BMW 5-sarjan ulkonäkö ei ole muuttunut merkittävästi, mutta älykästä tekniikkaa on tarjolla entistä enemmän.
Ulkonäöllisesti suurin ero edeltävään malliin on etu- ja takavaloissa.
Moottorivalikoima täydentyy 518d-mallilla, mutta muuten valikoima pysyy ennallaan. Sedanin hinta tällä moottorilla ja automaattivaihteistolla on 46 933 €.
Kahdeksanvaihteisissa ZF-automaattivaihteistoissa on viime kesänä 7-sarjassa esitelty vapaakytkintoiminto, joka mahdollistaa autolla rullaamisen. ”Vapaalla” rullailu vähentää polttoaineen kulutusta.
Automaattivaihteistojen yhteyteen voi lisävarusteena ostaa pysäköintiavustimen, joka vapauttaa kuljettajan kädet ja jalat peruutettaessa. Automatiikka kääntää rattia ja hallinnoi polkimia.
Ajoasetuksia on viisi. Niiden ääripäiden välillä on selvä ero. Urheilullisemmilla ajoasetuksilla ohjaus on turhan raskas normaaliin ajoon.
Taloudellisella eco-asetuksella ajaminen vaatii malttia, sillä kaasupolkimen liikkeisiin vastataan hitaasti. Perusajoasetuksella auto on leppoisa ja helppo ajaa.
Enpäs tiennytkään että vapaakytkin oli tähänkin tulossa. VAG-konsernin laitteissa noita kai on jo jonkin aikaa ollutkin. Ite rullaillut paljon vapaalla manuaalilla ja olisihan se automaatilla moninverroin helpompaa jos vapaakytkin löytyy.
Minkälainen tämä uusi 500-sarjalainen on rengasmelultaan verrattessa e90:een? Omassa e90:ssä on alla 17" renkaat ja viissatkuun valitsisin mielellään 18" renkaat. Nykyisellään kun ajan paljon(50-60tkm) pohjoisen huonoja teitä, niin tuo rengasmelu on aika oleellinen hermokäyrän nostattaja.
Enpäs tiennytkään että vapaakytkin oli tähänkin tulossa. VAG-konsernin laitteissa noita kai on jo jonkin aikaa ollutkin. Ite rullaillut paljon vapaalla manuaalilla ja olisihan se automaatilla moninverroin helpompaa jos vapaakytkin löytyy.
Mites tuommoselle automaatille kerrot millon haluat rullata vapaalla ja millon taas haluaisit käyttää moottorijarrua? Jos haluaa jarrua, niin keppi manuaalipuolelle ja pykältää pakko-pienemmälle? ehkäpä...
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Mites tuommoselle automaatille kerrot millon haluat rullata vapalla ja millon taas haluaisit käyttää moottorijarrua? Jos haluaa jarrua, niin keppi manuaalipuolelle ja pykältää pakko-pienemmälle? ehkäpä...
Enpä tiedä bemarista, mutta volkkarissa moottorijarrutus toimi laatikon S- ja M-moodissa, D-asennossa taas oli käytössä vapaakytkin. S-moodinhan saa nopeasti päälle jos haluaa moottorilla jarrutella.
Enpä tiedä bemarista, mutta volkkarissa moottorijarrutus toimi laatikon S- ja M-moodissa, D-asennossa taas oli käytössä vapaakytkin. S-moodinhan saa nopeasti päälle jos haluaa moottorilla jarrutella.
Aivan. Tosin F1x:ssa ei taida olla siinä kepissä moodin vaihtotoimintoa, mutta toisaalta se moodinappihan on erikseen. On todennäköistä, että vapaakytkin olisi käytössä esim. eco-pro asennossa, ja comfort & sport asennoissa taas moottorijarru. Esimerkiksi.
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Comment