Announcement

Collapse
No announcement yet.

530e X-Driveen paremmat iskunvaimentajat.... vai sittenkin jouset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaitsu66
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 42
    • Janakkala

    #61
    Originally posted by JKK View Post
    Tänään löytyi sen verran motivaatiota että käytin vapaapäivän alustan päivitykseen. Melkein vuoden nuo kalikat sai odotella.... Jotakuinkin 10 tuntia tässä sai menemään rauhallisesti tehden. Varsinkin takapää oli odotettua työläämpi.... Etuvetareita ei tarvinnut irroittaa, joka on positiivista.

    Jouset on AC Snitzcheriltä ja vaimentat Koni Special Active (ex FSD). Kokemusta on nyt kokonaiset 30km vaihtelevan kuntoisia mutkateitä kotiin. Ja täytyypä sanoa että tämä setuppi onnistui ylittämään odotukset. Niinkin uskomattomalta kuin se tuntuu, niin kyyti on samaan aikaan paljon mukavampaa mutta kuitenkin selvästi sporttisempaa ohjauksen osalta. Parasta on se, että kaikenlainen löllyminen loppui ihan täysin!. Tuntuu että auto sai nyt jouset ja pumput, jotka on selvästi "samaa paria".

    Erikoinen odottamaton ilmiö oli se, että kaikki mahdolliset alustan äänet tulee tällä kombinaatiolla huomattavan vaimeana ja etäisenä esim. poikittaissaumoihin tai reikäkuoppiin ajaessa. Voisi sanoa että fiilis on "ilma-alustainen". Liekö se noiden Konin pumppujen mukana tuoma etu? Tätä en odottanut, mutta otin vastaan ilolla!

    Mutta mitä tulee ajettavuuteen, niin nyt ohjaus tuntuu jo 17" kitkarenkailla huomattavasti paremmin reagoivalta kuin orggisalustalla kesärenkailla. Mutkatiellä tuli ajettua huomaamatta ja yrittämättä huomattavasti kovempaa kuin ennen. Kaipa sekin kertoo jotain? Ja yksi huomio kiinnittyi erään pitkän liki 90 asteen kaarteen läpiajossa siihen että auto meni tuon mutkan korjaamatta kertaakaan ohjauksen kurssia. Vakioalustalla tuo sama mutka ärsytti aina kun "kurssia" sai korjata ja säätää koko ajan auton kallistuessa ihan liikaa. Kyllä tätä pakettia voi suositella jo näillä ajoilla. Ainoa miinus tulee madalluksesta.... ehkä minun varttuuneeseen makuun saisi olla sentin korkeampi. Mielestäni laski enemmän kuin 20mm. Mutta minä olen tässä asiassa aika konservatiivinen.....

    Kuvia ei vielä autosta ole. Nappaan heti kun alusta asettuu omalle korkeudelleen ja pääsen kuvaamaan tasaisella. Mutta tällainen setti:

    https://drive.google.com/drive/folde...usp=drive_link
    Hienoo että toikin setti toimii hyvin, Saman huomasin että KW:llä alustan äänet vaimeni ihan kuin olis lisänny äänieristettä .. Mukavuus on normiajossa huomattavasti parempi ja kovempaa ajettaessa iskarit ottaa heilahdukset haltuun ! Olo on kuin olis eri auto ?
    Eli ollaan varmaankin samaa mieltä että alustan päivitys kannattaa tehdä ennenkuin haukkuu ajettavuuden toki se saisi olla tehtaalta tullessa jo tuollainen
    G30 530e -17
    https://www.facebook.com/roadsportA
    https://photos.google.com/share/AF1Q...JYelRJalAxN093

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2287
      • Uusimaa

      #62
      Originally posted by kaitsu66 View Post
      Hienoo että toikin setti toimii hyvin, Saman huomasin että KW:llä alustan äänet vaimeni ihan kuin olis lisänny äänieristettä ..
      Joo tämä on kyllä erikoinen, koska yleensä näissä päivityksissä käy juuri päinvastoin. Mutta tuo äänieriste kuvastaa hyvin asiaa, aivan kuin auton alustaan olisi valettu paksu bitumimatto....

      Originally posted by kaitsu66 View Post
      Mukavuus on normiajossa huomattavasti parempi ja kovempaa ajettaessa iskarit ottaa heilahdukset haltuun ! Olo on kuin olis eri auto ?
      Eli ollaan varmaankin samaa mieltä että alustan päivitys kannattaa tehdä ennenkuin haukkuu ajettavuuden toki se saisi olla tehtaalta tullessa jo tuollainen
      Nimenomaan just näin. Tällainen sen kuuluisi ehdottomasti olla jo vakiona. Lähtökohtahan on suorastaan surkea esitys tämän hintaluokan autossa. Ihmettelin myös vakioiskareita irtonaisena sen verran, että olivat jo käsin alas painettaessa niin veltot, että harvoin tuon kokoisessa premium-autossa tuollaisia näkee. Ei juurikaan tarvinnut voimaa käyttää että sai puristettua kasaan. Tietämätön olisi tuominnut ne rikkinäisiksi. Ja olisin tuominnut itsekin jos ei olisi useammasta samanlaisesta kokemusta.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2287
        • Uusimaa

        #63
        Sattuisiko täällä kenelläkään olemaan tehdas-originaalia takavetoista M-Sporttia, jossa on tehtaalta n.10mm madaltava alusta? Jos löytyy niin jaksaisiko sellaisen omistava ottaa mahdollisimman tarkat mitat alustan korkeudesta mitattuna vanteen alareunasta lokarin kaareen. Edesta ja takaa. Ja myös tieto vannekoosta mittauksen yhteydessä. Olisin kiitollinen.
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16226
          • Asikkala

          #64
          Originally posted by JKK View Post
          Sattuisiko täällä kenelläkään olemaan tehdas-originaalia takavetoista M-Sporttia, jossa on tehtaalta n.10mm madaltava alusta? Jos löytyy niin jaksaisiko sellaisen omistava ottaa mahdollisimman tarkat mitat alustan korkeudesta mitattuna vanteen alareunasta lokarin kaareen. Edesta ja takaa. Ja myös tieto vannekoosta mittauksen yhteydessä. Olisin kiitollinen.
          Yleensä mitataan vanteen keskiöstä, vannekoko ei silloin vaikuta tulokseen.

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2287
            • Uusimaa

            #65
            Originally posted by jr66 View Post

            Yleensä mitataan vanteen keskiöstä, vannekoko ei silloin vaikuta tulokseen.
            Taitaa olla kahta tapaa mitata. BMW käyttää omissa spekseissään (TIS) aina mittausta vanteen alareunasta.
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16226
              • Asikkala

              #66
              Originally posted by JKK View Post

              Taitaa olla kahta tapaa mitata. BMW käyttää omissa spekseissään (TIS) aina mittausta vanteen alareunasta.
              Kyllä mutta keskiöstä mitattaessa yksinkertaisempaa. Ainakaan minulle TIS ei ole raamattu, olenkin tosin eronnut kirkosta.

              Comment

              • repsa
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1355
                • Lempäälä

                #67
                Msport vakio, 18" renkaat:
                Takana kaaresta keskelle napaa n38cm
                Takana vanteen alareunaan n62cm

                Edessä kaaresta keskelle napaa n38,5cm ?
                Vanteen alareunaan 62,5cm?

                Mistäköhän tollainen ero johtuu, auto oli mielestäni kyll tasaisesti. Silmämääräisesti ei kyllä osaa tehdä eroa.

                2019, 76tkm kelattu.
                5c jetta 1.2TSI 140/220
                530e m-sport alpinweiss3 vakio
                a4 cabi 220/300
                vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16226
                  • Asikkala

                  #68
                  Originally posted by repsa View Post
                  Msport vakio, 18" renkaat:
                  Takana kaaresta keskelle napaa n38cm
                  Takana vanteen alareunaan n62cm

                  Edessä kaaresta keskelle napaa n38,5cm ?
                  Vanteen alareunaan 62,5cm?

                  Mistäköhän tollainen ero johtuu, auto oli mielestäni kyll tasaisesti. Silmämääräisesti ei kyllä osaa tehdä eroa.

                  2019, 76tkm kelattu.
                  Aika monessa autossa on tuo mitta isompi edessä kuin takana, ei kerro mitään etu- tai takanojasta, lokarin kaaret eri mitoituksella e. vs. t. Mikä on ko. mallin normaali stance ?

                  Comment

                  • repsa
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1355
                    • Lempäälä

                    #69


                    About tollainen. Autossa edessä 10mm ja takana 15mm spacerit, ennen niitä oli fitment vähä blääh ku pyörät oli metrin korin sisällä.
                    5c jetta 1.2TSI 140/220
                    530e m-sport alpinweiss3 vakio
                    a4 cabi 220/300
                    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2287
                      • Uusimaa

                      #70
                      Kiitokset mitoista! Ja kyseessä oli siis takavetoinen M-Sport?
                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • repsa
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1355
                        • Lempäälä

                        #71
                        Joo, aivan unohtui se : on takaveto.
                        5c jetta 1.2TSI 140/220
                        530e m-sport alpinweiss3 vakio
                        a4 cabi 220/300
                        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎