Announcement

Collapse
No announcement yet.

E24 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3097

    Vilkun merkkivalo toimii oudosti. Autohan on pre-malli, eli vilkun merkkivaloja ei ole kahta kuten uudemmissa.

    Kun laitan vilkun vasemmalle, merkkivalo toimii normaalisti (=vilkkuu)
    Kun laitan vilkun oikealle, merkkivalo vilkauttaa vain kerran.
    Muutoin vilkut toimivat normaalisti.

    Mistä vois vikaa etsiä? Onko vääräntyyppinen vilkkurele vai mikä?
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • mualari
      BTCF Member
      • Dec 2012
      • 524
      • Iisalmi

      ei varsinaisesti tänne kuulu mutta, e23 ja e24 ovat ilmeisesti samalta pohjalta rakennettu? mistä malleista näihin käy ratin keskiöt?
      e46 330d facelift touring
      e23 bagged/m60
      EX: e34 525i -96 stankke touring
      EX: e30 316i -88 sedan Winterbeater
      EX: e34 520i -89 sedan

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        Originally posted by mualari View Post
        ei varsinaisesti tänne kuulu mutta, e23 ja e24 ovat ilmeisesti samalta pohjalta rakennettu? mistä malleista näihin käy ratin keskiöt?
        E12 sekä E28 ovat 6-sarjan pohjina, vuosimallista riippuen. Pidän silti todennäköisenä, että E23:sessa sama akseli ja siis keskiö.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by mualari View Post
          ei varsinaisesti tänne kuulu mutta, e23 ja e24 ovat ilmeisesti samalta pohjalta rakennettu? mistä malleista näihin käy ratin keskiöt?
          Originally posted by TFV View Post
          E12 sekä E28 ovat 6-sarjan pohjina, vuosimallista riippuen. Pidän silti todennäköisenä, että E23:sessa sama akseli ja siis keskiö.
          Järjestään kaikissa vanhemmissa, kuten 02, E3, E21, E12, E23, E24 8/82 asti on ns. harva boori. 9/82 eteenpäin taas tiheämpi boori, jolloin ratit ainakin boorinsa puolesta vaihtokelpoisia. Näissä on tietenkin pieniä poikkeuksia, sillä esim E28:ssa boori vaihtui tiheämpään -85 ja E30:ssä on tiheä boori tuotannon alusta lähtien.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • 9313juha
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 1272
            • Ratissa vuodesta 1968

            Originally posted by T3 View Post
            Järjestään kaikissa vanhemmissa, kuten 02, E3, E21, E12, E23, E24 8/82 asti on ns. harva boori. 9/82 eteenpäin taas tiheämpi boori, jolloin ratit ainakin boorinsa puolesta vaihtokelpoisia. Näissä on tietenkin pieniä poikkeuksia, sillä esim E28:ssa boori vaihtui tiheämpään -85 ja E30:ssä on tiheä boori tuotannon alusta lähtien.
            Minullekin hiukan hämärän peitossa tarkat boorien muutokset. Kauan sitten sotin lontoolaisesta purkamosta E24 M635CSi:n ratin, joka irroitettiin rattiputkesta. Kotona tökkäsin suoraan kiinni -78 E12 528:iin. ETK:n mukaan näyttää E24:sen rattiakseli muuttuneen 9/85, eli lienee sitten ollut 9/82-9/85 harvempi.
            "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

            Comment

            • van cleef
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1893
              • 01830

              Dubl.
              Last edited by van cleef; 24-09-2016, 21:40.
              ...

              Comment

              • van cleef
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 1893
                • 01830

                Plus bägillisten mallien erilaiset rattiakselit. Ei ehkä suoraan liity tähän, mutta bägilliseen et voi heittää m techiä kiinni ilman rattiakselin vaihtoa. Toisin päin tuskin tulee tarvetta, sanotaan vaikka esteettisistä syistä.
                ...

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  Originally posted by van cleef View Post
                  Plus bägillisten mallien erilaiset rattiakselit. Ei ehkä suoraan liity tähän, mutta bägilliseen et voi heittää m techiä kiinni ilman rattiakselin vaihtoa.
                  Miksei voi? Miksi rattiakseli pitäisi vaihtaa?
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • van cleef
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1893
                    • 01830

                    Bägillinen akseli on lyhyempi. Lisäksi muovit eivät sovi.
                    ...

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      Aika jännä. E30:ssä bägillisen rattiakseli on nimenomaan pidempi. Bägiratti pois, bägitön tilalle ja ratin yläpuolelle (mutterin alle) ylim holkki ja homma sillä selvä. Vain viikset pitää vaihtaa bägittömän mallisiksi, mutta niitähän on koko maailma täynnä. Bägillinen ratti tulee n.2cm lähemmäs, kuin bägitön, siksi myös viikset ovat varsistaan taivutetut niin, että tulevat lähemmäs kuljettajaa. Tuohon kun asentaa bägittömän ratin, niin viikset ovat melkein ratissa kiinni. Jännä homma, että noissa muissa homma on toteutettu erilailla. E30:ssä ratin vaihto 20min homma, mutta näissä ilmeisesti aikamoinen savotta.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • kal3
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2007
                        • 113
                        • Keminmaa

                        Millä konstilla noi ovitiivisteet sais painettua takaisin koloonsa a-pilarista?
                        Ja uusiahan ei taida saada ku bmw:ltä?
                        635csi -85, e34x2

                        Comment

                        • Haatainen
                          BTCF Member
                          • Jul 2009
                          • 1451
                          • Tampere

                          Originally posted by kal3 View Post
                          Millä konstilla noi ovitiivisteet sais painettua takaisin koloonsa a-pilarista?
                          Ja uusiahan ei taida saada ku bmw:ltä?
                          En ole keksinyt muuta konstia, kuin alottaa alusta.

                          Ota b-pilarin ylänurkka käteen, ja pujota toisella kädellä tiivistettä uraan syöttäen a-pilarin juuresta sen listan päädystä. Menee kuin kiskoilla paikoilleen. Itse voitelin mäntysuopaliuoksella sumutepullosta sitä kiskoa samalla.

                          Jos löydät tolkun hintaan uusia tiivisteitä, niin kerro minullekin.
                          Alla:
                          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                          E24 635Csi -84 Polaris metallic

                          Ennenkin on ollut autoja

                          Comment

                          • sierra4x4tbo
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 2097
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by Haatainen View Post
                            En ole keksinyt muuta konstia, kuin alottaa alusta.

                            Ota b-pilarin ylänurkka käteen, ja pujota toisella kädellä tiivistettä uraan syöttäen a-pilarin juuresta sen listan päädystä. Menee kuin kiskoilla paikoilleen. Itse voitelin mäntysuopaliuoksella sumutepullosta sitä kiskoa samalla.

                            Jos löydät tolkun hintaan uusia tiivisteitä, niin kerro minullekin.
                            Älkää pistäkö vesiliuoksia noiden tiivisteiden väliin, ei se vesi sieltä pääse mihinkään kuivumaan ja kohta on paikat ruosteessa.

                            Dinitrolin väritön kotelosuoja on hyvää stuffia noihin ja varsinkin tuulilasintiivisteisiin, on samalla ruostesuojat tiivisteen urassa.



                            -Timo
                            M535i BiTurbo -85
                            740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                            --=MushroomMotorsport=--
                            --=MaxTuned.com=--

                            Comment

                            • Haatainen
                              BTCF Member
                              • Jul 2009
                              • 1451
                              • Tampere

                              Originally posted by sierra4x4tbo View Post
                              Älkää pistäkö vesiliuoksia noiden tiivisteiden väliin, ei se vesi sieltä pääse mihinkään kuivumaan ja kohta on paikat ruosteessa.

                              Dinitrolin väritön kotelosuoja on hyvää stuffia noihin ja varsinkin tuulilasintiivisteisiin, on samalla ruostesuojat tiivisteen urassa.



                              -Timo
                              Hyvä vinkki, näin jatkossa. Tosin tässähän tuo lista, mihin tiiviste uitetaan on alumiinia, mutta kuitenkin.
                              Alla:
                              E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                              E24 635Csi -84 Polaris metallic

                              Ennenkin on ollut autoja

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17514
                                • Turku

                                Mikä perä on E24 635 Csi:ssä vm. 1985?
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎