Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spark
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 44

    Originally posted by MSam View Post
    528iA koeajettu vihdoin tänään.

    Panttasin koeajoa siksi, että en halunnut ajaa dieseliä. Odotin, kunnes vihdoin Raision Autokeskus rekisteröi bensaversion F10:stä. Ihmeellistä kyllä, tuntemukseni ovat lähinnä päin vastaiset, mitä (edellisellä sivulla) Sparkin.
    F10 herättää taatusti ristiriitaisia tunteita. Nyt jo enemmän ajaneena arvostan kovasti kärryn maantieominaisuuksia. Nelipyöräohjauksella F10:n tunto on mielestäni parempi kuin normi-e60:ssa, jota sai olla jatkuvasti vahtaamassa kun ohjaus ei välittänyt kunnollista perstuntumaa. Mitä enemmän olen ajellut, sitä paremmalta F10 on alkanut tuntua eikä vanhaa kaipaa.

    Kaupungin ahtaissa paikoissa F10 vaatii totuttelua eikä ole omimmillaan. Myös nimismiehenkiharoissa tai peräkkäisissä kuopissa jousitus tuntuu jotenkin pomputtavalta. 528:ssa BMW:n perinteiset kutossoundit on tosiaan kuristettu aika hiljaisiksi.

    Mutta kun palaa taas e90 330i:n rattiin, niin ristiriitaiset tunteet heräävät. On se vaan jotenkin niin paljon herkempi ohjausliikkeille, kaasulle, soundeille, kovempi alusta jne. F10 on laiva, ei sille mitään voi. Ja mukavuuspainotteinen sellainen, vaikka lisävarusteisilla jousituksilla, ohjauksilla jne siitä saa halutessaan melko urheilullisen. Mutta silti tunto tiehen jää hitusen liian etäiseksi kaiken elektroniikan keskellä. Mahtavat kaarreominaisuudet siinä kyllä on, ei siitä pääse mihinkään. Voisin väittää että uusi 5 on lähempänä E-mersua kuin ehkä koskaan aiemmin. Kyllä se silti Mesen päihittää sekä ajoltaan että erityisesti sisustaltaan, mutta samankaltaisuus alkaa olla huolestuttavan suurta. Erinomainen auto, erityisesti pitkään matka-ajoon, mutta ei varmasti miellytä kaikkia perinteisen 5-koulukunnan kannattajia. Ja vertailua hankaloittaa harvinaisen paljon se, että auton luonne ja käytös muuttuu todella paljon tiettyjen lisävarusteiden myötä. Eipä silti, en itsekään innostunut pätkääkään e60:sta kun sitä 2003 pääsin ensimmäistä kertaa ajamaan. Silti sitä piti myöhemmin aivan kelvollisena ja hyvänäkin kulkupelinä

    Comment

    • JNIJNI
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1485

      No tällainen siitä F10 M-Sportista sitten tuli, eli viralliset kuvat.

      Loput tuolta:


      G21 LCI 330e xDrive 2022
      E93 M3

      Comment

      • exodus
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 774
        • Oulu

        Originally posted by JNIJNI View Post
        No tällainen siitä F10 M-Sportista sitten tuli, eli viralliset kuvat.

        Loput tuolta:


        Onpas todella köyhännäköiset vanteet. Lisävarustelistalta löytyy paljon paremmin autoon sopivia.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by JNIJNI View Post
          No tällainen siitä F10 M-Sportista sitten tuli, eli viralliset kuvat.
          En tiedä missä vika, mutta tuo F10 on alkanut näyttämään jotenkin tavanomaiselta (ja melkein 3-sarjalta) eikä tuo m-sport näytä mitenkään hienolta ja sporttiselta ainakaan noissa kuvissa. Ja omituisinta on se, että nyt E60 m-sport onkin alkanut näyttämään jo ihan hyvältä.
          E39 528iA

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4623
            • Lahti.

            En ole ajannut koko härveliä, eikä ulkonäön perusteella kovakaan hinkua oliskaan...

            ps. sanoo neljän e39 korimallisen auton omistaja
            Last edited by EPDM; 01-07-2010, 10:24.
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • ruupanen
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 5161
              • Joensuu

              Nyt ihan ok, 3 vuoden päästä pirun siisti. Silleenhä näiden uusien korimallien kanssa käy lähes aina :think
              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

              Comment

              • jussi_r
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1655
                • Nurmijärvi

                Originally posted by EPDM View Post
                En ole ajannut koko härveliä, eikä ulkonäön perusteella kovakaan hinkua oliskaan...

                ps. sanoo neljän e39 korimallisen auton omistaja
                F10 on järjettömän siisti peli, jopa vähän liian hyvä suomalaisiin rajoituksiin nähden. Ajamisen ilo alkaa olla sillä perusteella kyseenalaistettavissa. Ulkonäkö miellyttää omaa silmää, ja nyt tähtäimessä onkin isokoneinen M-sport-varusteltu Touring pari vuotta käytettynä. Tai sedan, jos ei malta odottaa ensin Touringien lanseerausta ja sitten niiden halpenemista. Ja voihan tässä välissä vielä kokeilla E61:n, jos siltä tuntuu. E39:n olen toistaiseksi onnistunut kiertämään, kun ei sen sämpylä-look oikein iske.
                M3 Cabrio Individual
                530d GT xDrive
                GL420 CDI
                ZX-12R

                Comment

                • Kaimann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1214
                  • Karigasniemi

                  Kyllä on keula aika "litteän" näköinen. Silmä taitaa olla tottunu vanhempien mallien ulkonevaan etupuskuriin. Mutta ostaisin toki jos markat nappuloita olis tarpeeksi.
                  "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                  Comment

                  • pouri
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 370
                    • 06 area

                    Nuo alcantara penkit näyttää hyviltä. Mahtaa niissä olla reisituen pituuden säätö.



                    Onkohan tuo sarja jo saatavilla suomessa?
                    Diesel, fuel of satin man

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Miten helvetissä ne onnistui tekeen tuosta perästä m-sportissa noin pliisun.


                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • JNIJNI
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1485

                        Ja mustana:



                        G21 LCI 330e xDrive 2022
                        E93 M3

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          Keula nam, perä ei. Perästä diffuusorin puute mielestäni pilaa sen, sekä noi helvetin oksetusreaktion aiheuttavat audi ulostulot
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • Tibexe
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 485
                            • Tampere

                            Onkos tuollaisen F10/11 535d:n speksejä julkaistu jossain? 740d:stä tuttu 306hv/600nm kutoskone kenties pellin alla... :think
                            Last edited by Tibexe; 02-07-2010, 18:29.
                            sigpic

                            Comment

                            • Esko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 11707
                              • Kouvola

                              Alpina B5 BiTurbo








                              This is Alpina's new B5 Biturbo, which has been given its public debut at Goodwood's Moving Motor Show.
                              The B5 uses a tuned version of BMW's 4.4-litre twin-turbocharged V8 powerplant, producing 500bhp and 516 lb ft of torque. That's enough, claims Alpina, for a 0-62mph time of 4.7sec and a top speed of 191mph.
                              Alpina often shies away from using the same powerplants as M division models, but the B5 will go head to head with the forthcoming M5 on engine choice. Its transmission will be different, though; the B5 uses a modified version of ZF's eight-speed automatic gearbox, whereas the M5 is widely tipped to use a dual-clutch unit.
                              Alpina claims the B5 offers class-leading fuel economy and CO2 emissions, at 26.1mpg (combined) and 252g/km respectively.
                              No pricing for the car has been announced, but UK buyers should expect to pay around £70,000 for the car. The first deliveries are expected in the autumn."

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                Originally posted by pouri View Post
                                Nuo alcantara penkit näyttää hyviltä. Mahtaa niissä olla reisituen pituuden säätö.



                                Onkohan tuo sarja jo saatavilla suomessa?



                                todella tyylikäs sisusta!
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎