Announcement

Collapse
No announcement yet.

E24 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • patte.525iM
    BTCF Member
    • Dec 2003
    • 188
    • raasepori

    #61
    avo-635

    onks näkynyt hopea 635 nen rekno AVO-635 oli mun pojan tädillä 20 vuotta sitten tuolla Lahden alapuolella Kärkölässä tuskin on hänellä enää
    patte.525im

    Comment

    • Raipe72
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 101
      • Noormarkku

      #62
      Originally posted by patte.525iM View Post
      onks näkynyt hopea 635 nen rekno AVO-635 oli mun pojan tädillä 20 vuotta sitten tuolla Lahden alapuolella Kärkölässä tuskin on hänellä enää
      Trafin haun mukaan on vielä kilvissä, paikkakunnasta ei tietoa.
      _____________________
      E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi

      Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35

      Comment

      • Raipe72
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 101
        • Noormarkku

        #63
        Konikauppoja

        Kaupat tehty Konin iskareista, ISOOT kiitokset "melkein" nick-kaimalle Raipeee Turun suuntaan.

        Päällisin puolin olivat ok ja Koni-huollon pika-analyysin mukaan avaamattomat ja vuotamattomat. Laitetaan kuitenkin pumput testeriin ja katsotaan mitä pitää tehdä (vai tartteeko mitään). Huomenna saan tulokset ja toivottavasti säädettynä/huollettuna.

        Mukavaa, kun Koni-huollossa kysyvät "millaiset säädöt niihin haluat?"

        Samassa kaupassa tuli myös Cobran vieterit ja listauksen mukaan madaltaa edestä 40mm ja takaa 30mm.

        Millaisia madalluksia muilla? Kiinnostaa vaan, koska jos madallan, niin hyvinkin malitillisesti.
        _____________________
        E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi

        Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35

        Comment

        • Raipe72
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 101
          • Noormarkku

          #64
          Ja iskarit tulleet huollosta. Mukava huomata että laatupumpuilla on paljon vuosia takana, mutta myös jäljellä. Jonkin verran oli tehoja mennyt, mutta nyt uudelleen säädetty.

          Oli vielä sattumoisin eläkkeelle jäänyt Konin huoltomies käymässä. Siinä tuoreemman kaverin kanssa arvuuteltiin mihin arvoon säädetään, mutta vanhalta herralta tuli tiedot selkäytimestä, kun vaan mainitsi auton mallin ja merkin
          _____________________
          E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi

          Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35

          Comment

          • riesa
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1940
            • Manse

            #65
            Tuli haalattua maailmalta uudet kultaiset RS replicat 8x17 ja 10x17 et20 spekseillä, olis vielä ylimääräisenä 225-45-17 ja 245-40-17 kumit vintillä. Mietityttää vaan et mahtuuko nuo pyörimään, nykyiset schnitzerin replicat kun ottaa edessä 8,5 leveänä 225 kumeilla linkkuun käännettäessä kiinni johonki, et luvusta tosin ei ole tietoa. Vakioalusta, ei madalluksia ei räpellyksiä. Koitin googlailla tietoa muttei ainakaan näin pikaisesti löytynyt joten ajattelin kysyä viisaammilta.
            Originally posted by Homer
            Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

            Comment

            • Opinions
              Newbiemmer
              • Sep 2014
              • 24
              • Turku

              #66
              Originally posted by riesa View Post
              Tuli haalattua maailmalta uudet kultaiset RS replicat 8x17 ja 10x17 et20 spekseillä, olis vielä ylimääräisenä 225-45-17 ja 245-40-17 kumit vintillä. Mietityttää vaan et mahtuuko nuo pyörimään, nykyiset schnitzerin replicat kun ottaa edessä 8,5 leveänä 225 kumeilla linkkuun käännettäessä kiinni johonki, et luvusta tosin ei ole tietoa. Vakioalusta, ei madalluksia ei räpellyksiä. Koitin googlailla tietoa muttei ainakaan näin pikaisesti löytynyt joten ajattelin kysyä viisaammilta.
              Mahtuu hyvin, edestä ottaa luultavasti lokasuojan etualareunaan. Siis siihen kohtaan jossa akku ja pesunestesäiliö.. helppo tehdä tilaa.
              G01
              E85

              Comment

              • Haatainen
                BTCF Member
                • Jul 2009
                • 1451
                • Tampere

                #67
                Originally posted by Opinions View Post
                Mahtuu hyvin, edestä ottaa luultavasti lokasuojan etualareunaan. Siis siihen kohtaan jossa akku ja pesunestesäiliö.. helppo tehdä tilaa.
                Takana on vanteen mallista riippuen millipeliä, ottaako kynkkään kiinni. Mulla on kympin leveät et 28 alpinat, ja niissä oli alkuperäsistä kynkistä soiteltu ihan reilusti rälläkällä koko saumapokkaus pois vanteen kohdalta edellisen omistajan toimesta. e32:n kynkillä ja navoilla (napa 6mm ulompana, kuin e28/e24) pitää vanteen ulommaisesta huulloksesta ajaa milli pois, että mahtuu pyörimään.

                Toki pienellä loittorenkaalla tästäkin selviäisi.
                Alla:
                E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                E24 635Csi -84 Polaris metallic

                Ennenkin on ollut autoja

                Comment

                • Opinions
                  Newbiemmer
                  • Sep 2014
                  • 24
                  • Turku

                  #68
                  Nii, tuossa on nyt jo 8milliä.
                  G01
                  E85

                  Comment

                  • poke
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 3097

                    #69
                    -81 635 csi nelimäntäisten etujarrusatuloiden ilmaaminen?

                    Onko heittää vinkkejä miten tuo homma tapahtuisi helpoimmin? Satuloissa on kolme ilmausruuvia. Missä järjestyksessä ilmausruuveja tulisi aukoa?

                    Perusjarrujen ilmaustekniikka on kyllä hallussa...
                    Kulkineet/projektit:

                    640D F06
                    530iA E39
                    635 CSi E24
                    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                    Comment

                    • 9313juha
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 1272
                      • Ratissa vuodesta 1968

                      #70
                      Muistaakseni kohden ...
                      Edit: enpä mä mitään enää muistanut, joten poistetaan väärä tieto. Alla Oikeat Ohjeet Pasilta.




                      Originally posted by poke View Post
                      -81 635 csi nelimäntäisten etujarrusatuloiden ilmaaminen?

                      Onko heittää vinkkejä miten tuo homma tapahtuisi helpoimmin? Satuloissa on kolme ilmausruuvia. Missä järjestyksessä ilmausruuveja tulisi aukoa?

                      Perusjarrujen ilmaustekniikka on kyllä hallussa...
                      Last edited by 9313juha; 31-08-2015, 15:56.
                      "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                      Comment

                      • basso72
                        BTCF Member
                        • Dec 2004
                        • 1837
                        • Ylä-Pinsiö

                        #71
                        Originally posted by poke View Post
                        -81 635 csi nelimäntäisten etujarrusatuloiden ilmaaminen?

                        Onko heittää vinkkejä miten tuo homma tapahtuisi helpoimmin? Satuloissa on kolme ilmausruuvia. Missä järjestyksessä ilmausruuveja tulisi aukoa?

                        Perusjarrujen ilmaustekniikka on kyllä hallussa...
                        Ylin,sisempi,ulompi
                        sigpic
                        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                        320i -77

                        Comment

                        • poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3097

                          #72
                          Originally posted by basso72 View Post
                          Ylin,sisempi,ulompi
                          Kiitokset
                          Kulkineet/projektit:

                          640D F06
                          530iA E39
                          635 CSi E24
                          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                          Comment

                          • ollyvai
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2007
                            • 180

                            #73
                            628 ja 635 erot?

                            Mistä saisi tietoa, mitä eroa alustassa, jarruissa yms. on mallien 628 -84 ja 635 -84 välillä? Eli jos vaihdan koneen, mitä muuta pitää vaihtaa?

                            Comment

                            • poke
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 3097

                              #74
                              Originally posted by ollyvai View Post
                              Mistä saisi tietoa, mitä eroa alustassa, jarruissa yms. on mallien 628 -84 ja 635 -84 välillä? Eli jos vaihdan koneen, mitä muuta pitää vaihtaa?
                              Esim tuolta: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/

                              Sieltä valitset classic ja sitten e24 ja sitten omaa mallia vastaavan. Toiseen ikkunaan sitten sen mihin haluat päivittää. Siitä vertailemaan. Jarrujen, alustan ja voimansiirron osalta vertailu. Tosin voimansiirto ei taida olla niin must juttu, riippuu konttorista. Lähinnä kai noissa on perävälityksessä eroa, jolloin osanumerokin on tietenkin eri...

                              Joillekin konttoreille kelpaa myös esim Motonetin varaosaluettelon mukaan tehty vertailu...
                              Kulkineet/projektit:

                              640D F06
                              530iA E39
                              635 CSi E24
                              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                              Comment

                              • Raipeee
                                BTCF Member
                                • Apr 2006
                                • 83
                                • Turku

                                #75
                                Originally posted by ollyvai View Post
                                Mistä saisi tietoa, mitä eroa alustassa, jarruissa yms. on mallien 628 -84 ja 635 -84 välillä? Eli jos vaihdan koneen, mitä muuta pitää vaihtaa?
                                Helppo ja nopea vastaus. Alustan tarvitsee vastata m635 koska kaikki e24 ovat tyypitetty samaan sarjaan. Vakaajat paksumpiin ja jarrut suuremmiksi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎