Originally posted by juuhee
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
G31 Tehoton Ilmastointi
Collapse
X
-
Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
-
-
Täytyy sanoa etten voi samaistua näihin ongelmiin. Tai sitten en ole vaan niin vaativa. Itse olen säätänyt "fiilisrullan" täysin lämpimälle auton saatuani enkä ole sen jälkeen koskenut.
Ainoa "ongelma" minkä olen huomannut ilmastoinnin suhteen on se että jos vaihtaa ajomoodin eco prolle niin helpolla tulee lämmin ilmavirta, mutta tämä lienee ominaisuus.
Comment
-
-
Niin meinasin vaan että onko kuinka alkupään malleja G30/31. Koskeeko tää vain alkupään tuotantoa vai vaivaako uusiakin, jotain lastentautia tai sitten vaan ominaisuus.
Sillä ei kait väliä onko sedan vai farkku.
Mulla toimii nyt paremmin sisätila lämpöanturin vaihdon jälkeen mutta on täs silti jotakin mätää edelleen :think
Fiilisrullan olen laittanut nyt puoliväliin. Onkohan sillä jotain vaikutusta kans ilmastoinnin toimintaan? Kylmällä tuntui että alkaa helpommin puhaltaa jaloille lämmintä.
Comment
-
-
Originally posted by juuhee View PostNiin meinasin vaan että onko kuinka alkupään malleja G30/31. Koskeeko tää vain alkupään tuotantoa vai vaivaako uusiakin, jotain lastentautia tai sitten vaan ominaisuus.
Sillä ei kait väliä onko sedan vai farkku.
Mulla toimii nyt paremmin sisätila lämpöanturin vaihdon jälkeen mutta on täs silti jotakin mätää edelleen :think
Fiilisrullan olen laittanut nyt puoliväliin. Onkohan sillä jotain vaikutusta kans ilmastoinnin toimintaan? Kylmällä tuntui että alkaa helpommin puhaltaa jaloille lämmintä.Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
-
Nyt on lähennellyt 30 astetta ulkolämpötila tällä viikolla melkein joka päivä ja mulla ei ole mitään pahaa sanaa jäähdytyksen tai ilmanvaihdon osalta. Hyvin toimii, siis juuri niin kuin pitääkin. Käytännössä kevään KLE-vaihdon jälkeen kaikki on ollut priimaa tähän asti.
Täällä siis 530e 5/20172023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
-
Originally posted by lnaukkar View PostNyt on lähennellyt 30 astetta ulkolämpötila tällä viikolla melkein joka päivä ja mulla ei ole mitään pahaa sanaa jäähdytyksen tai ilmanvaihdon osalta. Hyvin toimii, siis juuri niin kuin pitääkin. Käytännössä kevään KLE-vaihdon jälkeen kaikki on ollut priimaa tähän asti.
Täällä siis 530e 5/2017
Nyt taas kun olen kokeillut, niin jos tämä "fiilisrulla" (heh kuka keksinytkin) on pakko laittaa täysin kylmälle että tulee viileetä ees jotenkin sisään, niin nyt ei jaloille tule kuumaa vaan viileetä, muttei kylmää. Jalat ei jäädy eikä ehkä paistukaan ( viim päivitys 3/19 ja siellä laitettiin tuo -(+3) valinnainen säätö jaloille, eli 3 astetta viileempää on pyynti alas. Säädöt +20 nop. 3-4 Jos keskisäädön (fiilisrullan) jättää kuumalle tai 50/50 ei autossa voi olla helteellä.
Nyt kun oli yli +30 astetta ei kylmää tule tarpeeksi joten manuaali puolelle pitää laittaa säädöt. Suuntaus ylös ja keskelle ja a vot kylmää tulee niin, että pyyntiä saa nostaa +22 ja puhallusta vähentää nop. 2-3. muuten paleltuu.
Miksi ei AUTO asento toimi mutta MAN toimii :thinkG08 LCI iX3 M Sport
Comment
-
-
Originally posted by jleinonen View PostAinoa "ongelma" minkä olen huomannut ilmastoinnin suhteen on se että jos vaihtaa ajomoodin eco prolle niin helpolla tulee lämmin ilmavirta, mutta tämä lienee ominaisuus.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by juuhee View PostMissä asennossa pidät sitä niin sanottua fiilisrullaa?
Lämpötilana vähän säästä ja fiiliksestä riippuen 20-22 .. intensiteetti normaalisti 3, joskus tekee mieli enemmän. Joskus apparilla vähemmän kuin kuskilla, koska naiset.
Omaan makuun toimii, vihdoin. Nyt vaatii säätöä enää sen verran mitä hullut ihmiset päivästä toiseen eroksi haluaa.2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
Comment
-
-
Ilmastointi toimii vihdoin
No niin. Taas kävin tuota ilmastointi asiaa kyselemässä Autokeskuksesta ja sovittiin että tsekataan vielä ne lämpötila-anturit pitävätkö kutinsa. No kunnossa olivat.
Samalla oli autoon tehty tehtaan tekemä korjaus-päivitys tuohon ilmastointiin ja nythän tuntuu tän viikon kokemuksella, että sehän jopa toimii
Nyt siis tuo fiilisrulla keskellä tai vähän lämpösellä ja pyynti +20 ja indensentti 1-3 riippuen vähä miltä tuntuu ja mistä arska paistaa. Asento 2 ehkä sopiva ja viileetä ilmaa tulee nyt reilusti kojelaudan päältä ja keskisuuttimista ja jaloille puhalletaan selvästi vähemmän kun ennen ja sekin on viileetä mut ei kylmää eli varpaat ei jäädy sandaaleissakaan. Keskisuuttimet sitä vastoin vain puoliks auki, koska muuten niistä tulee likaa ilmaa ja muista sitten vähemmän. Täälä säädöllä ilman virtaus on tasainen ympäri autoa
Nyt autossa on oikeen raikas ja semmoinen ilmava fiilis vähän kuin jossain vuoristossa olisi. Olen kyllä nyt tyytyväinen kun se vihdoin toimii kuten kuuluukin
Toivotaan että toiminta on myös talvella vastaavaa kuin F11 oliG08 LCI iX3 M Sport
Comment
-
-
Joko peksulla kokemuksia kun ilmat kylmenneet? Itse koitin pitää fiilisrullaa nyt kylmemmillä keleillä neutraalina. Kummallisesti alkaa välillä puhaltamaan viileämpää ilmaa ja sitten hetkenpäästä taas lämmintä. Laitoin rullan nyt lämpöiselle kokonaan. Mutta vieläkin tulee se viileä tunne sen jälkeen kun on eka saanut kapiinin lämpöiseksi. Mulla ajettu softat toukokuussa kun mittaristo sekoili omiaan, oletan että silloin on myös ilmastointi saanut samalla uudet päivitykset. Kesällä ainakin tuntui toimivan paremmin. Vai olisko jollakin tietoa koska tämä korjaava ja toimiva päivitys ilmastointiin on tullut?
Comment
-
-
Originally posted by juuhee View PostJoko peksulla kokemuksia kun ilmat kylmenneet? Itse koitin pitää fiilisrullaa nyt kylmemmillä keleillä neutraalina. Kummallisesti alkaa välillä puhaltamaan viileämpää ilmaa ja sitten hetkenpäästä taas lämmintä. Laitoin rullan nyt lämpöiselle kokonaan. Mutta vieläkin tulee se viileä tunne sen jälkeen kun on eka saanut kapiinin lämpöiseksi. Mulla ajettu softat toukokuussa kun mittaristo sekoili omiaan, oletan että silloin on myös ilmastointi saanut samalla uudet päivitykset. Kesällä ainakin tuntui toimivan paremmin. Vai olisko jollakin tietoa koska tämä korjaava ja toimiva päivitys ilmastointiin on tullut?G08 LCI iX3 M Sport
Comment
-
Comment