Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    Originally posted by Sgtpm2013 View Post
    Tässä täytyy alkaa hankkimaan pienempää autoa perheelle kun vaimo ei kuulemma pärjää kaupungilla tuolla X6:lla. Mielessä on tilata 520dA xDrive Nordic Business suoraan tehtaalta ilman mitään lisähärpäkkeitä. Tuossa Nordic -kampanjamallissa on webasto, mutta se lämmittää vain ohjaamoa. Saako tuollaisen koodattua lämmittämään myös itse moottoria? Ja riittääkö tuon webaston teho siihen? En tosin tiedä minkä tehoinen webasto noihin isketään kiinni...

    Toinen vaihtoehto olisi vaihtaa VW Alltrackiin (nelivedolla). Tosin en ole täysin varma, että tarvitaanko perheessä farkkua vai ei... Volkkariin saisi sitten jo vähän tuohon hintaan lisävarusteitakin, navia ym. Ja webasto volkkarissa lämmittääkin sitten sekä ohjaamoa, että moottoriakin..

    Edellisellä sivulla oli keskustelua tuosta webasto asiasta. Eli tehtaalta tullessa lämmittää vain sisätiulat, onnistuu muuttaa jälkeenpäin sellaiseksi että myös moottori lämpeää. Teholtaan kait 5.2kw eli riittää tuollaisen kiukaan lämmitämiseen hyvin.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Kävin ajamassa käytetyn f10 520da:n. Ihan hyvät tilat, penkin sai hyvin ja pääntilaa riitti. Ihan peruspenkki, ihan ok mutta ristiseläntuki olisi jees. Penkinlämmittimet todella nopeat ja tehokkaat. Käyntiääni kylmänä aika kaamea, mutta lämmittyä ei pahasti häirinnyt. Suorituskyky ei vaikuttanut niin hyvältä mitä numerot antaa ymmärtää, väittäisinpä ettei nykyiselle e39:lle pärjäisi. Alkuun tuntui, että on selvästi hiljaisempi kuin e39, mutta välillä tuli karkeampaa jyrinää. Aika samoissa veikkaisin kuin e39. Jousitus todellä hyvä, tuntui kuin kaikkialla olisi uudet tiet. Terävät montut, kadunkulmat yms ei tuntuneet missään. Toisaalta kaupunkipyörityksessä tuntui kuin kallistelisi hieman liikaa, kuin laivaa ohjastaisi. Moottoritiellä ei suuntavakavuus ollut ihan kunnossa, syy mahdollisesti renkaissa. Michelin nastat orggis 17" koossa. Koeajolenkin kulutus n.4-5l pienempi kuin olisi ollut e39:llä.

      Mun mielestä luonnollinen jatkumo e39:lle, toisin kuin e60 joka tuntuu kuin olisi eri valmistajan tekele.

      Kun lähti tuon jälkeen e39:llä liikenteeseen, tuli ikävä kangaspenkkejä ja kunnon penkinlämmittimiä. Tuntui myös kuin tiet olisi kynnetty nurin ja jokainen pienikin töyssy tuntui persauksessa.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Alkuun tuntui, että on selvästi hiljaisempi kuin e39, mutta välillä tuli karkeampaa jyrinää. Aika samoissa veikkaisin kuin e39. Jousitus todellä hyvä, tuntui kuin kaikkialla olisi uudet tiet. Terävät montut, kadunkulmat yms ei tuntuneet missään. Toisaalta kaupunkipyörityksessä tuntui kuin kallistelisi hieman liikaa, kuin laivaa ohjastaisi.
        No niin, samanlainen havainto oli minullakin jousituksesta ja asia "ahdistaa" nyt melkoisesti kun tuolla E39-täryjyrällä ajelee. Helpotus ahdistukseen on tietty olemassa, mutta melko kalliiksi se tulee... Tuossa koeajamassasi ilmeisesti oli vasta vakiojousitus eikä EDC:tä? Eli siihen kun laitetaan vielä EDC, aktiiviset kallistuksenvakaajat ja aktiiviohjaus niin jopas on paketti. Ja alle Nokian R2.

        Mites ohjaus? Tuntuiko keinotekoiselta? Ja entä luistonesto/eteneminen vs. e39?
        E39 528iA

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by TJJ View Post
          No niin, samanlainen havainto oli minullakin jousituksesta ja asia "ahdistaa" nyt melkoisesti kun tuolla E39-täryjyrällä ajelee. Helpotus ahdistukseen on tietty olemassa, mutta melko kalliiksi se tulee... Tuossa koeajamassasi ilmeisesti oli vasta vakiojousitus eikä EDC:tä? Eli siihen kun laitetaan vielä EDC, aktiiviset kallistuksenvakaajat ja aktiiviohjaus niin jopas on paketti. Ja alle Nokian R2.

          Mites ohjaus? Tuntuiko keinotekoiselta? Ja entä luistonesto/eteneminen vs. e39?
          Ajattelin helpottaa täryjyrää vaihtamalla 16" saksankitkat alle kun kelit paranee. Ei siinä varmaan EDC:tä ollut, ihan perus karvalakki. Tai oli iso navi. Taitaa olla aika vaikea löytää käytettynä EDC:llä, aktiiviohjauksella ja vakaajilla. Aktiiviohjaus on samalla nelipyörä ohjaus? Pyöräkulmien suuntauksesta tulee mielenkiintoista ja alustan osat kalliimpia kuin normaaliin? Taitaa Michelin kitka olla yhtä hyvä kuin Nokian R2 ja hieman halvempi.

          En huomannut ohjauksessa mitään outoa, ihan ok vaikutti olevan. Olisiko kierroksia vähemmän kuin e39:ssä? Keli oli aika surkea, loskaa, peilijäätä ja märkää asfalttia. Liikkeelle lähti hyvin, DSC korjaili asentoa hyvin, mutta jarrutuksessa tuntui vain liukuvan abs tiuhaan nakuttaen samaan tyyliin kuin e39. Ehkä jopa pahemmin.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Taitaa olla aika vaikea löytää käytettynä EDC:llä, aktiiviohjauksella ja vakaajilla. Aktiiviohjaus on samalla nelipyörä ohjaus? Pyöräkulmien suuntauksesta tulee mielenkiintoista ja alustan osat kalliimpia kuin normaaliin?
            Kyllä niitä käytettynä hyvin löytyy, siis Saksasta. Mutta sieltähän se auto muutenkin pitäisi ostaa.

            Tuossa aktiiviohjaus tosiaan sisältää myös kääntyvät takapyörät. Kulmien suuntaus muistaakseni vaati jotain juttuja tehtäväksi diagnostiikkalaitteilla, mutta nehän nyt on melkein kaikilla... Alustassa tosiaan on joitain melkoisen kalliita osia, säätyvät iskarit, hammastanko, kallistuksenvakaajan moottorit ja tuo takapyörien säätömoottori. Ei kai ne muut osat ole erilaisia.
            E39 528iA

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by TJJ View Post
              Kyllä niitä käytettynä hyvin löytyy, siis Saksasta. Mutta sieltähän se auto muutenkin pitäisi ostaa.
              Pitäisi olla takuu, Saksassa näyttää premium selction autot maksavan aika hapokkaasti. Europlus takuu systeemit taitaa olla ihan hanurista?

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Pitäisi olla takuu, Saksassa näyttää premium selction autot maksavan aika hapokkaasti. Europlus takuu systeemit taitaa olla ihan hanurista?
                Kyllähän sen pitäisi toimia ihan hyvin, mutta näyttää olevan kiinni merkkiliikkeestä (ja osin tuurista) miten sujuvasti asia käytännössä hoituu. Vähän kun etukäteen perehtyy asiaan (mikä on oikea järjestys takuun byrokratialle), niin ei pitäisi tulla ongelmia.
                E39 528iA

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1964
                  • Seinäjoki

                  Ei kannata ainakaan aktiiviohjauksen/säätyvien vakaajien toiminnasta olla huolissaan. Omassa e60 ne on 11 vuotta vanhat kohta ja 350tkm ajetut, ei ainuttakaan osaa jouduttu uusimaan sille suunnille. Pyöränkulmien säädössä tosiaan jotain omia niksejä, mutta asiansa osaava liike ne on tähänkin asti hoitanut.
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Mulla vaihdettiin seiskasta hydraulipumppu, joka tekee paineen mm. takapyöräohjaukselle. Alle 100 tkm mittarissa. Hintaa reilu 3 tonttua. Että ei sitä kategorisesti voi huolettomaksikaan väittää.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • Sgtpm2013
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2013
                      • 36
                      • Helsinki

                      Alkuviikosta lähtee tilaukseen musta BMW 520d A xDrive Nordic Business sedan. Lisävarusteiksi en taida ottaa kuin sumuvalot ja urheiluohjauspyörän vaihteenvalitsimilla. Autossahan on vakiona business -varustelu ja webasto ym ym. Vai olisiko arvon foorumilaisilla jotain ideoita lisävarusteista, joita tulisi ehdottomasti harkita vielä...?

                      Comment

                      • -rik
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 827
                        • Rovaniemi

                        Originally posted by Sgtpm2013 View Post
                        Alkuviikosta lähtee tilaukseen musta BMW 520d A xDrive Nordic Business sedan. Lisävarusteiksi en taida ottaa kuin sumuvalot ja urheiluohjauspyörän vaihteenvalitsimilla. Autossahan on vakiona business -varustelu ja webasto ym ym. Vai olisiko arvon foorumilaisilla jotain ideoita lisävarusteista, joita tulisi ehdottomasti harkita vielä...?
                        Jos vaan yhtään pitempiä matkoja tulee autolla taitettua niin ehottomasti paremmat penkit... Sportit vähintään, nehä saa vielä kankaalla, jolloin hinta ei nouse vielä älyttömiä. Comfortit tietysti parhaat, mutta näillä hinta nousee jo astetta enemmän, koska ei saa muutakuin nahkaisena.

                        E: Ja noi sumuvalot on aikas turha varuste jokaisessa autossa jossa on vaan jonkinkaan tasoiset lyhyet valot Jos sillä hinnalla saa jotain oikeasti hyödyllistä, sijoittaisin neki siihen.
                        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                        Comment

                        • Sgtpm2013
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 36
                          • Helsinki

                          Originally posted by -rik View Post
                          Jos vaan yhtään pitempiä matkoja tulee autolla taitettua niin ehottomasti paremmat penkit... Sportit vähintään, nehä saa vielä kankaalla, jolloin hinta ei nouse vielä älyttömiä. Comfortit tietysti parhaat, mutta näillä hinta nousee jo astetta enemmän, koska ei saa muutakuin nahkaisena.

                          E: Ja noi sumuvalot on aikas turha varuste jokaisessa autossa jossa on vaan jonkinkaan tasoiset lyhyet valot Jos sillä hinnalla saa jotain oikeasti hyödyllistä, sijoittaisin neki siihen.
                          Mikäs ero noissa aktiivi-istuimissa on sportti-istuimiin. Hintaeroa n 200€... Ja samaa mieltä sumuvaloista, lähinnä ulkonäkökysymys..

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by -rik View Post
                            Jos vaan yhtään pitempiä matkoja tulee autolla taitettua niin ehottomasti paremmat penkit... Sportit vähintään, nehä saa vielä kankaalla, jolloin hinta ei nouse vielä älyttömiä. Comfortit tietysti parhaat, mutta näillä hinta nousee jo astetta enemmän, koska ei saa muutakuin nahkaisena.

                            E: Ja noi sumuvalot on aikas turha varuste jokaisessa autossa jossa on vaan jonkinkaan tasoiset lyhyet valot Jos sillä hinnalla saa jotain oikeasti hyödyllistä, sijoittaisin neki siihen.
                            Peruspenkki on ihan ok, mutta kaipaa ehdottomasti ristiselän tuen. Maksaa muutaman satasen extraa.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by Sgtpm2013 View Post
                              Mikäs ero noissa aktiivi-istuimissa on sportti-istuimiin. Hintaeroa n 200€... Ja samaa mieltä sumuvaloista, lähinnä ulkonäkökysymys..
                              Aktiivi on hieronta ja sen saa vain comfortteihin, eli tekee lisää n.3700€.

                              Comment

                              • -rik
                                BTCF Member
                                • Nov 2009
                                • 827
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by Sgtpm2013 View Post
                                Mikäs ero noissa aktiivi-istuimissa on sportti-istuimiin. Hintaeroa n 200€... Ja samaa mieltä sumuvaloista, lähinnä ulkonäkökysymys..
                                Aktiivi-istuin tarkoittaa hierontaominaisuutta, saa ainoastaan comforteihin.

                                Urheiluistuimet eteen 832€
                                Comfot istuimet eteen muistilla 2978€ + nahka dakota brown/black 2649€

                                Nuo hinnastot on suoraan bmw:n sivuilta, en tiiä sitte onko jotain erikoistarjouksia päällä? Mutta tosiaan tuo aktiivi ainakin pääsääntöisesti tarkoittaa comfort istuimeen tulevaa lisätoimintoa (hierontaa) ja lisäksi saa ilmastoinnit comfort penkkeihin.

                                E: hidas
                                ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎