Announcement

Collapse
No announcement yet.

G31 Tehoton Ilmastointi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juuhee
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 163
    • Pohjanmaa

Mulla 520d. Ja ohan tää surkia ollu, sekä kesällä että talvella. Ei oo päivitykset auttanu juurikaan. Katotaan nyt, ens viikolla menee pajalle. Yks kolmesta sisätilan lämpötila anturista toimii väärin/antaa väärää tietoa lämpötilasta. Kait se on sit ollu uudesta asti rikki. En ny vielä innostu jos alkaisi anturin vaihdolla toimimaan.

Comment

• Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17526
      • Turku

Ongelmia on raportoinut moni. Miksi näitä "tunneongelmia" ei ole raportoitu F1X korimallissa?
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

Originally posted by Laku View Post
        Ongelmia on raportoinut moni. Miksi näitä "tunneongelmia" ei ole raportoitu F1X korimallissa?
        Mä taisin muutama talvi sitte mainita että tuulilasin yläosa huurtuu ja sekin tais korjaantua raitisilmasuodattimien vaihdolla kun ei enään muista moista vaivaa
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

Comment

• Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17526
          • Turku

Originally posted by veku View Post
          Mä taisin muutama talvi sitte mainita että tuulilasin yläosa huurtuu ja sekin tais korjaantua raitisilmasuodattimien vaihdolla kun ei enään muista moista vaivaa
          Onko sulla G31?
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• peter
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 316
            • xy

Onko nämä ongelmat kaikilla ajoasetuksilla vai esimerkiksi vaan eco proolla?

Comment

• juuhee
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 163
              • Pohjanmaa

itse en ikinä käytä ecopro tilaa, aina comfort. Puhaltimen intensiteetti tai mikälie onkaan niin on 3 tai 4 pykäläs. Ohan tästä ulkomaan foorumiilla juttua vaikka kuinka ettei tää ny ihan mikään "tunne" juttu oo. Silti taas jotkut sanoo että ilmastoinnin toiminta on aivan täydellistä mikä sekin on taas sitten kumma juttu :think

Comment

• peter
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 316
                • xy

Tämä on erikoinen juttu. Minulla oli samanlaisia ongelmia viime syksynä, kun auto tuli minulle ja siitä silloin valitinkin huoltoon. Nyt tänä keväänä tuota lehmänhenkäysongelmaa ei ole tuntunut ja ilmastointi on toiminut, kuten pitääkin. Softat on autoon päivitetty muistaakseni kertaalleen. Kyseessä siis 530e

Comment

• TON-III
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2018
                  • 480
                  • Turku

Samoja tuntemuksia tuosta F13 vm.2012 autosta, ilmastointi toimii jotenkin merkillisesti, automaatilla kojetaulun puhaltimet puhaltavat kylmää mutta jalkatila ei mitään tai vähän 'lämmintä', melkoisen huono 'keksintö' tämä tämän auton ilmastointi
                  F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

Comment

• tjvirta
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 95
                    • Espoo

Tänään oli testipäivä kunnossa kun mittari näytti 27 lähtiessä. Kyllä tuntemus vahvistui taas kerran...ei se toimi ainakaan niin kuin mihin olen tottunut F11, E61, AudiA3, VW Golf automaatti-ilmastoinneissa.

Kuvataanpa näin:
                    Ajan yleensä asetuksena AUTO 20.5 tai 21 astetta. Toimii alle 20 asteen lämmöissä ok. Yleensä tottunut, että kun helle niin voi joutua säätämään ylemmäksi lämpöä, jottei tule kylmä esim shortsit / t-paita...siis muissa autoissa. Tai sitten ei tarvitse juurikaan säätää kuten oli F11 ilmastoinnissa - toimi kuin kuuluisa junan vessa.

G31....kun ajanut noin 10min loppuu kylmän tulo kuin seinään ja tulee sellainen tukalan tunkkainen kabiini. Ihan kuin ilma loppuisi (ja tämä on kommentti aina kyydissä olevilla). Tänään piti säätää 17-18 asteeseen niin kylmää alkoi taas tulemaan. Liian kylmä ei tullut shortsit päällä pitemmässäkään vedossa 17 asteeseen asetettuna (tunti) automaatti päällä. Vastaako tää muiden kokemuksia sinne päinkään?

Olen jo tyytynyt säätämään manuaalisti suuntaukset / puhallukset. Parempi lopputulos. Itse kompura kyllä toiminee, koska manuaalisti saa kylmää sisään reilusti.

En ymmärrä...viimeksi vuodenveihteen tienoilla päivitetty.

Edit: tulin illalla treeneistä shortsit ja pitkähihainen pusero päällä noin 25min. Ulkona 20 lämmintä vielä. Laitoin AUTO ja 16 astetta (siis kylmin asetus). Jaloille puhaltelee lämmintä ja sellainen hieman tunkkainen fiilis. Ei siis ongelmaa olla shortseila. Kun asettaa manuaalisti "jalkoihin ja rintaan" nuolet niin tulee raikasta / kylmä. Ja vielä kun lisätään, että olen koittanut säätää "ylävartalon lämpötilaa" molempiin suuntiin, puhallus on asteikon kahdella kovimmalla asetuksella ja vielä takapenkillä olevaa lämmönsäädin rullaa on rassattu (ja ajan sport tai normal asennolla). Helteellä/lämpimällä EI toimi niin kuin toivon. Jos se toimii kuten BMW testaajat toivovat, en tiedä.
                    Last edited by tjvirta; 21-05-2019, 23:48.

Comment

• lnaukkar
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2015
                      • 189
                      • Helsinki

Mulla 530e 2017/05 produktiosta. Ilmanvaihdon kanssa ollut useampikin eri ongelma. Pääsääntöisesti heikommin se on omaan ja vaimon makuun toiminut kuin edellisen F11 auton ilmanvaihto.

Nyt uusimman softapäivityksen jälkeen tämä on toiminut huomattavasti paremmin (2019 maaliskuussa). Samalla vaihdettiin myös KLE-yksikkö autoon, joten en tiedä onko se aiheuttanut jotain omituisuuksia. Olen ollut jo kaksi kuukautta toimintaan aivan tyytyväinen.

Yhdellä softaversiolla oli lämpimät jalkatilat, toisella saattoi yhtäkkiä puhaltaa kuumaa helteellä (tai kylmää talvella) ilman selkeää syytä ja kolmas selkeä erillinen puute on ollut toi lämpötilan miedompi kääntyminen ympäri kun on ajettu jonkin aikaa. Ensin 20 min puhaltaa lämmintä sitten yhtäkkiä puhaltaa viileää tai toisin päin.

Mutta se mikä tässä G30 autossa selkeästi vaikuttaa: etupenkin keskisuuttimet täytyy olla suunnattu ylös tai ei missään tapauksessa alas. Jos käännät suuttimet alas, kuten vaimo tekee "ettei vedä kasvoihin" niin sitten tuo lämpötila lähtee soutamaan kylmä/kuumaa vuorotellen, kun keskikonsolin etuosassa oleva kabiinin lämpötilasensori menee siitä sekaisin.

edit: ajotila comfort tai sport, ilmanvaihto automaatilla intensiteetti talvella 2-3 ja kesällä 3-4.
                      Last edited by lnaukkar; 22-05-2019, 08:59.
                      2023 G26 i4 M50
                      2023 U11 iX1 xDrive30

Comment

• juuhee
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2010
                        • 163
                        • Pohjanmaa

No niin pajalla käyty ja yksi sisäilman antureista vaihdettu kun näytti koko aijan väärää tietoa lämpötilasta. Samalla ajettu uus päivitys ja tämä sen takia kun parikertaa tehnyt sen että on nollannut trippimittarin aivan omiin niimiin :think
                        Näin yhtäkkiä tuntuu että toimii paljon paremmin ilmastointi. Täytyy nyt kerätä kokemuksia muutama päivä ennenkö antaa lopullisen arvion.
                        Ja mun auto G31 3/2017 tuotannosta.
                        Last edited by juuhee; 22-05-2019, 19:17.

Comment

• juuhee
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2010
                          • 163
                          • Pohjanmaa

Ja juuri näin toimi ennen kuten tjvirta sanoi. 10-15min ajon jälkeen kylmän tulo hiipuu ja kapiini lämpenee.

Comment

• Peksu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2014
                            • 272
                            • Lähellä Tre

Originally posted by juuhee View Post
                            Ja juuri näin toimi ennen kuten tjvirta sanoi. 10-15min ajon jälkeen kylmän tulo hiipuu ja kapiini lämpenee.
                            Itse nyt tehnyt taas kokeita ja näillä asetuksilla toimii välttävästi. Keskisuuttimien lämpötila valikosta keskelle eikä koskaan saa sitä säätää kylmälle puolelle muuten jalat lämpiään. Lämpötila 21 ja puhallus 3-4. Oik keskisuutin ylöspäin tai kiinni ja takaa kylmälle.

Jännä huomio että takaa tulee kyllä kylmää ja reilusti ilmaa edestä vaisummin.

No nythän on luvassa taas hellettä et pitää seurata miten pelittää. Kysyy huollosta onko tullut jotain parannusta
                            G08 LCI iX3 M Sport

Comment

• mikkod
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 5202
                              • Stadi

Nyt kun ton sain alle, niin kyllä mulla toimii ac oikein hyvin :think
                              Helkama S3000
                              Myydään kutosen alustaosia
                              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

Comment

• juuhee
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2010
                                • 163
                                • Pohjanmaa

Onko autosi mikä malli ja minkä ikäinen?

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎