Käy siellä Oulussa tietäjien luona kuten tuossa ylempänä ehdotettiin, pääset varmasti vähimmällä ja samalla opit autostasi uutta. Saattavat ottaa pienen korvauksen mutta siihen nähden et parempaa lopputulosta saa mistään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vianetsintää.. Sähkövika?
Collapse
X
-
TIlannepäivitystä ongelmaani.
Lähdin tänään akkuliikettä kohti kotipihasta ja yllätyksekseni HUD, äänet yms toimivat normaalisti. Ilmoitus tuli näyttöön, että joidenkin sähkölaitteiden käyttöä rajoitettiin väliaikaisesti. Vaikka eilen akun latauksen yhteydessä olin toki koittanut, korjautuiko vika sillä, ei vielä eilen mitään parannusta ollut nähtävissä.
Suunnitelmaa en kuitenkaan muuttanut ja viestiä pukkasi akun purkautumisesta paikallaan seistessä. Akkuliikkeestä siis uusi 105 Ah AGM-akku vanhan (alkuperäisen) tilalle ja toivotaan, että tähän asiaan ei tarvitse enää koskaan palata.
Comment
-
-
Originally posted by Römpötin88 View PostTIlannepäivitystä ongelmaani.
Suunnitelmaa en kuitenkaan muuttanut ja viestiä pukkasi akun purkautumisesta paikallaan seistessä. Akkuliikkeestä siis uusi 105 Ah AGM-akku vanhan (alkuperäisen) tilalle ja toivotaan, että tähän asiaan ei tarvitse enää koskaan palata.
Eli siis pelkään, ettei akun vaihto korjaa tuota itse ongelmaa.G05 45e
ex: F11 530d xDrive
ex: E84 X1 xDrive 25d
Comment
-
-
Originally posted by bittivirhe View Post
Eikös tuo ilmoitus tule siitä, jos BMS huomaa, että virrankulutus auton nukkuessa on liian suuri? Eli joku purkki autossa ei mene nukkumaan tai sitten autoon on asennettu jotain omia virityksiä, jotka vievät virtaa auton nukkuessa.
Eli siis pelkään, ettei akun vaihto korjaa tuota itse ongelmaa.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Kyllä tuota samaa vikailmoitusta tuli talvipakkasilla ja kun sai hieman virtaa ladattua akkuun ja pakkaset lauhtuivat niin ilmoitteli juuri tuota, että sähkölaitteiden käyttöä rajoitettiin.
Akun vaihdon jälkeen ainakin kaikki merkinnät akun purkautumisesta seisoskellessa hävisivät, joten melko optimistinen olen, että tällä kertaa tämä riitti.
Comment
-
-
Originally posted by Römpötin88 View PostKyllä tuota samaa vikailmoitusta tuli talvipakkasilla ja kun sai hieman virtaa ladattua akkuun ja pakkaset lauhtuivat niin ilmoitteli juuri tuota, että sähkölaitteiden käyttöä rajoitettiin.
Akun vaihdon jälkeen ainakin kaikki merkinnät akun purkautumisesta seisoskellessa hävisivät, joten melko optimistinen olen, että tällä kertaa tämä riitti.
Comment
-
-
Jep, vikakoodit kannattaa poistaa, voidaan tarvittaessa tehdä,.
Ja rekisteröitiinkö akun vaihto?Last edited by zener; Today, 09:13.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostJep, vikakoodit kannattaa poistaa, voidaan tarvittaessa tehdä,.
Ja rekisteröitiinkö akun vaihto?
Vikakoodien poisto onnistunee tuolla minun halpiskamppeellanikin eikä tuo akun purkautumisen ilmoitus edes rekisteröitynyt viaksi, kun oli ilmeisesti auton mielestä hetkellinen tilanne.
Comment
-
Comment