Originally posted by energy
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E24 painetta jäähdytysjärjestelmässä -> korjattu -> edelleen sama vika
Collapse
X
-
Originally posted by energyOngelma ratkeaa niinkin helposti, että ilmaat koko järjestelmän kunnolla niin ei tule enää nesteet pihalle!
Ajattelin seuraavaksi tyhjentää kaikki nesteet helvataan sieltä ja huuhtasta pariin kertaan ja sitten, yllätys yllätys, ilmata.
Vielä ei toivosta olla täysin luovuttu mut ei tässä perkele mitään optimistejä enään ollaF25 X3 setämies-edition
E36 325 iA Cabriolet
__________________
Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Comment
-
-
Unohdin kai mainita, että itsellä myös meni monet päivät ja illat tuon ilmaamistappelun kanssa. Onnistumisessa ei tuntunut olevan mitään eroa sillä oliko auto tasaisella vai ylämäessä - jossa se kuulemma pitäisi parhaiten onnistua. Itseasiassa se onnistui lopulta tasaisella.
Onnistuneessa ilmauksessa en koskenut mihinkään muuhun kuin ilmausruuviin, ja varovasti puristelin jäähdyttäjän alaosasta termostaatille tulevaa paksua letkua, ja ilmausruuvista valutin tosiaan runsaasti nestettä. Käytin välillä konetta korkki auki, ja vaikka kaikki näytti (huom. näytti) toimivan, niin silti ilmasin aina vain uudestaan ja uudestaan...
Toivottavasti tästä on mitään apua.
Comment
-
-
itsellä kuussatkun ilmaaminen kävi niinkin yksinkertaisesti, että laitoin sellaisen isomman tötterön paisarin päälle siis korkin tilalle ja ei muutakuin reiluste nesettä tötteröön ja käytin ilmausruuvit auki niin, että räki hetken ja sit alkoi tulemaan pelkkää nestettä ja ei kun ruuvit kii ja auto käyntiin kunnes flektit alkoi pyörimään ja simmahti, ja ei muutakuin tötterö pois paisarin päältä ja korkki kiinni ja kovaa ajoa....käyttis Honda CR-v
.... MR2
----------------------------
ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
Comment
-
-
Originally posted by e24itsellä kuussatkun ilmaaminen kävi niinkin yksinkertaisesti, että laitoin sellaisen isomman tötterön paisarin päälle siis korkin tilalle ja ei muutakuin reiluste nesettä tötteröön ja käytin ilmausruuvit auki niin, että räki hetken ja sit alkoi tulemaan pelkkää nestettä ja ei kun ruuvit kii ja auto käyntiin kunnes flektit alkoi pyörimään ja simmahti, ja ei muutakuin tötterö pois paisarin päältä ja korkki kiinni ja kovaa ajoa....
Eli siis meinaat että laitan paisariin tratin tai vastaavan niin että tytän sitä trattia myöten täyteen? Ja puhuit usammasta kuin yhdesta ilmausruuvista?
Eli termarikotelon ruuvi auki ja mikä muu? se viressä oleva 19:sella aukeava?
Ja siis käytän päällä kunnes mikä simahtaa?F25 X3 setämies-edition
E36 325 iA Cabriolet
__________________
Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Comment
-
-
Originally posted by cccNyt meni mun kodalta pikkasen huti helteen piikkiin
Eli siis meinaat että laitan paisariin tratin tai vastaavan niin että tytän sitä trattia myöten täyteen? Ja puhuit usammasta kuin yhdesta ilmausruuvista?
Eli termarikotelon ruuvi auki ja mikä muu? se viressä oleva 19:sella aukeava?
Ja siis käytän päällä kunnes mikä simahtaa?
Tratin avulla täyttö aukko on varmasti ylin kohta. Ilmahan pyrkii aina nesteen päälle.
Lohkossa on ilmaus/tyhjennys ruuvi, enpä usko, että siihen tarvitsee koskea. Terrmarikotelon ruuvi riittä.
Kone niin lämpimäksi, että visko lähtee kunnolla pyörimään. Ja kun visko on tarpeeksi jäähdyttänyt se hiljentää vauhtiaan, eli "simahtaa".E46 330i M-sport touring
ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
sigpic
Comment
-
-
kansipahvi
Taas päätin kokeilla josko tota sais ilmattua jne.
Annan kierroksia kun paisarin korkki kiinni ja pidän samalla kättä yllävesilöetkun päällä ja tunnen vaan kuinka paine kasvaa sitäö mukaan kun kaasua antaa.
Eli nyt sieltä pääsee puristukset jäähdytysjärjestelmään eli på finska = KANSIPAHVI PALANUT.F25 X3 setämies-edition
E36 325 iA Cabriolet
__________________
Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Comment
-
-
mutta kuitenkaan sinulla ei ole menny nesteet sekaisin.. ihmeellistä vai liekö? Ootko käyttänny ohivuototestissä?Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!
E30 316i vm89, Octavia RS vm03
ex:
E34 540iA vm94
E30 318i vm85
http://www.maxtuned.com/
Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi
Comment
-
-
Originally posted by sami.V.kasimutta kuitenkaan sinulla ei ole menny nesteet sekaisin.. ihmeellistä vai liekö? Ootko käyttänny ohivuototestissä?
Oon menossa siihen ohivuotomittaukseen kunhan tää vitutus täsät lakkaa.
Missäs helsingissä on paikka joka voisi sen tehdä?
En oo meinaan hirveen pitkälle tota hinaamassa.F25 X3 setämies-edition
E36 325 iA Cabriolet
__________________
Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Comment
-
-
Originally posted by LanttuKyllähän vesivirtaus ylävesiletkussa kasvaakin pyörintänopeuden mukaan kun termostaatti on auki-asennossa. Ei tuon perusteella kannattaisi huolestua minun mielestäni (?).
Ja en siis puhunut vesivirtauksesta vaan nimenomaan kasvaneesta ilman paineesta.F25 X3 setämies-edition
E36 325 iA Cabriolet
__________________
Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Comment
-
-
Originally posted by LanttuJos letku oikein pullistuu soikeaksi, voi hyvinkin olla mahdollista että jäähdytin on kunnolla tukossa. Mutta voisi olla hyvä idea käydä mittauttamassa jossain, onko syylärissä pakokaasupitoisuuksia moottorin käydessä.F25 X3 setämies-edition
E36 325 iA Cabriolet
__________________
Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Comment
-
-
Voihan sen "perjaatteessa" tolleenkin mitata, mutta oikeeoppinen ohivuotomittaus suoritetaan antamalla painetta sylinteriin silloin kun mäntä on puristustahdin YKK jolloin mäntä ei lähde paineen vaikutuksesta liikkeelle ja venttiilit on kiinni.Painetta voi esim antaa tulpareiästä taikka sitten kansi pois ja suoraan sylinteriin, mutta tässä tapauksessa saadaan selville vain männärenkaiden kunto. Eli ohivuotomittaukseen vaan ja kyllä pitäs jokaselta vähääkään nyrkkipajaa isommalta korjaamolta löytyä ohivuotomittari.Veikkaan että moisia saa jopa motonetistä tai biiilteemasta sopuhintaan( <100€ )
Kaipa sen saa myös pakokaasutesterilläkin mitattua, mutta samalla tommosen ohivuotomittauksen tekee niin tietää onko siellä muutenkin kaikki kunnossa.BMW e39 535i -98
Volvo s80 2,4 -02
Comment
-
Comment