Announcement

Collapse
No announcement yet.

E24 painetta jäähdytysjärjestelmässä -> korjattu -> edelleen sama vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • full
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1214
    • Tampere

    #16
    Originally posted by energy
    Itse tappelin samaisen ongelman kanssa viime kesänä, nuo kuvailemasi oireet ovat kaikki täysin samoja kuin mitä mulla. Itsekin luulin ja pitkään että varmasti kansi halki jne. Tuli käytettyä kansi irti, tarkistettua ja kansipahvi vaihdettua mutta vika ei sillä korjaantunut. Edelleen tuli nesteet pihalle ja samalla tavalla teki painetta. Sitten kun vaikutti toimivan niin ajamaan -> lämmöt yhtäkkiä tappiin ja nesteet pihalle.

    Ongelma ratkeaa niinkin helposti, että ilmaat koko järjestelmän kunnolla niin ei tule enää nesteet pihalle! Kone vaan käyntiin, lämppärin säätö kuumimmalle mitä on, tuuletin puhaltamaan ja armotonta ilmaamista vaikka ei tulisikaan enää kuin pelkkää vettä ilmausruuvista. Antaa käydä sen jälkeen vähän aikaa ja uudestaan ilmailemaan. Kannattaa tietenkin muistaa tarkkailla sitä lämpömittaria kabiinissa. Tällä menetelmällä ongelma katosi ja on nyt toiminut siitä lähtien. Kyse oli siis vain siitä että tuolla koneessa on joku paikka minne näköjään jää ilmaa...

    Toivottavasti auttaa ja pääset sinäkin vain säikähdyksellä
    jep.. tarkistin kyllä että ei vaan haise paisarissa pakokaasut.. ihan normaali haju siellä tuntui olevan joten senkään puolesta ei pitäisi olla mitään.
    BMW M535iA -86
    Volvo V90 -18

    Comment

    • ccc
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 505
      • RHMK

      #17
      Originally posted by energy
      Ongelma ratkeaa niinkin helposti, että ilmaat koko järjestelmän kunnolla niin ei tule enää nesteet pihalle!
      Ja voi ristus sentään että olenkin ilmannut
      Ajattelin seuraavaksi tyhjentää kaikki nesteet helvataan sieltä ja huuhtasta pariin kertaan ja sitten, yllätys yllätys, ilmata.
      Vielä ei toivosta olla täysin luovuttu mut ei tässä perkele mitään optimistejä enään olla
      F25 X3 setämies-edition
      E36 325 iA Cabriolet
      __________________
      Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

      Comment

      • djanni
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 883
        • 03

        #18
        Unohdin kai mainita, että itsellä myös meni monet päivät ja illat tuon ilmaamistappelun kanssa. Onnistumisessa ei tuntunut olevan mitään eroa sillä oliko auto tasaisella vai ylämäessä - jossa se kuulemma pitäisi parhaiten onnistua. Itseasiassa se onnistui lopulta tasaisella.
        Onnistuneessa ilmauksessa en koskenut mihinkään muuhun kuin ilmausruuviin, ja varovasti puristelin jäähdyttäjän alaosasta termostaatille tulevaa paksua letkua, ja ilmausruuvista valutin tosiaan runsaasti nestettä. Käytin välillä konetta korkki auki, ja vaikka kaikki näytti (huom. näytti) toimivan, niin silti ilmasin aina vain uudestaan ja uudestaan...
        Toivottavasti tästä on mitään apua.

        Comment

        • e24
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 628

          #19
          itsellä kuussatkun ilmaaminen kävi niinkin yksinkertaisesti, että laitoin sellaisen isomman tötterön paisarin päälle siis korkin tilalle ja ei muutakuin reiluste nesettä tötteröön ja käytin ilmausruuvit auki niin, että räki hetken ja sit alkoi tulemaan pelkkää nestettä ja ei kun ruuvit kii ja auto käyntiin kunnes flektit alkoi pyörimään ja simmahti, ja ei muutakuin tötterö pois paisarin päältä ja korkki kiinni ja kovaa ajoa....
          käyttis Honda CR-v
          .... MR2
          ----------------------------
          ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

          Comment

          • ccc
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 505
            • RHMK

            #20
            Originally posted by e24
            itsellä kuussatkun ilmaaminen kävi niinkin yksinkertaisesti, että laitoin sellaisen isomman tötterön paisarin päälle siis korkin tilalle ja ei muutakuin reiluste nesettä tötteröön ja käytin ilmausruuvit auki niin, että räki hetken ja sit alkoi tulemaan pelkkää nestettä ja ei kun ruuvit kii ja auto käyntiin kunnes flektit alkoi pyörimään ja simmahti, ja ei muutakuin tötterö pois paisarin päältä ja korkki kiinni ja kovaa ajoa....
            Nyt meni mun kodalta pikkasen huti helteen piikkiin

            Eli siis meinaat että laitan paisariin tratin tai vastaavan niin että tytän sitä trattia myöten täyteen? Ja puhuit usammasta kuin yhdesta ilmausruuvista?
            Eli termarikotelon ruuvi auki ja mikä muu? se viressä oleva 19:sella aukeava?
            Ja siis käytän päällä kunnes mikä simahtaa?
            F25 X3 setämies-edition
            E36 325 iA Cabriolet
            __________________
            Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

            Comment

            • Enska325i
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 333
              • Masku

              #21
              Originally posted by ccc
              Nyt meni mun kodalta pikkasen huti helteen piikkiin

              Eli siis meinaat että laitan paisariin tratin tai vastaavan niin että tytän sitä trattia myöten täyteen? Ja puhuit usammasta kuin yhdesta ilmausruuvista?
              Eli termarikotelon ruuvi auki ja mikä muu? se viressä oleva 19:sella aukeava?
              Ja siis käytän päällä kunnes mikä simahtaa?

              Tratin avulla täyttö aukko on varmasti ylin kohta. Ilmahan pyrkii aina nesteen päälle.
              Lohkossa on ilmaus/tyhjennys ruuvi, enpä usko, että siihen tarvitsee koskea. Terrmarikotelon ruuvi riittä.
              Kone niin lämpimäksi, että visko lähtee kunnolla pyörimään. Ja kun visko on tarpeeksi jäähdyttänyt se hiljentää vauhtiaan, eli "simahtaa".
              E46 330i M-sport touring

              ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
              sigpic

              Comment

              • ccc
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 505
                • RHMK

                #22
                kansipahvi

                Taas päätin kokeilla josko tota sais ilmattua jne.

                Annan kierroksia kun paisarin korkki kiinni ja pidän samalla kättä yllävesilöetkun päällä ja tunnen vaan kuinka paine kasvaa sitäö mukaan kun kaasua antaa.
                Eli nyt sieltä pääsee puristukset jäähdytysjärjestelmään eli på finska = KANSIPAHVI PALANUT.
                F25 X3 setämies-edition
                E36 325 iA Cabriolet
                __________________
                Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                Comment

                • sami.V.kasi
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2002
                  • 559
                  • Kotka

                  #23
                  mutta kuitenkaan sinulla ei ole menny nesteet sekaisin.. ihmeellistä vai liekö? Ootko käyttänny ohivuototestissä?
                  Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
                  Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

                  E30 316i vm89, Octavia RS vm03
                  ex:
                  E34 540iA vm94
                  E30 318i vm85

                  http://www.maxtuned.com/

                  Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

                  Comment

                  • ccc
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 505
                    • RHMK

                    #24
                    Originally posted by sami.V.kasi
                    mutta kuitenkaan sinulla ei ole menny nesteet sekaisin.. ihmeellistä vai liekö? Ootko käyttänny ohivuototestissä?
                    ei oo menny nesteet sekasin kummallakaan puolella.
                    Oon menossa siihen ohivuotomittaukseen kunhan tää vitutus täsät lakkaa.
                    Missäs helsingissä on paikka joka voisi sen tehdä?
                    En oo meinaan hirveen pitkälle tota hinaamassa.
                    F25 X3 setämies-edition
                    E36 325 iA Cabriolet
                    __________________
                    Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                    Comment

                    • Lanttu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 1643

                      #25
                      Kyllähän vesivirtaus ylävesiletkussa kasvaakin pyörintänopeuden mukaan kun termostaatti on auki-asennossa. Ei tuon perusteella kannattaisi huolestua minun mielestäni (?).

                      Comment

                      • ccc
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 505
                        • RHMK

                        #26
                        Originally posted by Lanttu
                        Kyllähän vesivirtaus ylävesiletkussa kasvaakin pyörintänopeuden mukaan kun termostaatti on auki-asennossa. Ei tuon perusteella kannattaisi huolestua minun mielestäni (?).
                        Kone oli kylmänä silloin. ja ei niitten letkujen niin paljoa kuuluis pullistua IMO..
                        Ja en siis puhunut vesivirtauksesta vaan nimenomaan kasvaneesta ilman paineesta.
                        F25 X3 setämies-edition
                        E36 325 iA Cabriolet
                        __________________
                        Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                        Comment

                        • Lanttu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 1643

                          #27
                          Jos letku oikein pullistuu soikeaksi, voi hyvinkin olla mahdollista että jäähdytin on kunnolla tukossa. Mutta voisi olla hyvä idea käydä mittauttamassa jossain, onko syylärissä pakokaasupitoisuuksia moottorin käydessä.

                          Comment

                          • ccc
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 505
                            • RHMK

                            #28
                            Originally posted by Lanttu
                            Jos letku oikein pullistuu soikeaksi, voi hyvinkin olla mahdollista että jäähdytin on kunnolla tukossa. Mutta voisi olla hyvä idea käydä mittauttamassa jossain, onko syylärissä pakokaasupitoisuuksia moottorin käydessä.
                            Toivottavasti se on vaan tukossa ettei vaan pahempaa ois. Missä keskustan lähellä ois paikka joka voisi em. mittauksen tehdä?
                            F25 X3 setämies-edition
                            E36 325 iA Cabriolet
                            __________________
                            Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                            Comment

                            • Lanttu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 1643

                              #29
                              Mielestäni jokainen paja, jolla on pakokaasutesteri, voi mitata. Käsittääkseni siinä tarkistetaan vain, ettei paisuntasäiliössä ole häkää. Voisiko Hemi tai joku muu kertoa enemmän?

                              Comment

                              • Extremaah
                                Bimmer Rookie
                                • May 2006
                                • 143

                                #30
                                Voihan sen "perjaatteessa" tolleenkin mitata, mutta oikeeoppinen ohivuotomittaus suoritetaan antamalla painetta sylinteriin silloin kun mäntä on puristustahdin YKK jolloin mäntä ei lähde paineen vaikutuksesta liikkeelle ja venttiilit on kiinni.Painetta voi esim antaa tulpareiästä taikka sitten kansi pois ja suoraan sylinteriin, mutta tässä tapauksessa saadaan selville vain männärenkaiden kunto. Eli ohivuotomittaukseen vaan ja kyllä pitäs jokaselta vähääkään nyrkkipajaa isommalta korjaamolta löytyä ohivuotomittari.Veikkaan että moisia saa jopa motonetistä tai biiilteemasta sopuhintaan( <100€ )

                                Kaipa sen saa myös pakokaasutesterilläkin mitattua, mutta samalla tommosen ohivuotomittauksen tekee niin tietää onko siellä muutenkin kaikki kunnossa.
                                BMW e39 535i -98
                                Volvo s80 2,4 -02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎