Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scattman
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 466
    • 00500

    Originally posted by Olapade View Post
    535iA tuli parisen viikkoa sitten käytyä koeajamassa. Pieni pettymys, tai lähinnä se, että olisin halunnut 750 ajaa, mutta ei ollut liikkeessä. Mutta kyllähän tuo ihan iloisesti liikahti. Ainoa asia, mikä häiritsi näin "pienenä" ihmisenä, niin tilojen ahtaus. E34/E32, siellähän sitä on ruhtinaallisesti. Langista puhumattakaan.


    Onko tuo sarkasmia vai mitä? Et sä voi verrata 20 vuotta vanhoja autoja mitenkään uuteen autoon. Edes tiloiltaan...
    On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Scattman View Post
      Et sä voi verrata 20 vuotta vanhoja autoja mitenkään uuteen autoon. Edes tiloiltaan...
      Miksi niitä ei voisi verrata?
      E39 528iA

      Comment

      • Scattman
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 466
        • 00500

        Originally posted by TJJ View Post
        Miksi niitä ei voisi verrata?
        Ei... Vittu...
        On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by Scattman View Post
          Ei... Vittu...
          Olipa älykäs vastaus.
          E39 528iA

          Comment

          • Scattman
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 466
            • 00500

            Originally posted by TJJ View Post
            Olipa älykäs vastaus.
            Ai, anteeksi etten vastannut jotenkin hieman yksinkertaisemmin sinulle. Odotas, et voi verrata 20 vuotta vanhaa autoa uuteen autoon. Tuntuupa toistolta, en tunne olevani velvollinen perustelemaan mitenkään tuota. Mene sinne uuteen 5-sarjalaiseen istumaan ja päättele itse.
            On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Scattman View Post
              Ai, anteeksi etten vastannut jotenkin hieman yksinkertaisemmin sinulle. Odotas, et voi verrata 20 vuotta vanhaa autoa uuteen autoon. Tuntuupa toistolta, en tunne olevani velvollinen perustelemaan mitenkään tuota. Mene sinne uuteen 5-sarjalaiseen istumaan ja päättele itse.
              Olen istunut uudessa 5-sarjalaisessa ja ihan hyvin voin vertailla esim. sen tiloja vanhempaan autoon. Sotkeeko kromin kiilto ja muu bling sinua niin paljon ettei vertailu onnistu?
              E39 528iA

              Comment

              • seidltuning
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1941
                • Vantaa

                voihan niitä vertailla ,mutta ei samalta viivalta....toisen turvavarusteet syövät niin paljon tilaa kuin toisen hmm niitä ei ole...siksi vaikea verrata ,mutta voihan sen senkus istuu molemmissa ja toteaa kumpa on tilavampi
                by the way tänään ainakin kotkassa F11 ensiesittely
                G30 530e Sedan
                E30 325i Cabriolet

                Comment

                • Scattman
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 466
                  • 00500

                  Kyllä hiace on tilavampi, kun tuo F11! Ja longimallissahan on sitten jo väljää!
                  On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

                  Comment

                  • Bouma
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 3108
                    • Tampere

                    Käytiin appiukon kanssa koeajamassa F10 520d Tampereen autokeskuksella. Olihan se hieno auto kaikinpuolin ja pienellä aineella tuntui menevän mutta on tuo auto 2.0d koneella todella mopo mutta kuitenkin menee kovin niin pienellä aineella. En kyllä itse ostaisi tuolla koneella vaan kääntäisin katseeni suoraan 530d:hen.

                    Aika hauskaa ja jopa naurettavaa on se että autoon saa webaston mikä ei lämmitä konetta ollenkaan, vain ja ainoastaan sisätiloja. Erikseen otettava säteilylämmitin jos haluaa konehuonetta myös lämmittää niin miksi ei säästäisi rahojaan ja ota sitten sisätilan pistokkeella niin säästyisi toista tonnia kun jättäisi ottamatta lelu webastoa.
                    MB CLS-12 350CGI AMG

                    MYSTINEN.FI

                    Comment

                    • Laxa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1363
                      • Tampere

                      Minäkin tahdon verrata vanhempiin autoihin!

                      Tuli käytyä katsomassa viime viikonloppuna Mikkelissä hiacemallia ja täytyy kyllä sanoa pari asiaa.

                      Minkä helevetin takia sitä halpaa muovia pitää tunkea tämän kaltaiseen autoon? Juuri sitä röhisevaa, kovaa ja karkeaa muovia mitä löytyy jokaisesta tusina volkkarista nykyään. Sitä muovia ei ole edes E39:ssä niin miksi tässä.

                      Toinen on se, että voisiko sitä rattia yrittää edes ommella kasaan? En tiedä onko maanantaikappale, mutta voi herran jestas mitä jälkeä on tehdasuudessa autossa. Ratin sisäpuolen ommel on 3 kertaa leveämmin ommeltu kuin 39:ssä ja joka kerta päin helvettiä. Olen nähnyt jälkikäteen autotallissa verhoiltuja ratteja mitkä on ommeltu paremmin.

                      Kiitos ja aamen.
                      Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                      E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                      EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                      EX: E61 530xdAT -07
                      EX: E60 520dA Sedan -08
                      EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                      EX: E39 530dAT -02
                      EX: E36 320iA -91
                      EX: R1150RT -03

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10510
                        • Saaressa

                        Uudesta ///M5:sta

                        So much has been written about BMW’s new plug-in hybrid M5, but now it’s time for the talk to stop. Does it feel like a true M car?


                        Kivat soundit

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7425
                          • Oulu

                          Nyt kun uusi A6 tuli myyntiin ja Audi mainostaa erityisen kevyttä rakennetta sekä suurta alumiinin osuutta autossa niin tein pienen painovertailun:

                          Audi A6 2.8 FSI Multitronic (150kW) 1685 kg
                          BMW 523iA (150kW) 1725 kg
                          ===============================
                          Ero 40 kg eli 2% Audin hyväksi


                          Audi A6 3.0 TFSI quattro S tronic (220kW) 1815 kg
                          BMW 535i xDrive (225 kW) 1840 kg
                          ===============================
                          Ero 25 kg eli 1% Audin hyväksi


                          Audi A6 2.0 TDI 1575 kg (suomenkielisen esitteen mukaan, ei tarkempia tietoja mikä vaihteisto jne.)
                          BMW 520d (135 kW) 1695 kg
                          ===============================
                          Ero 120 kg eli 7% Audin hyväksi


                          Audi A6 3.0 TDI quattro (180 kW) 1795 kg
                          BMW 530d xDrive (190 kW) 1865 kg
                          ===============================
                          Ero 70 kg eli 4% Audin hyväksi


                          Audin 2-litrainen diesel on hämmentävän kevyt jos muihin malleihin vertaa. BMW:llä taas paino lisääntyy 6-sylinterisissä huippumalleissa paljon vähemmän (Audi +240 kg, BMW +170 kg). Sitä en tiedä onko 535i xDrive automaatti vai ei kun siitä ei ollut http://ww.bmw.fi erikseen automaatin painoa. Vai liekö tuota edes manuaalina saa?
                          Last edited by Petri.Kekkonen; 04-04-2011, 15:59.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • e46 ci
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 583

                            Tätä itsekin tuossa tänään mietin että paljonko lie painonsäästö..
                            ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                            Comment

                            • Masatus
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 867
                              • Haukipudas

                              Ihmettelen tässä vaan "ääneen" että miksi näitä uusia f10,f11 ja f07 malleja ostellaan todella onnettomilla väreillä kuten tällä milano-beigellä. Pitääkö joku tätä väriä oikeasti hyvänä vai onko jonnekkin Helsingin satamaan tällä värillä rahdattu uusia autoja roppakaupalla. Uuden asiakkaan sitten tullessa ostamaan autoa sanotaan että milanobeigen auton saat ensiviikolla ja muita värejä joudut odottamaan 6kk, vai mikä saa ihmisen valitsemaan tuollaisen "munattoman" värin. No köyhän on helppo valittaa kun ei ole omat rahat pelissä mutta silti katselisin tuolla liikenteessä muita värejä mieluummin tai autoliikkeissä 10 vuoden päästä kun näiden autojen hankinta tulee itselle ajankohtaiseksi. Niin ja tuokin väri on 1300e arvoinen kun taas esim. alpinewhiten saisi ilmaiseksi.

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Masatus View Post
                                Ihmettelen tässä vaan "ääneen" että miksi näitä uusia f10,f11 ja f07 malleja ostellaan todella onnettomilla väreillä kuten tällä milano-beigellä. Pitääkö joku tätä väriä oikeasti hyvänä vai onko jonnekkin Helsingin satamaan tällä värillä rahdattu uusia autoja roppakaupalla.
                                Eihän tuo kovin pahalta näytä ja varmaankin helppohoitoinen kun kura taitaa olla samanväristä...

                                F10 ei vaan edelleenkään innosta ja yhä ihmettelen miksi se mielestäni näytti ensikuvissa hienolta mutta nyt kadulla nähtynä aika rumalta. Yhtä pysäköityä katsoin ja keula/keulan sivuprofiili/konepelti on vaan aika karmean näköinen. M-korisarjakaan ei keulaa korjaa, ylisuuret ilma-aukot tekee sen edestäkin katsottuna rumaksi.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎