memebuy23buy

G31 520d adblue

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Markisio
    replied
    Itsellä ollut uusi 5-sarjalainen (520 tai 518d) vuodesta 2006. Kolmen-neljän vuoden välein vaihtunut aina uuteen omalla rahalla. Ei ollut ongelmia, ennen kuin Adblue-järjestelmä tuli mukaan. Nyt on viimeinen adblue auto käytössä. Pakko kai se on siirtyä noihin hybrideihin, vaikka kulutus nousee. Kokeilin jo hybridiä 2017 ja 2019, mutta petyin ja palasin dieseliin. Nykyisellä 2020 mallilla ajettu 110 ja toista kertaa jo adblue järjestelmä paskana. Olen kysellyt merkkihuollosta takaisinkutsua, mutta pohjoisen markkinat on liian pienet, että Baijerissa kiinnostuisivat.

    Leave a comment:


  • Markisio
    replied
    Itsellä ollut uusi 5-sarjalainen (520 tai 518d) vuodesta 2006. Kolmen-neljän vuoden välein vaihtunut aina uuteen omalla rahalla. Ei ollut ongelmia, ennen kuin Adblue-järjestelmä tuli mukaan. Nyt on viimeinen adblue auto käytössä. Pakko kai se on siirtyä noihin hybrideihin, vaikka kulutus nousee. Kokeilin jo hybridiä 2017 ja 2019, mutta petyin ja palasin dieseliin. Nykyisellä 2020 mallilla ajettu 110 ja toista kertaa jo adblue järjestelmä paskana. Olen kysellyt merkkihuollosta takaisinkutsua, mutta pohjoisen markkinat on liian pienet, että Baijerissa kiinnostuisivat. Vittu että vituttaa.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ei taida monikaan paja enää tehdä noiden disablointeja isojen sakkojen pelossa? Ainakaan eivät mainosta, mikä sitten lie todellisuus. Jotkin liikkeet vaatii kauppakirjaan maininnan että saastelaitteet ok.

    Leave a comment:


  • Manvi
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Kyllä ne kaikki viat kuittaantuu tankin vaihdolla. Tai pitää ne tietysti ensin kuitata SCR ohjainyksiköltä ja sen jälkeen moottorinohjaimelta jos sinne heijastuu.

    Oletko nyt alkuun kokeillut tankin täyttöä? Tuntuu joskus jumivan nuo korkeusanturit ja herää eloon tankin täyttämällä...
    Täällä tuntui heräävän sen verran eloon, että alkoi herjaamaan ADblue vikaa, kun huollossa olivat 10litraa laittaneet tankkiin. Hohhoijjaa. Olisikohan paras jos tyhjentää ja ottaisi pois käytöstä? Minkälainen proseduuri kun alkaa myymään/vaihtamaan autoa esim. autoliikkeen kanssa.

    Leave a comment:


  • Fjord
    replied
    Näytti Liqui Moly toimivan, eilen laiton 15 ml ja ajelin 20 km. Aamulla ei syttynyt vikavalo enää.

    Edit: pari viikkoa vikakoodit ja - valot pysyneet poissa. Pumpun vikakoodi hävisi yön aikana lisäaineen lisäämisen jälkeen. Tasoanturin vikakoodi kummitteli viikon verran, näytti kyllä oikean täyttömäärän, kun olin täyttänyt tankin. Lopulta hävisi tuokin.
    Last edited by Fjord; 18-03-2025, 19:42.

    Leave a comment:


  • Fjord
    replied
    Hyvä tietää, täytyy käydä hakemassa tuota ainetta.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Muutama viikko sitten asiakas kyseli g20:sen ad-blue herjoista ja aktiivitankin vaihdosta. Ehdotin, että laittaa tankkiin kokeeksi Liqui Moly DEF Anti Crystal additive litkun kun ei ole aine hinnalla pilattu. Kolme päivää litkun lisäämisen jälkeen luettiin vikakoodit ja päädyttiin siihen, että vaihdetaan tankki. Kuinka ollakaan, herjat hävisi päivää ennen kuin tankki saapui. Kannattaa rauhassa odotella, jos lisäaineilla saa tankin pelaamaan.

    Leave a comment:


  • Fjord
    replied
    Moottorin vikavalo syttyi, 134 tkm vm. 2018 520d xdrive. Vikakoodi 805270, aktiivitankin syöttöpumppu, hall-anturi, signaalivirhe. Mahtaisiko selvitä ilman tankin vaihtoa?

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    +300tkm taulussa ja alkuperäinen säiliö paikallaan ja kaiken aikaa toiminassa olevana kuulostaa hurjalta kun näitä alle 100tkm lukemillakin hajoaa. Omasta viime kesänä alle 70tkm kohdalla asennettu uutta lokasuojan sisälle..

    Tämän pohjalta käytetyn asentaminen venäläistä rulettia.
    Purkuosien käyttö on pitkään ollut jo venäläistä rulettia. Tästä syystä en oo oikeen siihen lähtenyt. Useimmin olisi tullut halvemmaksi ostaa uusi suoraan.

    Omani on aina säilytetty ulkona. Kovilla pakkasilla en kauhean mielelläni edes vie parkkihalliin lämpenemään. Samoin jos tuo on herjannut adbluesta, en silloinkaan vie väkisin sulamaan. Antanut sulaa omaa tahtiin. Etelässä kun säät vaihtelevat aika tiuhaan. Nyt tosiaan tänä talvena ollut lisäaine käytössä.

    Ilmeisesti mulla on ollut hyvä tuuri. Toivottavasti jatkuu vielä pitkään.

    Leave a comment:


  • 314da
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Onko hajonneet olleet ulkosalla vai tallissa? Mietin vaan kun tuossa omassa F11 ei ole mitään ongelmaa ollut urean kanssa 240tkm jälkeen. Ollut siis lämpimässä tallissa koko ikänsä ajan.
    Minulla samansuuntainen kokemus aiheesta kun omat autot yöpyneet aina lämpimässä tallissa ja ei ole vielä ollut yhtään Adblue vikaa. G-sarjalaisia nuo minun Adblue vehkeet olleet.

    Leave a comment:


  • Crete88
    replied
    Ehkä se on nimenomaan jäätyminen mikä noita hajottaa. Omasta meni se letku (metering line) ja se hajos jäätymällä -25C.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Onko hajonneet olleet ulkosalla vai tallissa? Mietin vaan kun tuossa omassa F11 ei ole mitään ongelmaa ollut urean kanssa 240tkm jälkeen. Ollut siis lämpimässä tallissa koko ikänsä ajan.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    +300tkm taulussa ja alkuperäinen säiliö paikallaan ja kaiken aikaa toiminassa olevana kuulostaa hurjalta kun näitä alle 100tkm lukemillakin hajoaa. Omasta viime kesänä alle 70tkm kohdalla asennettu uutta lokasuojan sisälle..

    Tämän pohjalta käytetyn asentaminen venäläistä rulettia.
    Last edited by ritariässä; 10-01-2025, 11:09.

    Leave a comment:


  • eemi
    replied
    Mulla meni myös edellisessä 520d:ssä n. 160tkm ajettuna tasoanturi sököksi AdBlue-säiliöstä. Lahden Autosalvassa uusi säiliö töineen 1500e.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Reilu 140 tkm kesti omassa M550d:ssä ADblue tankki. Tasoanturivika. Laitoin käytetyn tilalle...

    Leave a comment:

Working...
X