Onko nämä ongelmat kaikilla ajoasetuksilla vai vaan ecopro:lla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
G31 Tehoton Ilmastointi
Collapse
X
-
Originally posted by sportpug25 View PostOnko nämä ongelmat kaikilla ajoasetuksilla vai vaan ecopro:lla?________________________________________
G31 520dA Business SportLine 2017
Comment
-
-
530e G30 toimii ilmastointi niin kesällä kuin talvella tosi hyvin. Ei ole osunut kohdalle mitään poikkeamaa puhalelussa reilu 1/2v aikana.
Kesällä viilennykset äpillä ja talvella lämmitykset toimii niinkuin pitää.
Suurin ero diesel ja bensa malliin on hybridin sisäänpuhalluksen nopea lämpeneminen talvella ja samoin kesällä tulee heti kylmää kun hyppää autoon.i4 M50 supercharged -22 Mineral White
118i -20 F40 M-Sport
1600GT-11
Ex 530e M-sport -18
Ex 535D e60
Ex Hayabusa Ultra Turbo +600 rwhp
Comment
-
-
Originally posted by Titaani View Post530e G30 toimii ilmastointi niin kesällä kuin talvella tosi hyvin. Ei ole osunut kohdalle mitään poikkeamaa puhalelussa reilu 1/2v aikana.
Kesällä viilennykset äpillä ja talvella lämmitykset toimii niinkuin pitää.
Suurin ero diesel ja bensa malliin on hybridin sisäänpuhalluksen nopea lämpeneminen talvella ja samoin kesällä tulee heti kylmää kun hyppää autoon.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
No nyt on taas talvi kärvistelty tän paskan lämppärin kanssa ja säädetty entiseen malliin. Mitään huononnusta/parannusta tuo modifikaatio -(+3) pudotus jaloille ei tuonut. Saksassa visiin jotkut saanu hyvitystä ja toisille vaihdettu koko ilmastointilaite että saatu toimimaan.Huoh
Kesä tulee ja myös hiki uudessa BMW kulkineessa G31
Jännä sinällään, että olen ajanut uudella X3 ja X5 malleilla talvella ja niissä tuo lämppäri on toiminut kuten sen kuuluukin. Molemmissa oli kyllä myös takana säädettävät lämpötilat (3 tai 4 vyöhykettä X5).
Näissä myös huomioin että jaloille puhalletaan paljon ilmaa sekä eteen että taakse. Jos vrt F11 ja G31 mallia ja ajossa laittaa käden takajalkatilaan niin tässä G31 mallissa ei huomaa mitään ilmavirtausta jalkatilassa ja se on viileä. Muissa F11, X3 ja X5 malleissa taas tuntuu voimakas lämmin ilmavirta jaloille talvella ja ovat tasaisen lämpöiset :think
Koeajoin myös uutta 620d GT mallia ja sen perusta on alustassa 7 sarja mutta esim lämmitys/ilmastointi on toiminnoiltaan 5-sarjasta. Siinä lämpötila säätö sai olla kokoajan +21 ja ids 2 ja sisälämpötila oli vakio. Mutta myös siinä puhallus jaloille oli heikkoa. Ei jalolla nyt kylmä ollu talvikengillä mutta lattiat oli vähän viileät. Toisaalta taas jalat ei kuumentuneet pidemmäs ajossa liikaa, eli toimi paremmin kun G31. Kesällä taas jäähdytystä en ole vielä testannut.
Miksi siis tässä G31 mallissa ei osata tuota toimintaa säätää samaksiLast edited by Peksu; 01-04-2019, 09:48.G08 LCI iX3 M Sport
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostEi ole mitään valittamisen aihetta edelleenkään omassa G30 530e lämmitys / ilmastointilaitteen osalta. Toimii täydellisesti kaikilta osin.
Mut hyvä että se edes jossain pelaa kuten kuuluukinG08 LCI iX3 M Sport
Comment
-
-
Originally posted by Peksu View PostMikähän on ero näissä hybridien ja tav autojen laitteissa. Luulis että ovat ohjaukseltaan samat mutta näin ei ilmeiseti ole :think
Mut hyvä että se edes jossain pelaa kuten kuuluukin-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostSe ero, että hybridissä lämpö ja kylmä tehdään sähköllä (korkeajännitteellä)
Eli jos ajoa sähköllä luvataan n.50km niin sitten on korkeajänniteakku tyhjä ja autoa ei saa lämpöseks tai viileeks enää, epäilen että näin olisi. Toki sitä lämpöä ja viileää pystytään tekemään suoraan sillä sähköllä mutta on niissä taatusti vesikennot lämppärissä kuten muissakin. Kompurasta en tiiä pyöritettäänkö sitä aina 12V, voi olla niinkin.
Eikä tässä G31 mallissa kyse ole siitä ,etteikö lämpöä koneesta tai lämmityslaitteesta irtoa tai kesällä kylmää, vaan siitä, että tuo automatiikka ei sitä osaa säätää oikein eikä oikeeseen paikkaan tasaisesti, eli laitteen älyssä on vikaa tai antureissa, ei tehoissa.Last edited by Peksu; 01-04-2019, 19:05.G08 LCI iX3 M Sport
Comment
-
-
Originally posted by Peksu View PostOnko tosiaan näin vai onko mutua:think
Eli jos ajoa sähköllä luvataan n.50km niin sitten on korkeajänniteakku tyhjä ja autoa ei saa lämpöseks tai viileeks enää, epäilen että näin olisi. Toki sitä lämpöä ja viileää pystytään tekemään suoraan sillä sähköllä mutta on niissä taatusti vesikennot lämppärissä kuten muissakin. Kompurasta en tiiä pyöritettäänkö sitä aina 12V, voi olla niinkin.
Eikä tässä G31 mallissa kyse ole siitä ,etteikö lämpöä koneesta tai lämmityslaitteesta irtoa tai kesällä kylmää, vaan siitä, että tuo automatiikka ei sitä osaa säätää oikein eikä oikeeseen paikkaan tasaisesti, eli laitteen älyssä on vikaa tai antureissa, ei tehoissa.
Kylmä-ainekompura täysin korkeajännite käyttöinen.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostJos sähkö loppuu niin järjestelmä toimii kuten ennenvanhaan ja polttomoottorin hukkalämpö lämmittää sisäkennoa. Samaa sisäkennon nestekiertoa lämmitetään muuten pääsääntöisesti 5kw korkeajännite lämmittimellä, joka myös toimii talvella esilämmittimenä kuten webasto.
Kylmä-ainekompura täysin korkeajännite käyttöinen.
Kyllä noi nahkahousut on sen verran pihiä porukkaa, ettei ole mahdollista. Sen ymmärrän että esilämmitys hoidetaan sähköllä ja aluksi kun moottori on kylmä, mutta jos moottorista saadaan lämpöä sisälle miksi sitä pitäisi tehdä sähköllä, jota on rajallisesti ja tarkoitettu lähinnä ajamiseen? Miten se säästää luontoa :think
Ilmastointi on eri asia ja varmaan toimiikin juuri kuten kuvailit.G08 LCI iX3 M Sport
Comment
-
-
Tavallaanhan sitä hyttiä lämmitetään siinäkin tilanteessa myös tällä korkeajännite lämmittimellä, kun polttomoottori pyörii niin myös sähkömoottori tekee korkeajännitettä. Osan lataukseen osan lämmitykseen.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by juuhee View PostOnko kukaan saanu tähän ilmastoinnin paskaan toimintaan korjausta/parannusta kenties uuden päivityksen myötä viimmeaikoina?
Takuu kohta menossa umpeen et pitäis kait vielä kerran mennä valittamaan asiasta josko siihen olis tullut jotain parannusta...
Ilmaa tässä tulee jotenkin vaisusti, aluks puhaltaa mut sit hiipuu edelleenG08 LCI iX3 M Sport
Comment
-
-
Oliko nämä ilmastointi/lämmitys ongelmat siis normi polttomoottoriautoissa vai 530e?
Oletteko te aivan varmoja, että se vika on autossa eikä "tunteessa"?
Alusa joku kirjoitti noin: "Ja sama homma talvella, välillä tuntuu et kuuma ja sitte hetken päästä kylmä ja siinähän sitte säätelet edestakaisin."
Jos kyseessä olisi softa bugi niin eikö se silloin olisi jokaisen autossa ns vika päällä.
Onko noilla teidän autoilla ajanut kukaan muu pidempää aikaa joka olisi huomannut samat häiriöt/virheet ilmastoinnin toiminnassa?
Oma 530e rullasi ulos tehtaalta 01/2018 ja sen jälkeen olen päivittänyt siihen softat 3 kertaa (viimeisin päivitys noin viikko sitten) enkä missään vaiheessa ole huomannut ilmastoinnin toiminnassa mitään huomauttamista.
Ainoa mikä autossa ns vituttaa on se ettei Spotify ja ruudun peilaustoiminto ole toiminut koskaan. Puhelimena oneplus5 ja Sony Xperia xz2. mutta se onkin toinen tarina.
Comment
-
Comment