Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veiled
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 1130
    • Helsinki



    aika vakuuttavaa arviota...

    -V-
    /// X6 35i AlpinWeiss ///

    Pesua, tummennuksia, yliteippausta yms. helsingissä:

    www.automatrix.fi

    Comment

    • tuomkiti81
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 1162
      • Seinäjoki

      Tänään bongattu Seinäjoella musta F10 rekkarilla äm-550...ilmeisesti M550
      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
      Opel Insignia 2.0 Cdti
      Scania R560 8x4

      Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
      Ex. E60 530dA -05
      Ex. E39 530dA -01
      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7425
        • Oulu

        TM uutisoi F10 LCI:stä (http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/ajettua-bmw-5-sarja):

        BMW 5-sarjan ulkonäkö ei ole muuttunut merkittävästi, mutta älykästä tekniikkaa on tarjolla entistä enemmän.

        Ulkonäöllisesti suurin ero edeltävään malliin on etu- ja takavaloissa.

        Moottorivalikoima täydentyy 518d-mallilla, mutta muuten valikoima pysyy ennallaan. Sedanin hinta tällä moottorilla ja automaattivaihteistolla on 46 933 €.

        Kahdeksanvaihteisissa ZF-automaattivaihteistoissa on viime kesänä 7-sarjassa esitelty vapaakytkintoiminto, joka mahdollistaa autolla rullaamisen. ”Vapaalla” rullailu vähentää polttoaineen kulutusta.

        Automaattivaihteistojen yhteyteen voi lisävarusteena ostaa pysäköintiavustimen, joka vapauttaa kuljettajan kädet ja jalat peruutettaessa. Automatiikka kääntää rattia ja hallinnoi polkimia.

        Ajoasetuksia on viisi. Niiden ääripäiden välillä on selvä ero. Urheilullisemmilla ajoasetuksilla ohjaus on turhan raskas normaaliin ajoon.

        Taloudellisella eco-asetuksella ajaminen vaatii malttia, sillä kaasupolkimen liikkeisiin vastataan hitaasti. Perusajoasetuksella auto on leppoisa ja helppo ajaa.
        Enpäs tiennytkään että vapaakytkin oli tähänkin tulossa. VAG-konsernin laitteissa noita kai on jo jonkin aikaa ollutkin. Ite rullaillut paljon vapaalla manuaalilla ja olisihan se automaatilla moninverroin helpompaa jos vapaakytkin löytyy.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • 730ia
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1457
          • pohjois-pohjanmaa, oulu

          Minkälainen tämä uusi 500-sarjalainen on rengasmelultaan verrattessa e90:een? Omassa e90:ssä on alla 17" renkaat ja viissatkuun valitsisin mielellään 18" renkaat. Nykyisellään kun ajan paljon(50-60tkm) pohjoisen huonoja teitä, niin tuo rengasmelu on aika oleellinen hermokäyrän nostattaja.
          F20 118d Aut.
          ________
          Volvo S40
          MB W204
          e90 320d
          e46 coupe
          e32 730ia

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1836
            • Kotona/Poissa

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            TM uutisoi F10 LCI:stä (http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/ajettua-bmw-5-sarja):



            Enpäs tiennytkään että vapaakytkin oli tähänkin tulossa. VAG-konsernin laitteissa noita kai on jo jonkin aikaa ollutkin. Ite rullaillut paljon vapaalla manuaalilla ja olisihan se automaatilla moninverroin helpompaa jos vapaakytkin löytyy.
            Mites tuommoselle automaatille kerrot millon haluat rullata vapaalla ja millon taas haluaisit käyttää moottorijarrua? Jos haluaa jarrua, niin keppi manuaalipuolelle ja pykältää pakko-pienemmälle? ehkäpä...
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7425
              • Oulu

              Originally posted by Havis View Post
              Mites tuommoselle automaatille kerrot millon haluat rullata vapalla ja millon taas haluaisit käyttää moottorijarrua? Jos haluaa jarrua, niin keppi manuaalipuolelle ja pykältää pakko-pienemmälle? ehkäpä...
              Enpä tiedä bemarista, mutta volkkarissa moottorijarrutus toimi laatikon S- ja M-moodissa, D-asennossa taas oli käytössä vapaakytkin. S-moodinhan saa nopeasti päälle jos haluaa moottorilla jarrutella.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1836
                • Kotona/Poissa

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Enpä tiedä bemarista, mutta volkkarissa moottorijarrutus toimi laatikon S- ja M-moodissa, D-asennossa taas oli käytössä vapaakytkin. S-moodinhan saa nopeasti päälle jos haluaa moottorilla jarrutella.
                Aivan. Tosin F1x:ssa ei taida olla siinä kepissä moodin vaihtotoimintoa, mutta toisaalta se moodinappihan on erikseen. On todennäköistä, että vapaakytkin olisi käytössä esim. eco-pro asennossa, ja comfort & sport asennoissa taas moottorijarru. Esimerkiksi.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎