Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10:ä ostamassa/vinkkejä/kokemuksia?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

Originally posted by 540iA View Post
    21" siinä on ihan niinkuin tuossa edellä lukee. 255/30/21 ja 295/25/21.

Tarkoitin 19" runflatelillä sitä, että ne on niin jäykät ja täristävät että nonrunflat 21" on ihan yhtä "mukava".
    Niinhän siinä luki...sokea kun olen
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

Comment

• Milko75
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 853
      • Kuopio

Itsellä nyt 22 tkm takana ja kyllä on mukava auto kaikinpuolin. Ainut miinus tuli viime talvena, kun webasto imuroi akkua tehokkaasti, joten joutui ylläpitolaturissa roikottamaan. Muuten kyllä loistopeli ja pienellä menee. Keskikulutus 6,5 litraa ja matkassa menee helposti 5 litran kieppeille.

Pronavi on hyvä, varsinkin kun ostin softan jolloin perhe voi ajossa katsoa DVD elokuvaa

Myös itse tykkään käyttää rattivaihteita, esim. ohituksissa kätevä, kun joutuu "pieksämään" 2 litraisesta tehoa irti.. ensi kesänä olis tarkoitus varmaan softalla piristää tuota kun tehtaan takuu päättyy.
      G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
      Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

Comment

• touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

Originally posted by Milko75 View Post
        Pronavi on hyvä, varsinkin kun ostin softan jolloin perhe voi ajossa katsoa DVD elokuvaa
        Oho, mistäs tommosen DVD-softan saapi? Taitais toimia seiskassakin...
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Comment

• Milko75
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 853
          • Kuopio

Originally posted by touring39 View Post
          Oho, mistäs tommosen DVD-softan saapi? Taitais toimia seiskassakin...
          You don't need to install any hardware module into your car anymore. To unlock TV and DVD video while driving you can simply order DVDInMotion software and enable the video by just inserting a CD into your car. Easy, fast and safe.

Edit: näyttää olevan myös F01 listalla.
          Last edited by Milko75; 23-10-2012, 15:57. Reason: Tiedon lisäys
          G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
          Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

Comment

• matti.mk
            Newbiemmer
            • Jan 2011
            • 17
            • Helsinki

Minä sain lokakuun alussa uuden F10 525 xd:n alle, ja vaikka sisäänajokin on vielä vaiheessa, olen tosi tyytyväinen valintaani. Olen aika paljon ajanut E60:llä mutta pidän F10:stä paljon enemmän. E60 on alkanut tuntumaan vanhanaikaiselta.

Sisäänajon vuoksi en ole autolla vielä erityisesti kiihdytellyt, mutta ainakin omaan käyttöön tehoja tuntuu olevan mukavasti. Comfort - asennossa tosin ajo on lievästi tukkoisen oloista, ja olemus muuttuu aika totaalisesti sport - asennossa. Itse virittäisin comfort asentoa vähän sportin suuntaan, sillä eron ei tarvitsisi olla noin suuri.

Minulla on auto aika perusvarustelulla (business automatic edition). Perusjakkarat riittää minulle, eikä paikat puutuneet ainakaan oulu-helsinki välillä. Minulla lisävarusteina lähinnä
            - musta antrasiitti katto (hieno!)
            - hifi pro
            - ambient valot
            - lisää sähköpistokkeita

Jos nyt saisi valita uudelleen, ottaisin samat varusteet. Navi pro ja HUD olisi ollut seuraavana toivelistalla, mutta hinta nousee vähän liikaa. Webaston asennuksen olen tilannut ensi viikoksi.

Itselleni tuli positiivisena yllätyksenä suhteellisen pienet vakuutusmaksut, johon taitaa myös 2 litrainen moottorin koko vaikuttaa.

Toisena vaihtoehtona mietin X3:a, mutta koeajojen jälkeen valinta kallistui aika selvästi F10:n suuntaan. Moottorin ääni ja äänimaailma ja auton olemus on F10:ssä aika paljon sivistyneempi.

Liukkaita kelejä odotellaan kovasti!

Comment

• matti.mk
              Newbiemmer
              • Jan 2011
              • 17
              • Helsinki

Originally posted by 540iA View Post

Tietotaitoa on täällä foorumilla paljon enemmän, tuolla taas vanhemman väestön mututietoa.
              Joo, ongelmiin saa täällä paremmin neuvoa, mutta onkohan väestö oikeasti vanhaa forumin puolella? :think Ainakin itse luen sujuvasti molempia sivustoja

Comment

• poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3102

Originally posted by Tenojono View Post
                Oliko nuo kakslitraisen ongelmat kenties edellises mallis vai onko nykyisessä "tupla" turbo tekniikas ollu myös ongelmia? Ja koskiko tuo kommentti vain noita xd malleja vai ihan normaalia 520d malleja?
                Itse en ole tästä nykyisestä moottorimallista 520dA lukenut merkkivikoista moottorin kanssa.

Merkkivikoja sähköisiä on esiintynyt 2010 ensimmäiset F10 mallit. Esim PPS systeemissä, akun varaustasossa ja vaihdelaatikon toiminnossa. Jälkimmäiset päivittyy softalla. PPS onkin mutkikkaampi ja tuota joudunkin itse nyt miettimään miten sen saan lopullisesti korjattua. Kone kun herjaa vikaa vaikka järjestelmä on täysin toimintakuntoinen.
                Ostoslistalle laittaisin varmuuden vuoksi siis 8/2011 eteenpäin valmistetun auton.

Perusjakkaroista kun laittaa "kippiä" taaksepäin niin tukee mukavasti polvitaipeen väliä.
                Aukaisetko mulle mikä tuo PPS on, kun en tiedä?
                Kulkineet/projektit:

640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

Comment

• poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3102

Minkäslainen määrä ja millaisia avaimia F10:iin tulee kun sen uutena ostaa. Tämä sillä että osaa katsoa käytetyssä että saa kaiken mukaan.

E60:ssähän tuli kaksi sähköistä pääavainta, yksi perinteinen ja yksi muovinen ns. lompakko avain.

Onko nuo F10:n 6-sylinterisetkin dieselit N-sarjan moottoreita? miten lie niissä jakopää suunniteltu? Lähinnä ajattelen että onko se 4-sylinterisen kopio.

Entäpä tällainen tehdasvaruste 536 STANDHEIZUNG onko se ihan eberi/webastotyylinen polttoaineella toimiva?
                  Last edited by poke; 25-10-2012, 10:02.
                  Kulkineet/projektit:

640D F06
                  530iA E39
                  635 CSi E24

Comment

• veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6325
                    • P-Pohjanmaa

Originally posted by poke View Post
                    Minkäslainen määrä ja millaisia avaimia F10:iin tulee kun sen uutena ostaa. Tämä sillä että osaa katsoa käytetyssä että saa kaiken mukaan.

E60:ssähän tuli kaksi sähköistä pääavainta, yksi perinteinen ja yksi muovinen ns. lompakko avain.

Onko nuo F10:n 6-sylinterisetkin dieselit N-sarjan moottoreita? miten lie niissä jakopää suunniteltu? Lähinnä ajattelen että onko se 4-sylinterisen kopio.

Entäpä tällainen tehdasvaruste 536 STANDHEIZUNG onko se ihan eberi/webastotyylinen polttoaineella toimiva?
                    ootko kuutionu mihin hintaan tuollaisen 6-mukisen ,hyvillä mausteilla olevan F10 saa ?
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

Comment

• bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

Originally posted by veku View Post
                      ootko kuutionu mihin hintaan tuollaisen 6-mukisen ,hyvillä mausteilla olevan F10 saa ?

Just hetki sitten noita katselin, niin autot saksassa alkaen 42000-45000e ja verot n.30tkm ajetulle noin 14000e

Esim. tälle verot noin 15000e

Ei enää ihan älytön hinta, kun laskee mitä se suomessa maksaisi uutena noilla varusteilla. Vuoden vanha auto ja saa kahden vuoden takuun päälle. :think
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• zanta
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 2908
                        • Oulu

Se on tehdasasenteinen, Webasto merkkinen, polttoainekäyttöinen lisälämmitin.
                        LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

eksälista:
                        E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

Comment

• poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3102

Originally posted by veku View Post
                          Olen. jos haluaa vähän ajetun, vm 2010 tai 2011 premium selection tai tehdastakuulla merkkiliikkeestä niin n. 50keur veroineen, rahteineen ja katsastuksineen suomen kilvissä. Itse ajamalla voi muutaman satkun säästää.

Kangaspenkeillä perusauton saa paljon halvemmalla eli 42keur.

liki tai yli 100tkm ajetun saa vieläkin edullisemmin.
                          Kulkineet/projektit:

640D F06
                          530iA E39
                          635 CSi E24

Comment

• Tenojono
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 1753
                            • Pohjanmaa

Aukaisetko mulle mikä tuo PPS on, kun en tiedä?
                            Pedestrian Protection System valitettavasti vakiovaruste.
                            Voi auttaa aikuisen henkilö yliajossa räjäyttämällä konepellin tuulilasin puoleisesta reunasta panokset. Niin että aikuinen henkilö pyörisi auton yli eikä törmäisi suoraan tuulilasiin. Lapset kuolevat yhä.
                            Sensori(t) on etupuskurissa.
                            Työmatkat: E46 preface 323 4d
                            Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                            Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

Comment

• Tenojono
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 1753
                              • Pohjanmaa

Seisontalämmitys joka ei lämmitä autoasi.
                              Työmatkat: E46 preface 323 4d
                              Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                              Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

Comment

• joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1964
                                • Seinäjoki

Olen. jos haluaa vähän ajetun, vm 2010 tai 2011 premium selection tai tehdastakuulla merkkiliikkeestä niin n. 50keur veroineen, rahteineen ja katsastuksineen suomen kilvissä. Itse ajamalla voi muutaman satkun säästää.

Kangaspenkeillä perusauton saa paljon halvemmalla eli 42keur.

liki tai yli 100tkm ajetun saa vieläkin edullisemmin.

Entäpä sellaisen 200 ajetun hyvillä varusteilla, joko niitä pian saa 3x ke hintaan veroineen? Voiskai sitä 2 litraistakin harkita, mut melkoinen mäihä pitää olla että löytää sellaisen huippuvarusteilla, paljon helpompaa etsiä suoraan 6-pyttyisiä. Pitäis käydä oikein kokeilemassa jotain 2 litraista, tuskin suorituskyvyssä silti paljonkaan eroa on 530d:n 218hp.
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎