Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10\11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

    #31
    Totta tuokin puoli..
    Itsellä juuri ollut painia itseni kanssa tuon autonvaihdon kanssa kun uutta ja "huoletonta" tekis mieli, mutta saako 30k € panostuksella sitten muuta kuin hetkittäisen mielihyvän ja sen jälkeen monta vuotta maksettavaa .. siinäpä sitten on miettimistä.

    Ei omassakaan tällä hetkellä mitään vikaa ole joten voipi olla että tällä mennään vielä monta vuotta.
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3096

      #32
      Originally posted by joko View Post
      Mietiskelin kanssa samaa että myis ens kevään/kesän aikana pois suoralla ton e60 ja sitte etsii tilalle syksyyn mennessä sopivan äffän tai vaikka samantien ja laittaa pajalle heti seisontaan varustelun ajaksi. Sais ajella cabriolla sitten kesän ajot. Toisaalta mulle riittäis kyllä omiin ajoihin vallan hyvin pelkästäänkin tuo cabrio jos oikein järkevästi haluaa ajatella kun mitään pakollisia ajoja ei ole. Mutta bensakoneiset f-sarjalaiset hyvillä varusteilla on aika harvassa ja ei ne ainakaan yhtään sen luotettavempia/parempia ole kun dieselit.

      Edit: tuossa vielä tuo 35ke pirssi mistä puhuin edellisessä viestissä: http://www.nettiauto.com/bmw/530/5878492 olis kutoskone, sporttinahat. Miinuksena pikku navi ja sitten kilsoja nyt vois olla hiukan vähempi, mutta eihän tuo toisaalta ole edes vielä puolessavälissäkään loppuunajettua. Tuohon m-sport korisarja maalattuna n. 1500e ja mustat ikkunalistat marmorilta n. 300e kai? Sitten jää vielä uupumaan webasto eli n. 1ke itse laitettuna ja alustasarja säädettävä n. 1ke. Lopun budjetin voi sitten pistää sopivaan vanne/rengas settiin.
      Tuossa ilmossa näytti lukevan että m-sport, tahallistako vai tahatonta (kusetusta)?
      Ikkunalistat taitaa maksaa enempi kuin tuon 300eur jos HG mustat haluaa. kaikki pystylistatkin kun täytyy vaihdella..
      Last edited by poke; 04-10-2013, 11:06.
      Kulkineet/projektit:

      640D F06
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3096

        #33
        Originally posted by Vanquish View Post
        Äffiä ei vaan pysty ohjelmoimaan ja toiseksi ei softaus kuitenkaan korvaa puuttuvia ahtimia vaikka piikkiteho olisikin sama.
        Mistä olet tällaisen väitteen saanut tietoosi? Kyllä niihin softia saa, tosin ei ihan kaikilta puljuilta.

        esim karalalta näyttäisi löytyvän:



        sekä chip tuningilta:

        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #34
          Originally posted by poke View Post
          Mistä olet tällaisen väitteen saanut tietoosi? Kyllä niihin softia saa, tosin ei ihan kaikilta puljuilta.

          esim karalalta näyttäisi löytyvän:



          sekä chip tuningilta:

          http://www.chip-tuning.fi/brand/car/BMW/

          F-sarja esim. 520D niin ei pysty tekemään kukaan. Ecu tunnetaan ja kytkennät tiedetään (sama ecu kuin viimisimmissä E60 520D) mutta laitteet eivät tunnista. Ecussa on uusin antichiptuningprotection, jota laitevalmistaja ei ole pystynyt vielä murtamaan! Uudet X3 pystyy tekemään ja 6-syl dieseleistä osa.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1964
            • Seinäjoki

            #35
            Originally posted by poke View Post
            Tuossa ilmossa näytti lukevan että m-sport, tahallistako vai tahatonta (kusetusta)?
            Ikkunalistat taitaa maksaa enempi kuin tuon 300eur jos HG mustat haluaa. kaikki pystylistatkin kun täytyy vaihdella..
            Varmaankin tahallista harhaanjohtamista, sitä minäkin olen tehnyt myyntiotsikossa vaikka auto ei aito eikä täydellinen m-sport olekkaan. Mutta joo, tuo ikkunalistojen hinta perustui arvioonkun e60 vastaavat maksoi 230e kierros marmorilta. Ja voihan nuo teippauttaakkin mustaksi mutta olen vähän vastaan kaikenlaisia teippivirityksiä varsinkin noin uudessa autossa. Ja muutenhan tuossa on nuota sportti varusteita kuten penkit, tumma kattoverhoilu jne. Mutta saas nähdä jääkö asia vielä hautumaan kevääseen saakka, omassa autossa olis kuitenkin vielä uudenkarhea webasto ja talvirenkaat niin sama kai se on ajaa kevääseen ja katella asiaa sitte uudemman kerran. Vaihtohyvitys tuosta omasta autosta olisi ollut 11ke jota pidän ihan realistisena mutta epäilen että saman 11ke saa myös keväällä. Tuon äffän hinta vaan ei keväällä enää ole tuo 35900e. En ainakaan usko että kovinpaljoa enempää SUORALLA kaupalla yksityiselle saisi tuosta -03 mallin 530d:stä noilla kilsoilla vaikka auto onkin todella hyvässä kunnossa kaikinpuolin ja oikeasti hyvillä varusteilla. Toki paikanpäälle lähtemällä väliraha todennäköisesti tulisi olemaan lähempänä 20ke kuin 25ke. Tuon hintaluokan autonostajat, noilla kilsoilla niin on oikeasti aika vähissä jostainsyystä. Samaan rahaan saa kuitenkin ihan uusia autoja takuun kera.
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • Vanquish
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1961
              • Hki

              #36
              Originally posted by poke View Post
              Mistä olet tällaisen väitteen saanut tietoosi? Kyllä niihin softia saa, tosin ei ihan kaikilta puljuilta.

              esim karalalta näyttäisi löytyvän:



              sekä chip tuningilta:

              http://www.chip-tuning.fi/brand/car/BMW/
              Monessa keskustelussa mainitaan, että f10 suojakoodia ei ole murrettu. Tietysti bmw:n omat softaukset toimii, mutta niitä saa vain harvoihin malleihin.

              Linkkien softaukset taitaa paremminkin olla huijausboxi, eikä varsinainen softaus. Sellaisen käyttö on arvelluttavaa kun toiminta ajatus on huijata anturitietoa.

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7520
                • Jyväshyvä

                #37
                Originally posted by Vanquish View Post
                Monessa keskustelussa mainitaan, että f10 suojakoodia ei ole murrettu. Tietysti bmw:n omat softaukset toimii, mutta niitä saa vain harvoihin malleihin.

                Linkkien softaukset taitaa paremminkin olla huijausboxi, eikä varsinainen softaus. Sellaisen käyttö on arvelluttavaa kun toiminta ajatus on huijata anturitietoa.
                Voisit kyllä poistaa tuosta lainauksestasi Turbotechin, ei ne mitään boxeja myy...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1961
                  • Hki

                  #38
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Voisit kyllä poistaa tuosta lainauksestasi Turbotechin, ei ne mitään boxeja myy...
                  Ok. Eli onko koodi sitten nykyään murrettu? Tämä onkin uutta.

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    #39
                    Originally posted by Vanquish View Post
                    Ok. Eli onko koodi sitten nykyään murrettu? Tämä onkin uutta.
                    Ei ole murrettu eikä Karala niitä tee vaan laitteiden valmistajat.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • Tenojono
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 1753
                      • Pohjanmaa

                      #40
                      Kävin kurkkaamas facelift f10
                      Uudet ajovalot ja sumarit todella hienot
                      Miinusta tulee sitten etulokasuojan vilkun "jäänteestä"
                      Ja kehumani perusjakkarat oli menettäny kippaus toiminnon. Eli enään en kelpuuttais perusjakkaroita f sarjan facelifteissä.
                      Rfl poisto varustelistalta bongaus
                      Työmatkat: E46 preface 323 4d
                      Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                      Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        #41
                        Originally posted by Tenojono View Post
                        Kävin kurkkaamas facelift f10
                        Uudet ajovalot ja sumarit todella hienot
                        Miinusta tulee sitten etulokasuojan vilkun "jäänteestä"
                        Ja kehumani perusjakkarat oli menettäny kippaus toiminnon. Eli enään en kelpuuttais perusjakkaroita f sarjan facelifteissä.
                        Rfl poisto varustelistalta bongaus
                        Varmaan tyhmä kysymys, mutta mikä tuo kippaustoiminto on?
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7520
                          • Jyväshyvä

                          #42
                          Pääsimpä tuossa kuun vaihteessa tuomaan asiakkaalle 535xdTA 2013 mallin M-sporttina ja liki kaikilla hiluilla,
                          oli se vaan sellainen peli että joskus pitää itsellekin saada kunhan hinnat tippuu sinne 40 k€ alle kaikkineen...

                          Alusta säädöt vaikuttivat paljon enemmän kuin esim. F01 korisessa.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Tenojono
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 1753
                            • Pohjanmaa

                            #43
                            Originally posted by Fabsu View Post
                            Varmaan tyhmä kysymys, mutta mikä tuo kippaustoiminto on?
                            Vivusta koko penkki kallistuu. Uudes oli erikseen sähköllä takaselkänoja ja persepenkki. Eli vanhas vaikka persepenkki on lyhyt ainakin pitkille ihmisille niin kippaamalla sai luotua kivan kupin missä istua. Tosin ei kovin hyvä asento ajaa jos manuaali vaihteisto.
                            Työmatkat: E46 preface 323 4d
                            Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                            Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                            Comment

                            • Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1835
                              • Kotona/Poissa

                              #44
                              Originally posted by Tenojono View Post
                              Vivusta koko penkki kallistuu. Uudes oli erikseen sähköllä takaselkänoja ja persepenkki. Eli vanhas vaikka persepenkki on lyhyt ainakin pitkille ihmisille niin kippaamalla sai luotua kivan kupin missä istua. Tosin ei kovin hyvä asento ajaa jos manuaali vaihteisto.
                              Onko tämä suomeksi sanottuna sama kuin
                              - vanhassa istuimen kallistustoiminta kallistaa koko istuinta, uudessa vain istuinosan?

                              Jos näin, niin eihän tuolla ole suurta merkitystä, uudessa joutuu vaan sitten selkänojan kallistuksen säätämään aina istuinosan kallistuksen säädön jälkeen erikseen. Big Deal?

                              Ja onko tuossa uudessa ollut varmasti peruspenkki?

                              Toisaalta ei kallistuksen muuttaminen lisää istuinosan reisituen pituutta. Päinvastoin liikaa kallistamalla istuimen etureuna vaan painaa reisiin entistä pahemmin.
                              Last edited by Havis; 10-12-2013, 12:38.
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                              E60 523iA -08

                              Comment

                              • Tenojono
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 1753
                                • Pohjanmaa

                                #45
                                Originally posted by Havis View Post
                                Onko tämä suomeksi sanottuna sama kuin
                                - vanhassa istuimen kallistustoiminta kallistaa koko istuinta, uudessa vain istuinosan?

                                Jos näin, niin eihän tuolla ole suurta merkitystä, uudessa joutuu vaan sitten selkänojan kallistuksen säätämään aina istuinosan kallistuksen säädön jälkeen erikseen. Big Deal?

                                Ja onko tuossa uudessa ollut varmasti peruspenkki?

                                Toisaalta ei kallistuksen muuttaminen lisää istuinosan reisituen pituutta. Päinvastoin liikaa kallistamalla istuimen etureuna vaan painaa reisiin entistä pahemmin.
                                Kyllähän se suomennettuna noin on.
                                Käytännössä ei vain toteutunut. Vanhassa sain paremman asennon ja uusi versio tuntui köyhemmältä ja ok asentoa ei löytynyt pikaisella etsimisellä.
                                Työmatkat: E46 preface 323 4d
                                Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                                Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎