Itsellä nyt 22 tkm takana ja kyllä on mukava auto kaikinpuolin. Ainut miinus tuli viime talvena, kun webasto imuroi akkua tehokkaasti, joten joutui ylläpitolaturissa roikottamaan. Muuten kyllä loistopeli ja pienellä menee. Keskikulutus 6,5 litraa ja matkassa menee helposti 5 litran kieppeille.
Pronavi on hyvä, varsinkin kun ostin softan jolloin perhe voi ajossa katsoa DVD elokuvaa
Myös itse tykkään käyttää rattivaihteita, esim. ohituksissa kätevä, kun joutuu "pieksämään" 2 litraisesta tehoa irti.. ensi kesänä olis tarkoitus varmaan softalla piristää tuota kun tehtaan takuu päättyy.
G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020 Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
You don't need to install any hardware module into your car anymore. To unlock TV and DVD video while driving you can simply order DVDInMotion software and enable the video by just inserting a CD into your car. Easy, fast and safe.
Edit: näyttää olevan myös F01 listalla.
Last edited by Milko75; 23-10-2012, 15:57.
Reason: Tiedon lisäys
G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020 Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
Minä sain lokakuun alussa uuden F10 525 xd:n alle, ja vaikka sisäänajokin on vielä vaiheessa, olen tosi tyytyväinen valintaani. Olen aika paljon ajanut E60:llä mutta pidän F10:stä paljon enemmän. E60 on alkanut tuntumaan vanhanaikaiselta.
Sisäänajon vuoksi en ole autolla vielä erityisesti kiihdytellyt, mutta ainakin omaan käyttöön tehoja tuntuu olevan mukavasti. Comfort - asennossa tosin ajo on lievästi tukkoisen oloista, ja olemus muuttuu aika totaalisesti sport - asennossa. Itse virittäisin comfort asentoa vähän sportin suuntaan, sillä eron ei tarvitsisi olla noin suuri.
Minulla on auto aika perusvarustelulla (business automatic edition). Perusjakkarat riittää minulle, eikä paikat puutuneet ainakaan oulu-helsinki välillä. Minulla lisävarusteina lähinnä
- musta antrasiitti katto (hieno!)
- hifi pro
- ambient valot
- lisää sähköpistokkeita
Jos nyt saisi valita uudelleen, ottaisin samat varusteet. Navi pro ja HUD olisi ollut seuraavana toivelistalla, mutta hinta nousee vähän liikaa. Webaston asennuksen olen tilannut ensi viikoksi.
Itselleni tuli positiivisena yllätyksenä suhteellisen pienet vakuutusmaksut, johon taitaa myös 2 litrainen moottorin koko vaikuttaa.
Toisena vaihtoehtona mietin X3:a, mutta koeajojen jälkeen valinta kallistui aika selvästi F10:n suuntaan. Moottorin ääni ja äänimaailma ja auton olemus on F10:ssä aika paljon sivistyneempi.
Tietotaitoa on täällä foorumilla paljon enemmän, tuolla taas vanhemman väestön mututietoa.
Joo, ongelmiin saa täällä paremmin neuvoa, mutta onkohan väestö oikeasti vanhaa forumin puolella? :think Ainakin itse luen sujuvasti molempia sivustoja
Oliko nuo kakslitraisen ongelmat kenties edellises mallis vai onko nykyisessä "tupla" turbo tekniikas ollu myös ongelmia? Ja koskiko tuo kommentti vain noita xd malleja vai ihan normaalia 520d malleja?
Itse en ole tästä nykyisestä moottorimallista 520dA lukenut merkkivikoista moottorin kanssa.
Merkkivikoja sähköisiä on esiintynyt 2010 ensimmäiset F10 mallit. Esim PPS systeemissä, akun varaustasossa ja vaihdelaatikon toiminnossa. Jälkimmäiset päivittyy softalla. PPS onkin mutkikkaampi ja tuota joudunkin itse nyt miettimään miten sen saan lopullisesti korjattua. Kone kun herjaa vikaa vaikka järjestelmä on täysin toimintakuntoinen.
Ostoslistalle laittaisin varmuuden vuoksi siis 8/2011 eteenpäin valmistetun auton.
Perusjakkaroista kun laittaa "kippiä" taaksepäin niin tukee mukavasti polvitaipeen väliä.
Minkäslainen määrä ja millaisia avaimia F10:iin tulee kun sen uutena ostaa. Tämä sillä että osaa katsoa käytetyssä että saa kaiken mukaan.
E60:ssähän tuli kaksi sähköistä pääavainta, yksi perinteinen ja yksi muovinen ns. lompakko avain.
Onko nuo F10:n 6-sylinterisetkin dieselit N-sarjan moottoreita? miten lie niissä jakopää suunniteltu? Lähinnä ajattelen että onko se 4-sylinterisen kopio.
Entäpä tällainen tehdasvaruste 536 STANDHEIZUNG onko se ihan eberi/webastotyylinen polttoaineella toimiva?
Minkäslainen määrä ja millaisia avaimia F10:iin tulee kun sen uutena ostaa. Tämä sillä että osaa katsoa käytetyssä että saa kaiken mukaan.
E60:ssähän tuli kaksi sähköistä pääavainta, yksi perinteinen ja yksi muovinen ns. lompakko avain.
Onko nuo F10:n 6-sylinterisetkin dieselit N-sarjan moottoreita? miten lie niissä jakopää suunniteltu? Lähinnä ajattelen että onko se 4-sylinterisen kopio.
Entäpä tällainen tehdasvaruste 536 STANDHEIZUNG onko se ihan eberi/webastotyylinen polttoaineella toimiva?
ootko kuutionu mihin hintaan tuollaisen 6-mukisen ,hyvillä mausteilla olevan F10 saa ?
Ei enää ihan älytön hinta, kun laskee mitä se suomessa maksaisi uutena noilla varusteilla. Vuoden vanha auto ja saa kahden vuoden takuun päälle. :think
ootko kuutionu mihin hintaan tuollaisen 6-mukisen ,hyvillä mausteilla olevan F10 saa ?
Olen. jos haluaa vähän ajetun, vm 2010 tai 2011 premium selection tai tehdastakuulla merkkiliikkeestä niin n. 50keur veroineen, rahteineen ja katsastuksineen suomen kilvissä. Itse ajamalla voi muutaman satkun säästää.
Kangaspenkeillä perusauton saa paljon halvemmalla eli 42keur.
liki tai yli 100tkm ajetun saa vieläkin edullisemmin.
Pedestrian Protection System valitettavasti vakiovaruste.
Voi auttaa aikuisen henkilö yliajossa räjäyttämällä konepellin tuulilasin puoleisesta reunasta panokset. Niin että aikuinen henkilö pyörisi auton yli eikä törmäisi suoraan tuulilasiin. Lapset kuolevat yhä.
Sensori(t) on etupuskurissa.
Olen. jos haluaa vähän ajetun, vm 2010 tai 2011 premium selection tai tehdastakuulla merkkiliikkeestä niin n. 50keur veroineen, rahteineen ja katsastuksineen suomen kilvissä. Itse ajamalla voi muutaman satkun säästää.
Kangaspenkeillä perusauton saa paljon halvemmalla eli 42keur.
liki tai yli 100tkm ajetun saa vieläkin edullisemmin.
Entäpä sellaisen 200 ajetun hyvillä varusteilla, joko niitä pian saa 3x ke hintaan veroineen? Voiskai sitä 2 litraistakin harkita, mut melkoinen mäihä pitää olla että löytää sellaisen huippuvarusteilla, paljon helpompaa etsiä suoraan 6-pyttyisiä. Pitäis käydä oikein kokeilemassa jotain 2 litraista, tuskin suorituskyvyssä silti paljonkaan eroa on 530d:n 218hp.
Comment