Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    #16
    Originally posted by touring39 View Post
    Kuluneet 19" runflatit ei tee oikein oikeutta, ja ne meneekin vaihtoon, mutta ei se melu nyt ihan hirveästi kasvanut. Toki tietysti jonkin verran. Seiskassakin kyllä oli 19" runflätit, joten siinäkin rengasäänet näytteli aika isoa roolia.

    Sanotaanko nyt niin, että kyllä tolla toimeen tulee...
    No varmasti tulee toimeen ,tuo xd olisi kyllä herkku peli talvetkin tuntuu sillä kesältä
    Itse kanssa sitä mieltä että autossa pitää olla moottori,tokihan pienimmäläkin voimanlähteellä pärjää Suomessa hienosti mutta kerranhan täällä eletään joten pieni nautinto suotakoon
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #17
      Originally posted by veku View Post
      talvetkin tuntuu sillä kesältä

      Paitsi jarrutuksessa
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        #18
        Originally posted by bemu2000 View Post
        Paitsi jarrutuksessa
        Tämä totta,yksi neliveto ollut itsellä ja se tuli itsekin huomattua

        Tulitkohan vastaan mua zetalla lahti-jämsä välillä viime torstaina..olin tuolla harmaalla farkulla liikenteessä
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #19
          Originally posted by veku View Post
          Tämä totta,yksi neliveto ollut itsellä ja se tuli itsekin huomattua

          Tulitkohan vastaan mua zetalla lahti-jämsä välillä viime torstaina..olin tuolla harmaalla farkulla liikenteessä

          10km säteellä jämsästä oon saattanut ajella viime viikon torstaina. Noin viikon seissyt auton nyt tallissa.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1964
            • Seinäjoki

            #20
            Mitenkä paljon eroaa 530d xdrive tekniikka samanikäisestä M550 tekniikasta? Turboja puuttuu mutta peruskone on ilmeisesti sama? Kuinkas voimansiirto onko m mallissa vahvemmat osat? Vielä nuo m550 mallit on saksassakin aika sikahintaisia, mutta nopeastippa niidenkin hinnat tasoittuu tavallisten pulliaisten tasolle. Verotuksen kannalta olis varmaan järkevin tuoda xdrive 530 m-sporttina (535d:tä ei vissiin saa 4 vetona?) ja ohjelmoida sinne sitten vähän lisää voimaa.
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • Vanquish
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1961
              • Hki

              #21
              Originally posted by joko View Post
              Mitenkä paljon eroaa 530d xdrive tekniikka samanikäisestä M550 tekniikasta? Turboja puuttuu mutta peruskone on ilmeisesti sama? Kuinkas voimansiirto onko m mallissa vahvemmat osat? Vielä nuo m550 mallit on saksassakin aika sikahintaisia, mutta nopeastippa niidenkin hinnat tasoittuu tavallisten pulliaisten tasolle. Verotuksen kannalta olis varmaan järkevin tuoda xdrive 530 m-sporttina (535d:tä ei vissiin saa 4 vetona?) ja ohjelmoida sinne sitten vähän lisää voimaa.
              Äffiä ei vaan pysty ohjelmoimaan ja toiseksi ei softaus kuitenkaan korvaa puuttuvia ahtimia vaikka piikkiteho olisikin sama.

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                #22
                Originally posted by Vanquish View Post
                Äffiä ei vaan pysty ohjelmoimaan ja toiseksi ei softaus kuitenkaan korvaa puuttuvia ahtimia vaikka piikkiteho olisikin sama.
                Ai tuo olikin uutta tietoa, eikös kuitenkin suomessakin ole jo ohjelmoituja 520d malleja? Ja asia ei ole mitenkään kovin ajankohtainen, mutta tässä tullut kokoajan hyödyllistä tietoa jonka perusteella 525d on jo jätetty valikoimasta pois. Nykyisessä e60 ei ole oikein mitään valittamista mutta tullut sillä nyt yli 5 vuotta ajeltua niin mieli alkais tehdä uudempaa.
                Mutta onko kellään tietoa siitä että onko esim. laatikot samat 530/535/550? Kun kuitenkin perusmoottorihan on sama noissa kaikissa. Vielähän noi maksaa Saksassakin sen ~65ke mutta vuosi pari niin tippuu aika rankasti. 535D voisi olla jo piankin ostettavissa ja niitäkin näyttäis olevan nelivetona.
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6324
                  • P-Pohjanmaa

                  #23
                  Originally posted by joko View Post
                  Ai tuo olikin uutta tietoa, eikös kuitenkin suomessakin ole jo ohjelmoituja 520d malleja? Ja asia ei ole mitenkään kovin ajankohtainen, mutta tässä tullut kokoajan hyödyllistä tietoa jonka perusteella 525d on jo jätetty valikoimasta pois. Nykyisessä e60 ei ole oikein mitään valittamista mutta tullut sillä nyt yli 5 vuotta ajeltua niin mieli alkais tehdä uudempaa.
                  Mutta onko kellään tietoa siitä että onko esim. laatikot samat 530/535/550? Kun kuitenkin perusmoottorihan on sama noissa kaikissa. Vielähän noi maksaa Saksassakin sen ~65ke mutta vuosi pari niin tippuu aika rankasti. 535D voisi olla jo piankin ostettavissa ja niitäkin näyttäis olevan nelivetona.
                  Täällä samanlaiset fibat ,oma 535d toimii edelleen kuin junan vessa ja tarjoa ripeät ja mukavat kyydit.
                  Mutta sitä uudempaa jo pikkuhuljaa tekee mieli,hinta näissä vaan tippuu hitaammmin mitä E61:ssä tippui aikanaan.. ja se taas tarkoittaa sitä että odottavan aika on pitkä
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1964
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Väittäisin että faceliftin tullessa markkinoille alkaa nuota alkupään autoja olla tarjolla meille persaukisillekkin jotka kelpuuttavat jonkun 200tkm ajetun josta saattaa puuttua jopa muutama varuste. Tärkeimmät kriteerit itelle menee niin että kutoskone pakollinen sekä siihen automaatti aski. Seuraavaksi nahkasisusta mallia sportti ja sitten suurena plussana tulee aito m-sport ja neliveto. Kummatkaan ei pakollisia kriteerejä. Yksi ilmeisesti vanha taksi olisi ollut tai on varmaan edelleen suomessa myynnissä 35ke pyynnillä, -11 malli sporttinahoilla ja 239tkm ajettuna, sekin oli mietinnän alla kyllä jo mutta en ole asian hyväksi muuta tehnyt. Ulkoisesti m-sportiksi tuon äffänkin saa kutienkin vähän päälle 1ke hinnalla ja alustan oon muutenkin jokavärkkiin aina vaihtanut johonkin toiseen niin siinämielessä tuo m-sport ei ole ehdoton, ,unhan sporttinahat löytyy vain sisältä.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6324
                      • P-Pohjanmaa

                      #25
                      Originally posted by joko View Post
                      Väittäisin että faceliftin tullessa markkinoille alkaa nuota alkupään autoja olla tarjolla meille persaukisillekkin jotka kelpuuttavat jonkun 200tkm ajetun josta saattaa puuttua jopa muutama varuste. Tärkeimmät kriteerit itelle menee niin että kutoskone pakollinen sekä siihen automaatti aski. Seuraavaksi nahkasisusta mallia sportti ja sitten suurena plussana tulee aito m-sport ja neliveto. Kummatkaan ei pakollisia kriteerejä. Yksi ilmeisesti vanha taksi olisi ollut tai on varmaan edelleen suomessa myynnissä 35ke pyynnillä, -11 malli sporttinahoilla ja 239tkm ajettuna, sekin oli mietinnän alla kyllä jo mutta en ole asian hyväksi muuta tehnyt. Ulkoisesti m-sportiksi tuon äffänkin saa kutienkin vähän päälle 1ke hinnalla ja alustan oon muutenkin jokavärkkiin aina vaihtanut johonkin toiseen niin siinämielessä tuo m-sport ei ole ehdoton, ,unhan sporttinahat löytyy vain sisältä.
                      Näin menettelinkin ekan E61:n kanssa.
                      Alustan,vanteet ja m-paketin saa jälkeenpäin,joten varmaan nyt joutuu myös lähteen liikkeelle "non M-sportista" jonka sitten rakentaa ulkoisesti vastaavaksi.
                      Se on varma että 530\535d tulee seuraaja oleen,mielummin jälkimmäinen
                      Mietin että jos keväällä saisi nykyisen suoralla myytyä ja ajas kesän kesäautolla+ pakulla,ja kattelis rauhassa sitten sopivan seuraajan.
                      No tämä on visio saa nähdä miten lähtee jalostuun..ja missä vaiheessa autokuume karkaa käsistä,nyt hyvä tilanne kun sellaista ei tullut koeajosta.
                      Last edited by veku; 03-10-2013, 21:14.
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1964
                        • Seinäjoki

                        #26
                        Mietiskelin kanssa samaa että myis ens kevään/kesän aikana pois suoralla ton e60 ja sitte etsii tilalle syksyyn mennessä sopivan äffän tai vaikka samantien ja laittaa pajalle heti seisontaan varustelun ajaksi. Sais ajella cabriolla sitten kesän ajot. Toisaalta mulle riittäis kyllä omiin ajoihin vallan hyvin pelkästäänkin tuo cabrio jos oikein järkevästi haluaa ajatella kun mitään pakollisia ajoja ei ole. Mutta bensakoneiset f-sarjalaiset hyvillä varusteilla on aika harvassa ja ei ne ainakaan yhtään sen luotettavempia/parempia ole kun dieselit.

                        Edit: tuossa vielä tuo 35ke pirssi mistä puhuin edellisessä viestissä: http://www.nettiauto.com/bmw/530/5878492 olis kutoskone, sporttinahat. Miinuksena pikku navi ja sitten kilsoja nyt vois olla hiukan vähempi, mutta eihän tuo toisaalta ole edes vielä puolessavälissäkään loppuunajettua. Tuohon m-sport korisarja maalattuna n. 1500e ja mustat ikkunalistat marmorilta n. 300e kai? Sitten jää vielä uupumaan webasto eli n. 1ke itse laitettuna ja alustasarja säädettävä n. 1ke. Lopun budjetin voi sitten pistää sopivaan vanne/rengas settiin.
                        Last edited by joko; 03-10-2013, 22:17.
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1399
                          • Kuopio

                          #27
                          Itse en kyllä 200tkm ajettuun koske, sama ajaa nykysellä.
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6324
                            • P-Pohjanmaa

                            #28
                            Originally posted by Ceeray View Post
                            Itse en kyllä 200tkm ajettuun koske, sama ajaa nykysellä.
                            Täällä on jo bemmit molemmat bemmit +200 ajettu diseliin tulee vielä tänä vuonna 250 tkm täyteenki,eihän nykypäivänä tuo 200 tkm kovin kummoinen lukema ole.
                            Varsinkin nämä disulit kun ovat yleensä matkapainotteissa ajossa niin eivät tunnu ns ajetuilta,tokihan vähän ajettu on aina parempi.
                            Melkeen vois väittää että uusi tuntus vielä paremmalta
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • Mikiis
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2013
                              • 906
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by Ceeray View Post
                              Itse en kyllä 200tkm ajettuun koske, sama ajaa nykysellä.
                              Kohta 300tkm

                              Kovinhan tuota sinunkin kulkinetta huollettu, vaikka nuin vähän kilsoja
                              F11 530d -11
                              E91 -06 320d
                              x2 Tuikut
                              Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1964
                                • Seinäjoki

                                #30
                                Originally posted by Mikiis View Post
                                Kohta 300tkm

                                Kovinhan tuota sinunkin kulkinetta huollettu, vaikka nuin vähän kilsoja
                                Mulla 340tkm taulussa ja alun tyyppivikojen korjailujen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Pelaa kuin junan vessa, ei ole kyllä ikinä ollut minulla nuon vähävikaista autoa. Laatikon toiminta on ainut mikä häiritsee, siihenkin on olemassa lääke mutten jaksa enää sijoittaa korjaukseen kun ei tuo mitään haittaa. Pidän 2 vuotta vanhaa 200tkm ajettua autoa kyllä vielä lähellä uudenveroista tekniikanpuolesta. Toki hyvähän se olis jos auto olis mahdollisimman vähän ajettu, mutta hinnat pomppaa siinävaiheessa eikä se ole silti mikään tae huolettomasti toimivasta tekniikasta. Eikä tuo nyt kamalan huonosti ole voinut toimia jos kahdessa vuodessa on päästetty liki 240tkm, ei se silloin ole viikkoja/kuukausia pajalla notkunut.
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎