Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j-a
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1522
    • PohojosPohojammaa

    Originally posted by böntti View Post
    Autossa ei siis ollut kaukovaloassaria, mutta tarvittava kamera löytyi speed limit infon vuoksi. Pikku koodaus ja assari on aktivoitu. Viiksestä puuttuu assarin nappi, homma piti koodata niin että assari on aina päällä ja idrivestä sen saa tarvittaessa pois.
    Toimiikos tuo toisinkin päin? Itselläni on kaukovaloassari mutta ei speed limit infoa, eli saisiko tälle raudalle koodattua senkin ominaisuuden?

    Tänään tuli vasta testattua tuota kaukovaloassaria, ja on kyllä näppärä toiminto. En ole varma onko missään aiemmassa autossani ollut mutta en ole ainakaan käyttänyt. Tässäkin sattumoisin vain hoksasin katsoa ohjekirjasta että mitäköhän tuo nappi viiksen päässä tekee..
    Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

    Ylimääräisenä tarjolla:

    E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

    F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1400
      • Kuopio

      Joo ei löydy sitä High beam assistia settingseistä. Mutta jos käyttää valot pois ni sitten tulee se A sinne kojetauluun jonka PITÄISI merkitä että high beam assist on päällä.

      Eli vaatii joka kerta käsin valojen rämppäystä. Mutta en ole vielä niin pimeällä taipaleella ollut jotta tuo olisi räpännyt valoja. Katotaan joku päivä tässä Böntti se kuntoon etänä jahka saan ny rauhoituttua tarpeeks, on taas monta rautaa ollu tulessa joka suuntaan.

      Tuo Speed limit info pitäs kans olla kai koodausjuttu vaan. Itse asiassa aika toimiva on, hyvin on pitänyt kutinsa tähän mennessä.

      Autossa nyt talvinakit alla ja kummasti olo parani. Kuvassa se karvan verran huonompi runflat takanen. Eli oli jo pullistuma sivussa ja "vähän" kudokset näkyvissä. Samoin oli etunenkin. Kumman paskoilla renkailla ne nahkahousut uskaltaa myydä näitä, oston jälkeen rullattu ehkä 1500km..

      Vähän vielä täristää mutta pitänee kävästä tasapainottelemassa nuo renkaat vielä kerran. Pieni pelko persiissä että on joku kierona kun kerta oli pultit niin juuttaan jumissa. Mutta jarruttaessa ei tärränny.
      Last edited by Ceeray; 31-08-2020, 19:34.
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        Se idriven säätö on deaktivointia varten. Niin kauan ku sulla ei ole sitä viiksen nappia, menee assari automaattisesti päälle mutta sammuu jos käytät pitkiä käsin. Sen jälkeen assari pitää aktivoida uudestaan valokatkaisijasta, tähän ei idriven säätö auta. Itse asiassa se sammuu samalla tavalla myös viiksen kanssa, päälle laitto vaan onnistuu siitä viiksen napista.

        Speed limit infon saa koodattua jos autossa on KAFAS-kamera. Uudemmissa vaatii sitten marmorilta fsc-koodin, 2011-malliin sitä ei tartte.
        Last edited by böntti; 04-11-2014, 23:00.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • j-a
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 1522
          • PohojosPohojammaa

          Originally posted by böntti View Post
          Speed limit infon saa koodattua jos autossa on KAFAS-kamera. Uudemmissa vaatii sitten marmorilta fsc-koodin, 2011-malliin sitä ei tartte.
          Ymmärsinkö oikein että KAFAS -kamera ohjainbokseineen autosta löytyy aina jos siinä on mikä tahansa seuraavista:
          -kaukovaloassistentti
          -speed limit info
          -kaistavahti

          Ja tällöin myös nuo kaikki muutkin saa toimimaan ihan vain koodaamalla? Ja 2011:ssa ilman FSC-koodia... Vaatiiko mikään noista toiminnoista mitään muita optioita toimiakseen?
          Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

          Ylimääräisenä tarjolla:

          E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

          F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            Originally posted by böntti View Post
            Sullahan oli siitä toisesta kakesta patteri kyllä lopussa :think
            Nope, en autoja luovuta kuin hätätilassa patterit lopussa, ts. toki uusin siihen pariston ;-)
            Jää muuten huono maku jos heti pitää mennä kauppaan...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              Originally posted by böntti View Post
              Se idriven säätö on deaktivointia varten. Niin kauan ku sulla ei ole sitä viiksen nappia, menee assari automaattisesti päälle mutta sammuu jos käytät pitkiä käsin. Sen jälkeen assari pitää aktivoida uudestaan valokatkaisijasta, tähän ei idriven säätö auta. Itse asiassa se sammuu samalla tavalla myös viiksen kanssa, päälle laitto vaan onnistuu siitä viiksen napista.
              Liekkö joku bitti poikittain kun ko. autossa ei mennyt assari itsekseen päälle,
              piti käytää 0-asennossa sen aikaa että mittaristo vaihtui päiväasentoon ja sen jälkeen kun pisti A:lle niin meni automaatti päälle. Siis joka kerta kun auton sammutti, hukkas sen auto-asennon...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Liekkö joku bitti poikittain kun ko. autossa ei mennyt assari itsekseen päälle,
                piti käytää 0-asennossa sen aikaa että mittaristo vaihtui päiväasentoon ja sen jälkeen kun pisti A:lle niin meni automaatti päälle. Siis joka kerta kun auton sammutti, hukkas sen auto-asennon...
                Heh, unohtu että siinä oli se luovutus välissä.

                Kyllä siellä joku parametri on väärin. Sen assarin pitäis mennä päällee kun auton käynnistää ja katkaisija on A-asennossa. Korjataan jos mahdollista.

                Autossa on KAFAS jos löytyy joku seuraavista varusteista: Kaistavahti, driving assistant, driving assistant plus, aktiivivakkari tai speed limit info. Pelkkä kaukovaloassari ei siis tuo tätä kameramallia, mutta jos autossa on joku edellämainituista, kaukovaloassarikin toimii tämän kameran kautta. KAFAS on korvautunut KAFAS2-kameralla 7/2012 alkaen, luulen että tässä yhteydessä tulee tuo FSC-vaatimus speed limit infolle.

                Jos autossa siis on KAFAS niin seuraavat asiat pätee, kaikki vaatii koodauksen: Vanhempiin kuin 7/2012 valmistettuihin saa speed limit infon aktiiviseksi, uudempien kohdalla pitää ostaa lisäksi marmorilta FSC-koodi ja asentaa se kameran ohjausmoduuliin. Kaistavahdin saa kaikkiin jos autossa on vibra-ratti tai sitten vaihtamalla ratin. Kaukovaloassari onnistuu kaikkiin, jos haluaa sille oikean napin viikseen niin pitää vaihtaa viiksipaketti, mun tietääkseni F-sarjalaisissa ei onnistu pelkkä viiksen vaihto. Tämä viiksen vaihto kannattaa kuitenkin tarkistaa, en ole siitä aivan varma.
                Last edited by böntti; 05-11-2014, 02:32.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • alttu
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 519
                  • Nummela

                  Ymmärsinkö aiempien postauksien rivienvälistä että jos tuo speed limit info löytyy niin ohjelmoinnin pystyisi joku tekemaan mahdollisesti etänä jollai konstilla? Tai löytykö PKS seudulta taitajaa?
                  F15 30d ///M-SPORT
                  Ex.
                  F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    Originally posted by alttu View Post
                    Ymmärsinkö aiempien postauksien rivienvälistä että jos tuo speed limit info löytyy niin ohjelmoinnin pystyisi joku tekemaan mahdollisesti etänä jollai konstilla? Tai löytykö PKS seudulta taitajaa?
                    Kyllä tässä on mulla etäkoodauskuvio kehitteillä.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7531
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by böntti View Post
                      Kyllä tässä on mulla etäkoodauskuvio kehitteillä.
                      Sulla pittää tilata niitä ODB-Enet adaptereita kiinasta, semmonen mikä mulla on, maksokohan ne 3-4 € / kpl posteineen...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1400
                        • Kuopio

                        Noniin, saatiin ne lumetkin savoon joten nelikkoa pääsi testaamaan.

                        Alla 18" Misukan nastat , jotka oikein mukavat asfaltilla, ei pidä jolinaa kovaa aikanakaan.
                        Kyllä toi auto selkeästi takavetoinen on enimmäkseen , ensin yrittää perää sivulle ja sit vasta etunakit alkaa vetämään. Sitten ku nakkaa sport plus asetuksen päälle ni sit menee ihan kivasti sivuttain luisussa, kaasulla voipi leikata sitten isoimmat luisut pois ettei kaide korista kylkeä.

                        Risteyksistä lähtö on kuin jatkuvaa kesäkeliä, taasen se pysähtyminen muistuttaa fysiikan lakien olemassaolosta.

                        Comfort asetuksella suurin osa matkasta, mutta sport sitten ku räppäillään.

                        Meno maistuu..
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Sulla pittää tilata niitä ODB-Enet adaptereita kiinasta, semmonen mikä mulla on, maksokohan ne 3-4 € / kpl posteineen...
                          No shit Sherlock

                          Juu läppäri ja enet-piuha pitää tietenkin olla auton päässä, pitäis vaan löytää aikaa säätää verkkoasetukset kuntoon. Windows seiskassa on helppo konfiguroida VPN-tunneli, xp:n puoli pitäis selvittää. Ilmeisesti onnistuis ihan vaan porttiohjauksellakin, tähän pitäis kuitenkin ilmeisesti olla reititin auton päähän? Vai onnistuuko tämä softalla? Oon kohtuullisen pihalla näistä verkkohommista .
                          Last edited by böntti; 07-11-2014, 21:48.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            Originally posted by Ceeray View Post
                            Risteyksistä lähtö on kuin jatkuvaa kesäkeliä, taasen se pysähtyminen muistuttaa fysiikan lakien olemassaolosta.

                            Comfort asetuksella suurin osa matkasta, mutta sport sitten ku räppäillään.

                            Meno maistuu..
                            Haistappa home t.vajaavetoinen

                            Nimimerkillä :Risteyksistä lähtö takertelee
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • Ceeray
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1400
                              • Kuopio

                              Juu nelikon halusin just sen takia et talvella mahtuu samaan rakoon ku kesällä.

                              Alko piisata se risteyksessä kilsan välin kyttäys.
                              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7531
                                • Jyväshyvä

                                Off-Topic...

                                Jooh. Otin tänään vaihdossa C32 AMG:n,
                                uudet 18" kitkat alla, ei meinaa päästä liikkelle juuri lainkaan,
                                oli pakko käydä heittään lenkki E60 530xd:llä että sain pahan mielen karkoitettua ;-)
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎