Näitä G30-versioita on jo useita ollut ja viimeisin 530e x-drive johon oli helppo olla aika tyytyväinen. Valittamisen aiheet oli vähissä vaikka kyllä niitäkin oli. Tosin aika pieniä.
Menin sen vaihtamaan (iän ja kilometrien puolesta) 3-sarjalaiseen G21:seen, 330e x-driveen. Joka on kyllä ihan kiva auto ajella. Range on riittävä ja on hiljainenkin, varsinkin tämän yksilön akustisilla laseilla. Mutta tässä kyseissä yksilössä on ongelma josta en meinaa päästä yli: Ohjaus on liisterisen tahmea ja lisäksi satunnaisesti pientä mutteriohjauksen makua keskialueella. Käytännössä ohjaus ei palauta mitenkään ja auto jää kaartamaan 10-20 astetta molempiin suuntiin. Vaisto sanoo että kyseessä on hammastankovika? Kunnossa ollessaan auto olisi ohjauksen puolesta varmasti erinomainen ajettava! Parempi kuin G30, mutta tällaisenaan aika raskas ajettava.
Sen sijaan että alan taistelemaan autoon uutta hammastankoa (joka saattaisi olla pitkän väsytyksen jälkeen jopa mahdollinen) niin olisi mahdollisuus tavallaan myös "purkaa kauppa" ja vaihtaa kohdetta 75tkm ajettuun 545e M-Sportiin. Auto olisi minulle sinällään tuttu ja arvostamani asiat olisi kunnossa. Ja G60 on vielä ehdottoman ulottumattomissa minulle.
Onko täällä kenellekään kertynyt kokemuksia tuosta hybridien tehoversiosta? Pysyykö hyvät vibat vielä alkuhuuman jälkeenkin? Suorituskyky ainakin tekee vaikutuksen. Tuntuu myös että alusta olisi jotenkin jämäkämpi kuin 530e:ssä ja ohjaus tuntuu paremmin reagoivalta. Mahtaako olla vain kuvitelmaa vai onko alustan palikoissa oikeasti jotain eroa?
Menin sen vaihtamaan (iän ja kilometrien puolesta) 3-sarjalaiseen G21:seen, 330e x-driveen. Joka on kyllä ihan kiva auto ajella. Range on riittävä ja on hiljainenkin, varsinkin tämän yksilön akustisilla laseilla. Mutta tässä kyseissä yksilössä on ongelma josta en meinaa päästä yli: Ohjaus on liisterisen tahmea ja lisäksi satunnaisesti pientä mutteriohjauksen makua keskialueella. Käytännössä ohjaus ei palauta mitenkään ja auto jää kaartamaan 10-20 astetta molempiin suuntiin. Vaisto sanoo että kyseessä on hammastankovika? Kunnossa ollessaan auto olisi ohjauksen puolesta varmasti erinomainen ajettava! Parempi kuin G30, mutta tällaisenaan aika raskas ajettava.
Sen sijaan että alan taistelemaan autoon uutta hammastankoa (joka saattaisi olla pitkän väsytyksen jälkeen jopa mahdollinen) niin olisi mahdollisuus tavallaan myös "purkaa kauppa" ja vaihtaa kohdetta 75tkm ajettuun 545e M-Sportiin. Auto olisi minulle sinällään tuttu ja arvostamani asiat olisi kunnossa. Ja G60 on vielä ehdottoman ulottumattomissa minulle.
Onko täällä kenellekään kertynyt kokemuksia tuosta hybridien tehoversiosta? Pysyykö hyvät vibat vielä alkuhuuman jälkeenkin? Suorituskyky ainakin tekee vaikutuksen. Tuntuu myös että alusta olisi jotenkin jämäkämpi kuin 530e:ssä ja ohjaus tuntuu paremmin reagoivalta. Mahtaako olla vain kuvitelmaa vai onko alustan palikoissa oikeasti jotain eroa?
Comment