memebuy23buy

G31 520d adblue

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _Bäri_
    replied
    Originally posted by kktune View Post
    Pystyykö mistään selvittämään onko ad-blue säiliö jo vaihdettu jos on ostamassa käytettyä autoa?

    Tuo on ihan tuurista kiinni, vaikka tankki olisikin juuri vaihdettu. Omassa alkuperalkuperäinen kiinni.
    Vm -19 ja 330tkm ajettu. Nyt ekaa talvee kentin lisäaineen kanssa. Eikä kertaakaan tullut vielä adblue herjoja. Viime talvena niitä tulikin kohtuullisesti.
    Last edited by _Bäri_; 07-01-2025, 20:27.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Eipä oikein muuten kun etsimällä tankista valmistus ajankohdan leima.

    Leave a comment:


  • kktune
    replied
    Pystyykö mistään selvittämään onko ad-blue säiliö jo vaihdettu jos on ostamassa käytettyä autoa?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Kiding View Post
    Tietääkö joku mikä tuon tankin tilavuus on?
    Aktiivitankin tilavuus vaihtelee mallisarjoittain, mutta G30 se on noin 12,5 litraa ja passiivitankki vastaavasti 8,5 litraa.

    Leave a comment:


  • Kiding
    replied
    Tietääkö joku mikä tuon tankin tilavuus on?
    Jos sinne laittaa lisäainetta, tulisi tietää siellä olevan nesteen määrä, että annostus menee oikein.

    Leave a comment:


  • VilleK91
    replied
    Jaaha itellä bmw 530d xdrive g30 17vm, adblue vikavalo taulussa ja moottorinvikavalo syttyi samalla kertaa, testerillä herjaa adblue pumpun jatkuvaa vikaa, onko sitten kyse pumpusta vai johtosarjasta. Onko tuossa järjestelmässä monta pumppua?
    pumppu integroitu säiliöön vai vaihdettavissa erikseen?
    pari viikkoa sitten käytin auton wetterillä egr kampanjassa ja matkalla syttyi samat valot, kerkesivät siellä samalla tutkimaan ja korjaamaan oli kuulemma johtosarja hankautunut runkoa vasten puhki ja nyt taas valot taulussa!
    vitun hienoja systeemejä nää kaikki päästölaitteet, onko tuo nyt loppupeleissä sen vähäpäästösempää kun melkeen järestään kaikkiin joutuu noita osia uusimaan ja uusien osien tekeminen aina saastuttaa tavalla tai toisella

    Leave a comment:


  • Vammalan bemaristi
    replied
    Millainen homma tuo tankin vaihto on? Mitä pitää purkaa tieltä pois? Tasoanturivikaa täälläkin.

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Originally posted by telemaster View Post
    Edit; tankin vaihto ja 1500€ köyhempi
    Olitko käyttänyt lisäaineita tankissa? Tuo tuntuu vaan sairaalta miten adbluen elinikä on noin lyhyt.. Tuohan menee jo perus huolto ohjelmaan.. Joka neljäs öljyn vaihto, uusi suodattimen ohella adblue järjestelmä.

    Leave a comment:


  • telemaster
    replied
    Edit; tankin vaihto ja 1500€ köyhempi

    Leave a comment:


  • telemaster
    replied
    Jaahas, 110tkm ajetussa vikavalo taulussa. Kusta tankki täys ja sieltä ei herjoja.

    Järjestelmä: Moottori, SCR (Selektiivinen katalyyttinen pelkistys) Diagnoosi
    80527A Aktiivinen säiliö, LÄHETETTY-signaali (täyttötaso, lämpötila, laatu)
    viestintä: virhe​

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Käytettyä en laittaisi.

    Se letkuliitin on vähän jumissa varmaan lian yms. Takia mutta käsittääkseni sen on tarkoitus on toimia niin, että sitä työnnetään SISÄÄN päin ja sitten ulos vetäessa pidetään sormilla niistä olemattomista lirpakkeista että liittimen kynnet pysyy auki.

    Leave a comment:


  • jerpe
    replied
    G31 520d 2017 heitti vajaan 150 tkm kohdalla adblue-herjan kun ulkolämpötila oli jo pitkään ollut 5 astetta plussalla. Antoi vikakoodit 805271 Active tank, SCR delivery module, Short circuit to ground. Lisäksi sivutuotteina 2C3000 ja 8052DF. Tutkailin ensin tankin johdotukset muttei näkynyt ulkoisia vaurioita. Aktiivitankki löytyy auton oikeasta takanurkasta, ja siihen pääsee käsiksi kun poistaa pohjamuovin takaa, oikeanpuoleisen pakoputken lämpösuojan, sen alla olevan tankin suojamuovin. Tankin vaihtoa varten joutuu irrottamaan myös sisälokarin.

    Tilasin tankin Leebmannilta n. 950 e ja asensin paikalleen. Halpaa lystiä mutta en tarttunut käytettyihin tankkeihin. Lopuksi ISTA:lla painetesti ym mitä praktiikkaan kuului. Tuli kuntoon.

    Ärsyttävin työ oli tankin pohjassa olevan adblue- letkun muoviliittimen irroitus tankista. Siinä oli (huonot) puristuskohdat naarasosan kahdella sivulla, mutta sisällä kynnet neljällä sivulla. Sormille pitäs lyödä tuon suunnittelijaa. Käyttäjässä kai vika.

    Aluksi auto näytti Adbluen määräksi 15 l ja 2000 km mutta asettui päivän ajojen jälkeen järkeviin lukemiin.

    G30 SCR tankin purkamisesta atomeiksi on youtubessa hyvä video, mutta tämän saman vikakoodin syypää komponentti näytti siinäkin jääneen arvoitukseksi.

    Leave a comment:


  • Hoggen
    replied
    Originally posted by tjvirta View Post

    Moi, nyt kun kysyit niin eipä tämä ongelma pitkään ollut poissa. Noin 1.5kk valot oli sammuksissa ja syttyi uudelleen tosssa pari vkoa sitten. Vikakoodi viittaa taas aktiivitankkiin (korkeus/lämpötila-anturi). Kun se syttyi uudelleen, niin tein vielä semmoisen jutun, että imin tankin tyhjäksi adbluesta - noin 12-13L. Kun tankki oli tyhjä, idriven "täyttömäärä" ei reagoi mitenkään. Eli tankin täyttöä mittaava anturi varmaan rikki. Taitaa loppua mun kokeilut ja pitää heittää uusi tankki tilaukseen. Jos joku vielä kokeilee niin kokeilkaa tuota Kent ainetta, niin saadaan kokemusta.

    Jos joku tietää minkälainen toi täyttömäärän anturi on, voisi miettiä onko tuolla adblue kiteytymisellä kuitenkaan mahdollista olla vian aiheuttaja vaiko juurisyy joku muu.
    Moi, kokeilin tuota Kent ainetta ja ainakaan vajaan parin viikon ja Lapin matkan jäljiltä ei havaittavaa muutosta. Eli anturin vika tuskin johtuu kiteytymisestä. Aktiivitankin vaihto lienee edessä.

    Leave a comment:


  • BMWgollum
    replied
    Jaahas, samaa scr active tank signal faulty vikakoodia pukkaa. Kävin kuittaamassa koodit ja samalla kehotin katsomaan johdot läpi. Parit johdot hapettuneet ja kuori lähtenyt. Toivoin, että selviäisi sillä. Heti auton haettua katsastukseen ja obd-testissä koodit paukku ja hylkyyn meni. Aika satavavarma mitä nettiä selaillut, että tankin vaihto tässä on edessä... Olisi yksi käytetty kiikarissa, mutta kun ei mitään tietoa kuinka paljon kilsoja ajettu sen kanssa. Mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monilla g30-31 omistajilla on mennyt adblueen adblue tankki vaihtoon ja millaisilla kilsoilla? Käytetty tankki olisi merkittävästi halvempi, mutta uskaltaako ottaa riskiä, kun kumminkin saatta hajota pian sekin. Vähän sellaista ymmärsin, että tää tankki menee rikki ennen pitkää vähän kuin tyyppivikana.

    Omassa siis 177tkm ajettu ja nyt helmikuu alussa syttyi moottorivalo

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Aktiivitankkia näihin on suhteellisen usein jouduttu vaihtamaan, valitettavasti. Anturi on tankissa mukana.

    Leave a comment:

Working...
X