Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw m5 f10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11698
    • Kouvola

    #31
    Helvetin moni näköjään käyny jo tyyppäämässä uuden femman, kun ahtimet morkataan maanrakoon. Teho ja vääntökäyrien perusteella veikkaan, että tuossa on hyvin paljon samaa luonnetta mitä S62:ssa on, toki jerkkua rutkasti enemmän. Audin RS6:sta otettiin helposti yli 700hv tehoja pihalle, niin mitä tästä irtoaa

    Comment

    • NHB
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 1120

      #32
      Originally posted by BMW View Post
      Tarkoittanet *hipit? Päästöjen ja kulutuksen takia konetta on pienennetty. Ei siihen muita todellisia syitä ole. Onko se yhtä hyvä kuin nykyinen V10? Monien mielestä varmaankin kyllä. Olisiko uusi tehokkaampi täysikokoinen V10/V12-moottori ilman 3/4 puhallinta voinut olla parempi (lue: enemmän Motorsport henkinen) kuin tämä vajaamoottori V8? Minun uskoakseni kyllä.
      No kai nyt motorsport on muutenkin kaukana kaksi tonnia painavasta taksiautosta. M5 on periteisesti ollut enemmän nopea varusteltu luksussohva kuin kisakireä katulaillinen raaseri.

      Yksi iso syy tämän V8:n tautalla on tekniikan jakaminen. Entisen yhtä mallia varten tehdyn koneen tilalle tulee nyt laajemmin käytetty mylly.

      Comment

      • K2Ri
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1829
        • London, UK & Germany

        #33
        Originally posted by HC91 View Post
        muutama vuosi vielä ja vapaasti hengittäviä moottoreita saa BMW:n mallistosta etsiä suurennuslasilla.
        Uudessa Auto Motor und Sportissa luki että 2020 vuoteen mennessä yli kolmannes uutena myytävistä BMW:istä on etuvetoja. Mitäs siihen sanotte?
        sigpic
        BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17528
          • Turku

          #34
          Originally posted by K2Ri View Post
          Uudessa Auto Motor und Sportissa luki että 2020 vuoteen mennessä yli kolmannes uutena myytävistä BMW:istä on etuvetoja. Mitäs siihen sanotte?
          Siinä vaiheessa käyttis on nelikko kuten nytkin tai merkki vaihtuu Mersuun, mikäli tekevät silloin vielä takavetoja....
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • pmv
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2032
            • tornio

            #35
            Ei kait BMW:llä mitään ideologista turbo-vastaisuutta ole ollut Motorsport-koneidenkaan osalta. Kyse on ollut tekniikasta. 80-luvulla Paul Rosche, siis BMW:n moottoripomo tuumasi, että heidän havaintojen perusteella turboahtamisesta ei ole tavalliselle autonkäyttäjälle ajamisen kannalta mitään etua verrattuna siihen mitä vapaastihengittävällä koneella voidaan saavuttaa. Mutta jos tekninen kehitys menee siihen suuntaan, että moottorin luonne, teho, paino, kulutus ja päästöt on kilpailukykyisemmät turbolla, niin kai me sitten otetaan käyttöön.

            Nyt ne sen on tehneet, miedommissa myllyissä turbot on jo yleistyneet. Ja selväähän on, teoriassa turbolla voidaan saavuttaa parempi hyötysuhde erilaisissa ajotilanteissa.

            Comment

            • JNIJNI
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1485

              #36
              Kuvia

              G21 LCI 330e xDrive 2022
              E93 M3

              Comment

              • wta
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 641
                • ------

                #37
                Originally posted by BMW View Post
                Ei BMW:ltä voi odottaa kuin täydellisyyttä, ja BMW Motorsport hengessä nämä 3/4 puhaltimella varustetut autot eivät sitä kriteeriä täytä.
                Sehän ois sitä motorsport-henkisyyttä kun joku tulee ja pyyhkii normi turbokoneella varustetulla 500-sarjalaisella M5:lla lattioita. Mitä sitten on enää M5:sta jäljellä? Pullistetut lokasuojat ja mattamusta takapuskurin alaosa.

                Comment

                • Spiddu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 3564
                  • Nla

                  #38
                  Ekan kerran F10 näyttää hyvälle, mutta siltikään ei innosta samalla tavalla kun pikkupoikana e36 m3 ja e46 m3 teki. M bemari ja turbo kone ei myöskään omaan korvaan kuullosta hyvälle. Koeajolle pitää joskus yrittää päästä, omatalous kun ei tälläisen ostamisesta anna edes haaveilla.


                  Varmasti mahtava auto ajaa ja olenkin kateellinen heille joilla se on mahdollisuus, kuitenkin mielestäni M sarjan idea on kadonut jo muutama malli takaperin.



                  Ilmasto vouhotus pilaa kaikein
                  Last edited by Spiddu; 24-06-2011, 14:17.
                  BMW F30 330e 2017

                  Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                  e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                  Comment

                  • BMW
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 3822
                    • California

                    #39
                    Originally posted by wta View Post
                    Sehän ois sitä motorsport-henkisyyttä kun joku tulee ja pyyhkii normi turbokoneella varustetulla 500-sarjalaisella M5:lla lattioita. Mitä sitten on enää M5:sta jäljellä? Pullistetut lokasuojat ja mattamusta takapuskurin alaosa.


                    Immediately, the car received praise among all journalists for its outrageous speed and engine power, and many claimed that it was a successor of another famous supercar, the McLaren F1.
                    That comparison was not well received by many racing enthusiasts, most notably Gordon Murray, the man behind the McLaren F1.
                    His creation was the fastest production car for almost a decade when it was surpassed by Bugatti Veyron, Koenigsegg CCR and SSC Ultimate Aero TT. However, unlike forced induction (turbo or supercharged) cars mentioned above, the F1 is still the fastest production car with a naturally aspirated engine
                    which was unsurprisingly made by BMW.... Murray insisted that the car had a naturally aspirated engine to increase reliability and driver control, so he asked...
                    Höpö höpö juttuja että turboja tarvitaan suorituskykyyn. Itseasiassa monet race autot on jo siitä syystä vapaastihengittäviä, että ahdin tuo ei toivottua vääntöä joka taas vaatii vahvempaa vaihteistoa joka taas painaa selvästi enemmän ja se taas vaikuttaa siihen suorituskykyyn varsinkin kun aletaan rattia kääntämään. Pitäis perustaa uusi K-moottorisarja Motorsporteille. K niinkuin Kompromissi.

                    Suoraan sanottuna pidän itsekin ahdetuista moottoreista, mutta ei ne S-moottoreiksi kelpaa. Historia, autojen luonne sekä tyyli vaatii Motorsportien olevan vapaastihengittäviä.
                    Last edited by BMW; 24-06-2011, 14:59.
                    P
                    R
                    N
                    D

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      #40
                      Niin tai näin, onneksi kenelläkään ei ole pakko ostaa tätä autoa kun on kerran tommoset turbotkin

                      Comment

                      • BMW
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 3822
                        • California

                        #41
                        Originally posted by rizzo View Post
                        Niin tai näin, onneksi kenelläkään ei ole pakko ostaa tätä autoa kun on kerran tommoset turbotkin
                        No yksin mä täällä metelöin vaparikiihkoilujeni kanssa, et eiköhän sieltä jää vain yksi M5:nen vähemmän myymättä.
                        P
                        R
                        N
                        D

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          #42
                          Originally posted by BMW View Post
                          No yksin mä täällä metelöin vaparikiihkoilujeni kanssa, et eiköhän sieltä jää vain yksi M5:nen vähemmän myymättä.
                          Näihin keskusteluihin vastaan aina että olen ajanut 400 heppaista vaparia ja 400 heppasta turbovehjettä, tiedän kummasta tykkään. Moottorin luonnetta ei dynolappu kerro.

                          Originally posted by K2Ri View Post
                          Uudessa Auto Motor und Sportissa luki että 2020 vuoteen mennessä yli kolmannes uutena myytävistä BMW:istä on etuvetoja. Mitäs siihen sanotte?


                          Ei vaikuta millään lailla kun ei osta etuvetoista autoa.
                          Last edited by petrolhead; 24-06-2011, 15:21.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • K2Ri
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1829
                            • London, UK & Germany

                            #43
                            Originally posted by petrolhead View Post


                            Ei vaikuta millään lailla kun ei osta etuvetoista autoa.
                            ..vaan 1,6 turbo takaveto BMW:n?
                            sigpic
                            BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                            Comment

                            • Tomi T
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 3851
                              • Nokia

                              #44
                              Kyllähän tää turbojen dissaus on ihan köyhien hommaa. (itsekin olen köyhä juu)

                              Ajakaa vaikka Z4 35is DKG-vaihteistolla, niin siinä voi miettiä sitä vaparikonetta ja manuaalivaihteistoa...
                              BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                              BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                              ex. 53*BMW

                              Comment

                              • Exorcist
                                Wax on - Wax off
                                • Dec 2004
                                • 1806
                                • Riihimäki

                                #45
                                On kyllä mielenkiintoisen oloinen laite.
                                Silmään pisti ehkä eniten muutokset X5M/X6M S63 moottorista vaikka paperilla moottorit vaikuttaa identtisiltä.
                                Ahtoa on kuitenkin 0.3 baria tuossa uudessa koneessa enemmän (1.5 vs 1.2) ja puristussuhde +0.7 joten 1M tyyliin tehot taitaa olla 'hieman' alakanttiin.

                                Myös Valvetronicci on BMW:n mukaan iso muutos:
                                "Throughout each of its four previous generations, the heart of the BMW M5 has been its high-revving, high output-per-liter engine fed by individual throttle plates.

                                The new M5 engine introduces VALVETRONIC variable valve control system for the first time on a BMW M engine – effectively providing 16 individual throttles.

                                VALVETRONIC is BMW’s patented fully variable valve control system that eliminates the need for conventional throttles. Engine power is instead controlled directly by varying the amount of lift of the intake valves. Throttle losses in the gas cycle are minimized with this system, which has a positive impact on both the efficiency and torque. VALVETRONIC has also sharpened the responsiveness of this engine compared to the V10 engine it replaces."

                                Sävelet on ainakin ihan oikeat omaan korvaan.
                                Last edited by Exorcist; 24-06-2011, 17:12.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎