Originally posted by MSam
View Post
Kaupungin ahtaissa paikoissa F10 vaatii totuttelua eikä ole omimmillaan. Myös nimismiehenkiharoissa tai peräkkäisissä kuopissa jousitus tuntuu jotenkin pomputtavalta. 528:ssa BMW:n perinteiset kutossoundit on tosiaan kuristettu aika hiljaisiksi.
Mutta kun palaa taas e90 330i:n rattiin, niin ristiriitaiset tunteet heräävät. On se vaan jotenkin niin paljon herkempi ohjausliikkeille, kaasulle, soundeille, kovempi alusta jne. F10 on laiva, ei sille mitään voi. Ja mukavuuspainotteinen sellainen, vaikka lisävarusteisilla jousituksilla, ohjauksilla jne siitä saa halutessaan melko urheilullisen. Mutta silti tunto tiehen jää hitusen liian etäiseksi kaiken elektroniikan keskellä. Mahtavat kaarreominaisuudet siinä kyllä on, ei siitä pääse mihinkään. Voisin väittää että uusi 5 on lähempänä E-mersua kuin ehkä koskaan aiemmin. Kyllä se silti Mesen päihittää sekä ajoltaan että erityisesti sisustaltaan, mutta samankaltaisuus alkaa olla huolestuttavan suurta. Erinomainen auto, erityisesti pitkään matka-ajoon, mutta ei varmasti miellytä kaikkia perinteisen 5-koulukunnan kannattajia. Ja vertailua hankaloittaa harvinaisen paljon se, että auton luonne ja käytös muuttuu todella paljon tiettyjen lisävarusteiden myötä. Eipä silti, en itsekään innostunut pätkääkään e60:sta kun sitä 2003 pääsin ensimmäistä kertaa ajamaan. Silti sitä piti myöhemmin aivan kelvollisena ja hyvänäkin kulkupelinä

Comment