Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9996
    • KVLA

    F10/11 kokoluokan auto manuaalina ei tulisi mieleenikään.Etenkin,kun tilalle on tarjolla loistava 8vaiht. automaatti.Ei edes pykälää pienempi E60:n manuaalina kiinnosta,vaikka onkin (huonommalla) 6vaiht. automaatilla.Mutta jokainenhan oman auton tarpeensa parhaiten tuntee,ehkä...
    Last edited by Heguli 31; 12-02-2014, 10:55.

    Comment

    • Sgtpm2013
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 36
      • Helsinki

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      F10/11 kokoluokan auto manuaalina ei tulisi mieleenikään.Etenkin,kun tilalle on tarjolla loistava 8vaiht. automaatti.Ei edes pykälää pienempi E60:n manuaalina kiinnosta,vaikka onkin (huonommalla) 6vaiht. automaatilla.Mutta jokainenhan oman auton tarpeensa parhaiten tuntee,ehkä...
      No ei tietenkään mitään manuaaliaskeja enää... automaattia ilman muuta. Ei olis tullu mieleenkään tilata uutta 520:aa manuaalina. Tosin olisko sitä saanutkaan ilman lisähintaa kun Bemarilla toi "Nordic Business"- kampanja..

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        F10/11 kokoluokan auto manuaalina ei tulisi mieleenikään.Etenkin,kun tilalle on tarjolla loistava 8vaiht. automaatti.Ei edes pykälää pienempi E60:n manuaalina kiinnosta,vaikka onkin (huonommalla) 6vaiht. automaatilla.Mutta jokainenhan oman auton tarpeensa parhaiten tuntee,ehkä...

        Tiedä nyt siitä loistavasta. Mulla oli X3 tuolla 8v laatikolla, niin liikaa siinä on jo vaihteita. Ei pysty pitää taajamassa haluamaansa pykälää päällä ja maantielläkin pykältää liian herkästi. Nyt tuli tuo F11 manuaalina, niin olihan se alkuun aika shokki, kun on ollut automaatteja, mutta kun siihen on nyt tottunut, niin oikeastaan ihan ok. Uusi tottakai automaattina, kun ei muuta edes saa En silti jotain 4000e lisähintaa maksaisi automaatista, jos pitäisi valita automaatin ja manuaalin väliltä.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Juh4
          Moderator
          • Oct 2004
          • 5450
          • Seinäjoki

          Originally posted by bemu2000 View Post
          Uusi tottakai automaattina, kun ei muuta edes saa En silti jotain 4000e lisähintaa maksaisi automaatista, jos pitäisi valita automaatin ja manuaalin väliltä.
          Kyllähän se F1x saadaan manuaalinakin tilattua, mutta eipä niitä enää ko. askilla tilailla. Automaatti tulee Business paketin yhteydessä ja se maksaa n. 900€. Siihen 900€ saa jo sitten muutakin varustetta kuin pelkästään automaatti.
          -Official member of BTCF-Sauna team-

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by Juh4 View Post
            Kyllähän se F1x saadaan manuaalinakin tilattua, mutta eipä niitä enää ko. askilla tilailla. Automaatti tulee Business paketin yhteydessä ja se maksaa n. 900€. Siihen 900€ saa jo sitten muutakin varustetta kuin pelkästään automaatti.

            No joo, käytännössähän tuo bisnes paketti on "pakko" ottaa ja manuaali tulisi kalliimmaksi kuin automaatti. Luulin etteivät enää edes tarjoa tuota täysin karvalakkia, kun ei sitä kukaan kuitenkaan ota.

            6v on optimi automaateissa, tai sitten pitäis olla multitronic tyylinen, niin kuin audilla. Se on kans tosi hieno laatikko.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              Originally posted by bemu2000 View Post
              No joo, käytännössähän tuo bisnes paketti on "pakko" ottaa ja manuaali tulisi kalliimmaksi kuin automaatti. Luulin etteivät enää edes tarjoa tuota täysin karvalakkia, kun ei sitä kukaan kuitenkaan ota.

              6v on optimi automaateissa, tai sitten pitäis olla multitronic tyylinen, niin kuin audilla. Se on kans tosi hieno laatikko.
              Jotenkin tuo 8-v tomaatti tuntuu ihmeelliseltä neloskoneissa, jotka eivät väännä niin hyvin. Koeajossa ollut 520d tuntui vaihtavan koko ajan, ja kotipihallakin ylämäkeen se heitti varmaan 4 krt pienempää silmään 30m matkalla

              Omassa autossa noita vaihtoja ei niin huomaa, eikä se vaihdakaan alvariinsa.
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                Originally posted by touring39 View Post
                Jotenkin tuo 8-v tomaatti tuntuu ihmeelliseltä neloskoneissa, jotka eivät väännä niin hyvin. Koeajossa ollut 520d tuntui vaihtavan koko ajan, ja kotipihallakin ylämäkeen se heitti varmaan 4 krt pienempää silmään 30m matkalla

                Omassa autossa noita vaihtoja ei niin huomaa, eikä se vaihdakaan alvariinsa.

                Se voi olla että pikkudieselin laatikko on optimoitu vaihtamaan herkemmin, kun vääntö on alakierroksilla niin heikko. Mahtaako kuutosten laatikko olla edes sama muutenkaan?
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2855
                  • Tampere

                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  Se voi olla että pikkudieselin laatikko on optimoitu vaihtamaan herkemmin, kun vääntö on alakierroksilla niin heikko. Mahtaako kuutosten laatikko olla edes sama muutenkaan?

                  Saman havainnon tein 530dx vs 320ix gt. Laatikko on eri ainakin väännön kestolta, samoin softa on luonnollisesti eri.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Eemeli
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 1605
                    • pk-seutu

                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    Se voi olla että pikkudieselin laatikko on optimoitu vaihtamaan herkemmin, kun vääntö on alakierroksilla niin heikko. Mahtaako kuutosten laatikko olla edes sama muutenkaan?
                    Kolmelitraisissa 525d ja 530d on jo eri laatikko.

                    Comment

                    • kalevi67
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2010
                      • 47
                      • Pirkanmaa

                      Nämä nykyvehkeet kun on viritetty kulutuksen ja päästöjen osalta mahdollisman pieniksi -> halutaan pysyä koko ajan optimi kierroslukualueella -> vaihteita on paljon. Käytännössä sitten vaihdetta vaihdetaan koko ajan jotta pysytään optimialueella.
                      E61 530dA -04

                      Comment

                      • isa
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2005
                        • 40
                        • Espoo

                        Ilmastointi F10/F11

                        Kuka osaa selventää mikä ero näissä:

                        Click image for larger version

Name:	Ilmatointi 1.png
Views:	1
Size:	115.8 KB
ID:	4829024

                        Click image for larger version

Name:	Ilmastointi 2.png
Views:	1
Size:	55.9 KB
ID:	4829025

                        Tuo jossa säätimissä "AUTO" - on ilmeisesti normaali 2-alue automatiikka.

                        Missä on persiinlämmittimen kytkimet - puuttuukko molemmista ?

                        Kiitos avusta
                        F10 530i 2012, Havanna Metallic
                        Ex523 iA Touring , 3/2000 , Titansilber

                        Comment

                        • Jackass
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2007
                          • 81

                          Originally posted by isa View Post
                          Kuka osaa selventää mikä ero näissä:

                          [ATTACH]118259[/ATTACH]

                          [ATTACH]118260[/ATTACH]

                          Tuo jossa säätimissä "AUTO" - on ilmeisesti normaali 2-alue automatiikka.

                          Missä on persiinlämmittimen kytkimet - puuttuukko molemmista ?

                          Kiitos avusta
                          Persegrillit puuttuu molemmista.

                          Comment

                          • Nettipepe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1341
                            • Kajaani

                            Persegrillin kytkin pitäisi olla tuo reunan alin kytkin... jossa ei siis noissa kuvissa ole mitään.
                            EDIT. Ilmeisesti ensimmäinen kuva on "perus" ilmastoinnin kytkimet.
                            eipä taida näitä länsimaissa näkyä?
                            ja toisessa normaali 4 alueinen ilmastointi
                            Last edited by Nettipepe; 18-02-2014, 16:14.
                            F30 320xia
                            Ex E90 325da
                            Ex E90 320da
                            Ex E46 330D

                            Comment

                            • poke
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 3096

                              Originally posted by Nettipepe View Post
                              Persegrillin kytkin pitäisi olla tuo reunan alin kytkin... jossa ei siis noissa kuvissa ole mitään.
                              EDIT. Ilmeisesti ensimmäinen kuva on "perus" ilmastoinnin kytkimet.
                              eipä taida näitä länsimaissa näkyä?
                              ja toisessa normaali 4 alueinen ilmastointi
                              eka kuvassa perusilmastointi, joka on vakiovaruste.

                              Toisessa kuvassa on lisävarusteena saatava 2-alueinen ilmastointiautomatiikka.

                              4-alueisessa ilmastointiautomatiikassa on mm. lämpötilan säätimet myös takapenkille keskikonsolin takapäässä.Tämäkin lisävaruste.
                              Kulkineet/projektit:

                              640D F06
                              530iA E39
                              635 CSi E24
                              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                              Comment

                              • MKV
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2012
                                • 116
                                • Kainuu

                                Originally posted by isa View Post
                                Kuka osaa selventää mikä ero näissä:

                                [ATTACH]118259[/ATTACH]

                                [ATTACH]118260[/ATTACH]

                                Tuo jossa säätimissä "AUTO" - on ilmeisesti normaali 2-alue automatiikka.

                                Missä on persiinlämmittimen kytkimet - puuttuukko molemmista ?

                                Kiitos avusta
                                1. kuva: Perus 2-alueinen ilmastointi ilman perseenlämmitystä

                                2. kuva: 2-alueinen ilmastointi laajennetuin toiminnoin ilman perseenlämmitystä

                                Lisäksi jos keskikonsolissa takana säätökytkimet niin kyseessä on laajennetuin toiminnoin oleva 4-alueinen ilmastointi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎