Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Voin väittää, että tuo turbokasi on ominaisuuksiltaan vähintäänkin riittävä, eikä kellään liene koe-ajon jälkeen mitään mutistavaa. Nämä uudet turbokoneet ovat jotain aivan muuta, kuin esimerkiksi jälkikäteen ahdetut. Voima tulee välittömästi tyhjäkäynniltä, aivan niinkuin vaparissakin.
Ja niille jotka väittävät ettei ole "oikea" M5:
Kuka määrittelee M-autot? Harrastajat, kriitikot vai ostajakunta? Ei. BMW. Turbokasi kuuluu M-autoon, jos tehdas niin haluaa.
Voin väittää, että tuo turbokasi on ominaisuuksiltaan vähintäänkin riittävä, eikä kellään liene koe-ajon jälkeen mitään mutistavaa. Nämä uudet turbokoneet ovat jotain aivan muuta, kuin esimerkiksi jälkikäteen ahdetut. Voima tulee välittömästi tyhjäkäynniltä, aivan niinkuin vaparissakin.
Ja niille jotka väittävät ettei ole "oikea" M5:
Kuka määrittelee M-autot? Harrastajat, kriitikot vai ostajakunta? Ei. BMW. Turbokasi kuuluu M-autoon, jos tehdas niin haluaa.
Kukaan ei ole väittänyt, että tuo turbokasi olisi millään tavoin huono moottori. Päinvastoin, varmasti aivan mahtava motti, mutta mielestäni väärässä autossa.
Siitä vaan puuttuu Motorsport-moottoreiden perinteet ja fiilis. Turbokoneet eivät oikein sovi Motorsport-ideologian perimmäiseen ajatukseen. Tehon pitäisi tulla alakierrosten sijaan vasta korkealta ja kovaa.
Toki BMW määrittää omat M-autonsa, mutta kilpatoimintaan ja -historiaan liittyvät juuret häviävät yhä kasvavissa määrin näiden turbokoneiden myötä.
Kukaan ei ole väittänyt, että tuo turbokasi olisi millään tavoin huono moottori. Päinvastoin, varmasti aivan mahtava motti, mutta mielestäni väärässä autossa.
Siitä vaan puuttuu Motorsport-moottoreiden perinteet ja fiilis. Turbokoneet eivät oikein sovi Motorsport-ideologian perimmäiseen ajatukseen. Tehon pitäisi tulla alakierrosten sijaan vasta korkealta ja kovaa.
Toki BMW määrittää omat M-autonsa, mutta kilpatoimintaan ja -historiaan liittyvät juuret häviävät yhä kasvavissa määrin näiden turbokoneiden myötä.
Onhan BMW:llä ollut turbokoneitakin kilpakäytössä. Totta, BMW on tunnettu vapaastihengittävistä korkealle kiertävistä koneistaan.
Silti pidän tätä aitona M5:na.
On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.
Upean näköinen auto. Tehoa ja vääntöä on puristettu moottorista aika mukavasti. Voi vain kuvitella minkälaisia tehoja virittämällä tällaisesta turbo-autosta saa. Kulutuslukemat ja päästöt ovat yllättävän pienet.
Comment