memebuy23buy

G31 520d adblue

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tjvirta
    replied
    Originally posted by Hoggen View Post

    Onko ongelmat/vikavalo pysynyt poissa tuon lisäaineen lisäämisen jälkeen?
    Moi, nyt kun kysyit niin eipä tämä ongelma pitkään ollut poissa. Noin 1.5kk valot oli sammuksissa ja syttyi uudelleen tosssa pari vkoa sitten. Vikakoodi viittaa taas aktiivitankkiin (korkeus/lämpötila-anturi). Kun se syttyi uudelleen, niin tein vielä semmoisen jutun, että imin tankin tyhjäksi adbluesta - noin 12-13L. Kun tankki oli tyhjä, idriven "täyttömäärä" ei reagoi mitenkään. Eli tankin täyttöä mittaava anturi varmaan rikki. Taitaa loppua mun kokeilut ja pitää heittää uusi tankki tilaukseen. Jos joku vielä kokeilee niin kokeilkaa tuota Kent ainetta, niin saadaan kokemusta.

    Jos joku tietää minkälainen toi täyttömäärän anturi on, voisi miettiä onko tuolla adblue kiteytymisellä kuitenkaan mahdollista olla vian aiheuttaja vaiko juurisyy joku muu.

    Leave a comment:


  • Hoggen
    replied
    Originally posted by tjvirta View Post
    Minulle tuli tässä joulun jälkeen vikavalo mittariin ja merkkarin tuomio oli adblue aktiivitankin vaihto (eli vikakoodi siitä) - 1400e. Tätä odottelinkin, koska tuntuu olevan selviö että jossain vaiheessa tapahtuu (auto 2017/160kkm). Ja tosiaan mitään ei kuulemma tehtävissä. Kyselin muiltakin bemareihin erikoistuneilta...sielläkin 1200-1300e.

    Hetken tutkin asiaa ja ulkomaisia foorumeita ja siellä ovat käyttäneet adblue lisäainetta joka saattanut auttaa. Tunnin lueskeltuani päätin, että mikäpäs siinä - kokeillaan mitä tapahtuu. Myöskään mitkään näistä pajoista eivät asiaa tunteneet.

    Kaadoin tankkiin pullollisen https://tec4.fi/adblue-clean-protect/ . Sitä sai suomesta parin päivän toimitusajalla - googlaamalla löytyy. Löysin myös toista merkkiä - ainakin "Kent" merkkisä sai suomesta. Pitäisi hajoittaa kiteytymisen aiheuttamat ongelmat tankissa / putkistoissa.

    Noin viikon päästä kaatamisesta....vikavalo hävisi/sammui itsekseen. Tämä vastasi kokemuksia netissä. Yleensä sammuu jo parin pv päästä, minulla kesti vissiin 5-6 pv. Jatkan toistaiseksi seuraamista ja annan olla aineen tankissa. PItää katsoa jos sen imaisisi tyhjäksi kohta ka laittaisi uutta adblueta täyteen. Tai sitten annan olla - ohjeiden mukaan pitäisi olla ok olla tankissa.

    Jos jollain ongelma päällä ja uskaltaa kokeilla niin toistaiseksi suosittelen . Omalla vastuulla.

    EDIT: ja kun merkkarilla asiasta turinoin, niin joissakin autoissa on tosiaan ollut ongelmia johtojen hankautumisessa johokin korin osiin - kannattaa tsekata.
    Onko ongelmat/vikavalo pysynyt poissa tuon lisäaineen lisäämisen jälkeen?

    Leave a comment:


  • tjvirta
    replied
    Minulle tuli tässä joulun jälkeen vikavalo mittariin ja merkkarin tuomio oli adblue aktiivitankin vaihto (eli vikakoodi siitä) - 1400e. Tätä odottelinkin, koska tuntuu olevan selviö että jossain vaiheessa tapahtuu (auto 2017/160kkm). Ja tosiaan mitään ei kuulemma tehtävissä. Kyselin muiltakin bemareihin erikoistuneilta...sielläkin 1200-1300e.

    Hetken tutkin asiaa ja ulkomaisia foorumeita ja siellä ovat käyttäneet adblue lisäainetta joka saattanut auttaa. Tunnin lueskeltuani päätin, että mikäpäs siinä - kokeillaan mitä tapahtuu. Myöskään mitkään näistä pajoista eivät asiaa tunteneet.

    Kaadoin tankkiin pullollisen https://tec4.fi/adblue-clean-protect/ . Sitä sai suomesta parin päivän toimitusajalla - googlaamalla löytyy. Löysin myös toista merkkiä - ainakin "Kent" merkkisä sai suomesta. Pitäisi hajoittaa kiteytymisen aiheuttamat ongelmat tankissa / putkistoissa.

    Noin viikon päästä kaatamisesta....vikavalo hävisi/sammui itsekseen. Tämä vastasi kokemuksia netissä. Yleensä sammuu jo parin pv päästä, minulla kesti vissiin 5-6 pv. Jatkan toistaiseksi seuraamista ja annan olla aineen tankissa. PItää katsoa jos sen imaisisi tyhjäksi kohta ka laittaisi uutta adblueta täyteen. Tai sitten annan olla - ohjeiden mukaan pitäisi olla ok olla tankissa.

    Jos jollain ongelma päällä ja uskaltaa kokeilla niin toistaiseksi suosittelen . Omalla vastuulla.

    EDIT: ja kun merkkarilla asiasta turinoin, niin joissakin autoissa on tosiaan ollut ongelmia johtojen hankautumisessa johokin korin osiin - kannattaa tsekata.
    Last edited by tjvirta; 14-01-2024, 19:29.

    Leave a comment:


  • rikuh1
    replied
    G korissa aina. F korissa takavetoisten 518d ja 520d mallien kanssa ei ollut adblueta, nelikoissa kyllä, kun puhe b47.

    Leave a comment:


  • Kiding
    replied
    Kiitos Majurille vastauksesta. Tarkoitinkin että missä vaiheessa adblue tuli B47 koneisiin? Ainakin alkupäässä F1x sitä ei vielä ollut.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Kaikissa dieseleissä on AdBlue. B47 tuli 2015 vuonna F1x sarjaan.

    Leave a comment:


  • Kiding
    replied
    Onko kaikissa G-sarjalaisissa jo Adblue? Missä vaiheessa nämä tuli B47 koneisiin?

    Leave a comment:


  • alatvale
    replied
    Koitin onneani, nollasin vikakoodit yleismallin softalla ja nyt on tultu viikko ilman kongin kumahelua ja vikavaloja tai huoltoherjoja. Seuraillaan...

    Leave a comment:


  • repsa
    replied
    itse olen suosinut ebaytä. Joskus siellä on hyviä paketteja, että saa softan kaapelin kaupanpäälle, eikä tarvii hieroa minkään asetusten tms säätöjen kanssa, senku antaa soittaa vaan.

    Leave a comment:


  • alatvale
    replied
    Olisiko linkkiä mistä voin tuon ISTA:n hankkia. Kuukkelin tarjoamat linkit on suorastaan arveluttavia…

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Ensimmäisenä kyllä tekisin diagnoosin ISTA:lla, osat sen verran kalliita, että parempi olisi olla varma missä se vika on.

    Leave a comment:


  • alatvale
    replied
    Kongi kumahti ja auto haluaa AdBlue vian vuoksi huoltoon.

    Yleismallin vikakoodien lukusoftalla sain esille seuraavaa:

    Stored diagnostic trouble codes (DTC) (Mode 03) ja Pending diagnostic truble codes (DTC) (Mode 07)
    P208C - reductant pump control circuit low
    -Vehicle area: Powertrain (P)
    -Area of vehicle system: Fuel and air metering and auxiliary emission controls
    -Controlled by: ISO/SAE controlled code (core DTC)
    Control unit: $7EC - CAN-ID ECU #5

    Ensiavuksi käytin säiliön pohjassa olevat liittimet irti, suihkutin niihin hapettuman poisto spraytä ja nitkutin liittimiä muutaman kerran irti ja kiinni. Tästä ei kuitenkaan ollut apua.

    Lisäsin myös 5 litraa urealiuosta, mutta sekin aiheutti outoja; keskinäytön ilmoittama täyttömäärä/toimintasäde muuttui 9.0 litrasta/6000km 7.0 litraan/8500km:iin.

    Ei se säiliön elektroniikka täysin kuolleelta vaikuta, mutta ei se oikeinkaan toimi. Tarkoittaako tämä sitä, että menee säiliö vaihtoon, vai olisiko muita ideoita?

    Netistä vikakoodien merkitystä etsiessäni törmäsin mielenkiintoiseen videoon aiheen tiimoilta:

    Last edited by alatvale; 29-11-2023, 11:20.

    Leave a comment:


  • JyriN
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Oletko nyt alkuun kokeillut tankin täyttöä? Tuntuu joskus jumivan nuo korkeusanturit ja herää eloon tankin täyttämällä...
    Nyt kokeilin nesteen lisäystä, eipä vaikuttanu mitenkään. Eli samat vikakoodit tulee edelleen, mutta myöskään iDrivessä näkyvä tankkausmäärä ei muuttunu mihinkään...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Kyllä ne kaikki viat kuittaantuu tankin vaihdolla. Tai pitää ne tietysti ensin kuitata SCR ohjainyksiköltä ja sen jälkeen moottorinohjaimelta jos sinne heijastuu.

    Oletko nyt alkuun kokeillut tankin täyttöä? Tuntuu joskus jumivan nuo korkeusanturit ja herää eloon tankin täyttämällä...

    Leave a comment:


  • JyriN
    replied
    Adblue vikoja G31 530d, sopinee tähän ketjuun jatkoksi?

    Eli Istalla luettuna, tällä hetkellä "pysyvät" vikakoodit:
    805271 Active tank, SCR delivery module: Short circuit to ground
    8052DF SCR system, CC message requirement: Adblue system faulty
    80527A Active tank, SENT signal (filling level, temp, quality) communication: Fault
    2C3000 SCR control unit, diagnosis feedback: System fault OBD

    Sen mitä koitin itse googletella, niin vaikuttaisi keskusteluiden perusteella että ainakin tuo aktiivitankin vaihto taitaa olla edessä, mutta osaatteko viisaammat kertoa korjaantuuko nuo kaikki oireet sillä, vai voiko tulla muuta remonttia lisäksi? Jotakin kaapeli- tai letkuvikoja ilmeisesti esiintynyt näissä myös? Toi CC-message koodi ilmeiseti tarkoittaa vain sitä että nyt kaikki auton näytöt herjaa viasta jatkuvasti ja kellot soi aina kun autoon menee

    Tankin itse tilaamalla jostain verkkokaupasta säästäisi helposti sievän summan merkkariin verrattuna, eikä tuo työnään (mekaanisesti) näyttäisi kovin monimutkaiseltakaan... mitähän muuta tuossa hommassa pitäisi osata tietää, jos siihen omatoimisesti ryhtyisi?

    Leave a comment:

Working...
X