F11 EDC Iskarin vaihdon jälkeiset

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jus-4
    Newbiemmer
    • Feb 2021
    • 18
    • Suomi

    #16
    Ei herjaa mitään semmosesta.

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5419
      • Pirkkala

      #17
      Mä voin muistaa väärin, mutta jos autolle ei ole kerrottu iskareiden vaihtoa/ se ei ole mennyt oikein, oire on just että perä pompottaa. Mainitsemistasi softista en osaa sanoo mitään mutta sen tiedän että nuo on siitä harvinaiset että eivät toimi jollei autolle kerrota että on vaihdettu.
      Tutkisin vielä että autolle on sopivalla laitteella kerrottu iskareiden vaihto

      Pompotus ei oikein helposti jousista voi johtuakaan jos iskarit on kunnossa.

      Ja korjatkaa jos olen väärässä mutta puuttuva iskareiden koodaus autoon ei välttämättä edes tee vikakoodia? (tämä vaan jostain syystä nousi mieleen että näin olisi joskus käynyt)
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Jus-4
        Newbiemmer
        • Feb 2021
        • 18
        • Suomi

        #18
        Onko Istassa edes semmosta työtä millä voi kertoa autolle että iskareita on vaihdettu?

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2892
          • Tampere

          #19
          Autolle ei ole valittavissa iskunvaimentimien vaihtotoimintoa. Mikäli aiemmilla lussuksi kuluneilla vaimentajilla kyyti oli mukavampaa ja alustaan liittyviä vikakoodeja ei ilmaannu, koetun ajomukavuusmuutoksen taustalla on todennäköisesti auton madallus, johon uudet vaimentajat reagoivat edeltäjiään voimakkaammin. Ehdotan nostamaan ajokorkeutta.
          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • Jus-4
            Newbiemmer
            • Feb 2021
            • 18
            • Suomi

            #20
            Ajattelin samaa että nostan perän vakio korkeuteen ja käyn lenkillä etukenossa.

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5419
              • Pirkkala

              #21
              No nyt muistini siis prakaa pahasti. Nimen omaan f11 muistelen että ei ala iskari pelaamaan ilman jonkun sortin sopeutusta/koodausta.

              Mutta ellei näin ole, olkoon puheeni mitätön


              https://forum.btcf.fi/forum/mallisar...vaihto-koodaus

              Näkyy asiasta ja pompotuksesta olevan juttua täälläkin
              Last edited by Urpo_rotta; 09-12-2025, 15:02.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Jus-4
                Newbiemmer
                • Feb 2021
                • 18
                • Suomi

                #22
                Noniin.. Elikkä Flexray alustusta kokeiltu: Ei vaikutusta iskareiden toimintaan.

                Yritetty säätää perää vakio korkeuteen, mutta herjaa "Storing of the adjustment values in the ICM was unsuccessful" ja kuvan vikakoodit antaa nyt. Oisko näillä nyt yhteyttä tähän iskaritoimintaa myös vai tuliko entisestään lisää murheita.

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2892
                  • Tampere

                  #23
                  Otapa akku irti miinusnavastaan puoleksi tunniksi, kytke kiinni, tyhjennä vikamuisti ja aja pikku lenkki ja koeta kalibroida ajokorkeus uudelleen. Flexrayn omatoiminen alustus saattaa tehdä enemmän hidastetta kuin hyötyä. Ellei auta, niin saattaa olla paikallaan vilkaista tarkemmin, onko portit auki tai johtimissa jotakin.
                  IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                  Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • Jus-4
                    Newbiemmer
                    • Feb 2021
                    • 18
                    • Suomi

                    #24
                    Akun miinus kaapeli irrotettu 30min ajaksi. Tän jälkeen vikakoodit nollattu ja käyty lenkillä. Koodit luettu uusiks ja edelleen herjaa noita samoja. En edes yrittänyt nostaa perää kun antaa noita ICM vikakoodeja ja niitä ei saisi olla.

                    Jännä että noi vikakoodit tuli vasta kun yritin aijemmin nostaa perää istalla. Eikä sitä aijemmin herjannut mitään.

                    Etu vasempaan iskariin ei saa yhteyttä? Jos sieltä lähtis ekaks tutkimaan. Onko muita ideoita?

                    Comment

                    Working...
                    X