Ulkonäkö ei edelleenkään ole mielestäni yhtä huomiotaherättävä kuin E60:ssä. Keula on liian paksu ja pysty, ja perä liian pliisu. Liikaa 3-sarjan näköä. Toivottavasti tuohon ulkonäköön vielä tottuu, sillä muuten ominaisuudet tuntuivat olevan kohdillaan. Tosin ehkä odotin hieman enemmän, mitenkään tajunnanräjäyttävä kokemus tuo koeajo ei ollut. Pieni persoonallisuus jäi puuttumaan. Jokatapauksessa kouluasteikolla 4-10 voisin antaa autolle arvosanan 9,5. Tuosta on vaikea panna paremmaksi.
Tuli nyt ensimmäistä kertaa nähtyä tuo livenä. Ei se ollut niin paha, kuin kuvissa... ainoo vaan, että luulin sitä aluksi Peugeotiksi kauempaa katsottuna ja pösöltähän se näyttääkin.
Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Muutama tollane F10 tässä Lahdessa pyörii ni on se kyllä pirun siisti. Mä tykkään.
Autosalvan ohi ku ajelee ja siel on pihal yks yksinäinen F10 ni ei oikee näytä miltää mut tuolla liikenteessä mahtavan näkönen
Viime viikon perjantaina näin Vantaalla Äyritiellä tälläisen liikenteessä. Ilmeisesti maahantuojan käytössä siis.
18. Syyskuuta on ensiesittely. Ns ostaville asiakkaille kylmät tyypit järjestyy jo nyt, mutta koeajot on mahdollisia vasta virallisen ensiesittelyn jälkeen.
Näyttäis olevan viikonloppuna Joy Tour 2010 Oulussa. Josko siellä sais vihdoin F10 koeajettua kun olis 535iA tarjolla. Onkos joku päässyt jo tuota yksilöä ajamaan? Turha varmaankaan toivoa että olis M Sport?
Niin on, varsinkin kyynärnojien Alcantara-verhoilu miellyttää silmää. Toisaalta istumissa vois olla enemmän Alcantaraa ja vähemmän tuota muuta kangasta.
535iA tuli ajettua, eikä se tietenkään mikään M Sport ollut. Varusteita oli kuitenkin ihan kivasti tuohon laitettu, eli kun perushinta tolle olis 73ke niin varusteineen koeajoauto 115ke. Tärkeimpinä varusteina sport-automaatti ja adaptive drive (+ dynamic drive). Jostain syystä autossa ollut lappu ei maininnut läheskään kaikkia varusteita.
Koeajo oli aivan liian lyhyt tutustua näin monipuoliseen laitteeseen, eikä kunnon kuvaa ehtinyt saada oikein mistään. Comfort-jakkarat oli tietysti mahtavat istua, pehmeyttä tosin vähän enemmänkin kuin mihin on tottunut. Yllättäen moottorin ääniä ei ollut vaimennettu mitenkään kuulumattomiin kiihdytyksissä, mutta hiljainen auto silti oli. Moottorin ääneen tuli melko terävä sointi jossain 5000 rpm jälkeen ja 6500 rpm jälkeen myös jonkinlaista värinää/tärinää moottorista tuntui tulevan kabiiniin enemmän kuin olisin osannut odottaa. Tämä nyt ei tietenkään ole pelkästään moite, vaan enemmän makuasia, eli nyt kyllä jonkinverran myös kuuli milloin tehoa on käytössä. Mitään matalia pakoääniä en koskaan kuullut. Moottorin kierrosherkkyys oli vaikuttava, vaikka ei nyt ehkä sen parempi kuin muissakaan nykyisissä Bemarin bensakutosissa.
Kaistanvaihdot moottoritievauhdissa sujuivat aivan uskomattoman eleettömästi. Mitään oikeasti nopeaa kaarreajoa en päässyt kokeilemaan. Liikenneympyröihin auto taipui hyvin hieman reilummallakin vauhdilla, mutta kaikilta osin tuli sellainen vaikutelma, että auto sopii matka-ajoon paremmin kuin kanttailuun taajamassa. Tämä ei liene yllätys kenellekään.
Sport-automaatissa tulee rattiin vaihtoläpyskät, joilla en kuitenkaan saanut aina haluamaani vaihtumista aikaan. En kerennyt hahmottaa oliko vika minussa eli yritinkö jotain sellaista mitä auto ei sallinut vai enkä vain muuten osannut käyttää niitä oikein edes vaihteiston M-moodissa. Automaattimoodissa vaihdot sujui välillä hämmästyttävän nopeasti ja joskus taas tuntui että joutuu hiukan odottelemaankin. Alustan osalta Comfort/Normal/Sport/Sport+ asentojen eroja en kerennyt juurikaan havainnoida.
Kaikenkaikkiaan todella uskomattoman mukava ja silti ajonautintoa tarjoava auto. Ehkä kuitenkin hiukan turhankin hyvin vaimentaa kuljettajan tuntumaa tiehen jos taas haluaa urheilullisessa mielessä nauttia ajamisesta vaikka radalla. Nopeaan ja mukavaan matkantekoon varmasti parhaita autoja melkein millä tahansa skaalalla tai ainakin vähänkään järkevällä hinnalla. Huomattavasti pidempään olisi pitänyt ajaa jotta mitään kattavaa yhteenvetoa osaisi tehdä.
Kyllä noi F10:t sävähdyttää joka kerta kun näkyy vastaan tulevan. Isoihin munuaisiin ja todella kirkkaisiin enkeleihin ei voi olla kiinnittämättä huomiota. Ulkonäöstä pelkkää plussaa IMO!
totta, varsinki kun aikoinaan vertas tohon e60 joka tuli...on tää heti paremman näköinen..
Petrillä osin samankaltaisia havaintoja kuin itellä, just tuon tietynlaisen tunnottomuuden osalta. Ajoin bimmerpartyjen alkajaisiksi Oulussa 530dA sedanin perusmaustein. Alusta oli tosi iso pettymys, todella löysä ja lulla. Tuntui, että keula soutaa ankarasti jälessä kun kaistaa vaihtoi. Automaatti vaihtoi paikoin hyvinkin nopsaan, mutta paikoin sitä sai odottaa yllättävänkin kauan. Manuaalipuolella tuntui siltä, että on liikaa elektroniikkaa välissä arpomassa, saako vaihtaa vai ei. Vasteet asioihin oli yleisellä tasolla hitaampia ja tunnottomampia kuin E60 ja E39. Auto on mainio matkapeli ja entistä massiivisemman oloinen, muttei itselläni herättänyt erityisiä omistamisen haluja. Paree olla tuo 535 tai vielä isompi bensa joka tapauksessa.
Comment