Announcement

Collapse
No announcement yet.

E24 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3096

    #76
    Originally posted by Raipeee View Post
    Helppo ja nopea vastaus. Alustan tarvitsee vastata m635 koska kaikki e24 ovat tyypitetty samaan sarjaan. Vakaajat paksumpiin ja jarrut suuremmiksi
    väärä vastaus. ei alustaa tarvitse ylipäivittää jos haluaa vaihtaa 635:n moottorin. Riittää että vastaa mallia 635.
    Ainoastaan jos haluaa sitten yhdenkään hepan lisää 635:een tulee alusta päivittää vastaamaan mallia M635.
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • ollyvai
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 180

      #77
      Kiitos kummallekin! Soitin katsastusukkelille, ja hän sanoi, että erot mallisarjan tehokkaimpaan pitää selvittää. Onko M635 samaa mallisarjaa, hän ei osannut sanoa.
      Eli, vakio 628 verrattuna vakio 635, mitä tarvitsee vaihtaa moottorin lisäksi? Tehonlisäys ei tällaisella muutoksella pitäisi olla ongelma.
      Tässä teille video asioista, jotka varmaan tiesitte. Viihdyttävä kuitenkin.

      Comment

      • Raipeee
        BTCF Member
        • Apr 2006
        • 83
        • Turku

        #78
        [QUOTE=ollyvai;3606130]Kiitos kummallekin! Soitin katsastusukkelille, ja hän sanoi, että erot mallisarjan tehokkaimpaan pitää selvittää. Onko M635 samaa mallisarjaa, hän ei osannut sanoa.
        Eli, vakio 628 verrattuna vakio 635, mitä tarvitsee vaihtaa moottorin lisäksi? Tehonlisäys ei tällaisella muutoksella pitäisi olla ongelma.

        Moi.
        Jos konttorin setä puhui mallisarjan tehokkaimman olevan vertailun kohde. Niin silloin verokki on m635, koska kaikki e24 ovat samassa mallisarjassa. Itse joudun ainakin näin toimimaan vuonna 2008 muutoskatsastuksen yhteydessä.
        Riippuu tosin inssistäkin. m635 ja 635 erot eivät ole suuret. Etujarrut pitää vaihtaa isompiin ja etu ja taka vakaajat paksummiksi. Mutta vertaa nyt ensin onko 628 ja 635 alusta eroja välttämättä ei ole. En jaksa nyt puhelimella ruveta vertaamaan. Mitä vuosimalli autosi on?

        Comment

        • ollyvai
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 180

          #79
          Tänks Raipe, auto on -84.
          Kaikille, käsittääkseni jarrut ja alusta ovat samat, paitsi takakallistuksenvakaaja, joka on pikkukoneisessa 2mm. ohuempi, ja kiinnikkeet ovat erilaiset.
          Myös vaihdelaatikko on kai eri, mutta mitä eroa on 260/5 ja 260/6 malleilla, ja vaikuttaako se katsastukseen?

          Comment

          • ollyvai
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 180

            #80
            Moi Raipe, auto on mallia -84.
            Kaikille, tähän mennessä olen sen verran tutkinut, että saman vuoden 635 malliin verrattuna ainoastaan kallistuksenvakaaja takana on kaksi milliä paksumpi, ja sen kiinnikkeet ovat kiinnitetty eri tavalla.

            Comment

            • 9313juha
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 1272
              • Ratissa vuodesta 1968

              #81
              Originally posted by ollyvai View Post
              Tänks Raipe, auto on -84.
              Kaikille, käsittääkseni jarrut ja alusta ovat samat, paitsi takakallistuksenvakaaja, joka on pikkukoneisessa 2mm. ohuempi, ja kiinnikkeet ovat erilaiset.
              Myös vaihdelaatikko on kai eri, mutta mitä eroa on 260/5 ja 260/6 malleilla, ja vaikuttaako se katsastukseen?
              Tarkistitko myös iskarit ja jouset. En muista onko eroja.

              Vaihdelaatikoiden erona on se, että /6 on rajummilla sisäkamoilla ja pohjassa on pitkät jäähdytysrivat tunnistamiseksi. Niitä on käytetty M30 kuutoskoneen yhteydessä 635CSi -malleissa E24-korissa, 530i- ja 535i -malleissa E34-korissa ja 730i- ja 735i-malleissa E32-korissa. Mahdollisesti myös 535i- ja M535i-malleissa E28-korin viimeisinä vuosina.

              260/5 on enemmän tunnettu M20-koneen perästä. Yleisin 5-vaihteinen E30-korissa. Laatikkoa on siis tehty kaksilla kuorilla: M30- ja M20-pulttijakoihin. Kummassakin on kiinteä kytkinkoppa.

              Jos sinulla ei ole koneenmukana 260/6 laatikkoa, käyttäisin auton omaa vanhaa laatikkoa ja koittaisin meneekö läpi. Se kestää harrastekäytössä todennäköisesti auton iän.
              Jos ei mene leimasta läpi, hankit 260/6-laatikon. Olen niitä myynyt 450/€ kpl.
              Last edited by 9313juha; 10-09-2015, 15:27.
              "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

              Comment

              • Haatainen
                BTCF Member
                • Jul 2009
                • 1451
                • Tampere

                #82
                Originally posted by 9313juha View Post
                Tarkistitko myös iskarit ja jouset. En muista onko eroja.
                Iskarit on M635:ssä omansa, samoin kuin etujouset. Takajouset on samaa kamaa kaikissa e24:ssa. Kuvittelin, että alkuperäinen sport suspension olisi sama, kuin M allissa, mutta ei sitten ilmeisesti ollutkaan.

                Eri asia on sitten, tartutaanko tähän muutoskatsastuksessa, kun sitten on kuitenkin ok laittaa mitä vaan tarvikekuraa jatkossa.
                Alla:
                E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                E24 635Csi -84 Polaris metallic

                Ennenkin on ollut autoja

                Comment

                • 9313juha
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 1272
                  • Ratissa vuodesta 1968

                  #83
                  Originally posted by Haatainen View Post
                  Iskarit on M635:ssä omansa, samoin kuin etujouset.
                  Edellisellä sivulla oli kirjoitettu, ttä vertailu 12v. 635-malliin olisi riittävä. Minä olen hiukan heikoilla jäillä kun en ole niin asian parissa enää kymmenneen vuoteen ollut että tietäsin tänään vaadittavista säännöksistä.
                  "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                  Comment

                  • ollyvai
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 180

                    #84
                    Kiitos, pitää surffailla nuo laatikoiden ulkonäköerot.
                    Nuoruudestani muistelen, että oli olemassa vain "iso" Getrag ja "Pieni" Getrag

                    Comment

                    • ¤kkk¤
                      BTCF Member
                      • Sep 2011
                      • 78
                      • Oulu

                      #85
                      e24 varaosat

                      Olen tässä pohtinut, että mistä löytyy kohtuu hintaan varaosia yms.? Tällä hetkellä näyttää eBay olevan paras väylä hankkia palikkaa? Onko kukaan hankkinut varaosia tai kokonaista autoa esim. UK, USA, Japanin tai Dubain suunnilta?
                      Skyline R33
                      A6 4F Avant S-Line

                      Ex. f06 640d GC M Sport -12
                      Ex. e24 635CSiA -88
                      Ex. e39 525d -02
                      Ex. e39 520d -01

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17512
                        • Turku

                        #86
                        Originally posted by ¤kkk¤ View Post
                        Olen tässä pohtinut, että mistä löytyy kohtuu hintaan varaosia yms.? Tällä hetkellä näyttää eBay olevan paras väylä hankkia palikkaa? Onko kukaan hankkinut varaosia tai kokonaista autoa esim. UK, USA, Japanin tai Dubain suunnilta?
                        Saksan marmori? Saksalaisilta tukkureilta saa paljon esim. OEM-laatuista osaa alustaan, esim. Profiteile.

                        Sinulla on ostoilmoitus oikeasta etuvilkusta. Minulla on sellainen hyllyssä (en myy), mutta ostin sellaisen 4 vuotta sitten uutena marmorilta eli oli ainakin silloin vielä saatavilla eikä maksanut maltaita.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • vaappu
                          BTCF Member
                          • Sep 2010
                          • 1189
                          • Rovaniemi/Pyhätunturi

                          #87
                          Originally posted by ¤kkk¤ View Post
                          Olen tässä pohtinut, että mistä löytyy kohtuu hintaan varaosia yms.? Tällä hetkellä näyttää eBay olevan paras väylä hankkia palikkaa? Onko kukaan hankkinut varaosia tai kokonaista autoa esim. UK, USA, Japanin tai Dubain suunnilta?
                          itse olen myös varaosa autoa etsinyt , huonolla menestyksellä

                          Kauas olen alkanut tähyillä varaosa auton metsästyksen myötä...
                          mb 519 täys pitkä
                          mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                          e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                          e31 850i Miljoonan markan bmw.
                          e21. Kimppa rassi.
                          Awd corolla turbo.+420whp..

                          Comment

                          • Raipe72
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2006
                            • 101
                            • Noormarkku

                            #88
                            [QUOTE=Haatainen;3608163]Iskarit on M635:ssä omansa, samoin kuin etujouset. Takajouset on samaa kamaa kaikissa e24:ssa. Kuvittelin, että alkuperäinen sport suspension olisi sama, kuin M allissa, mutta ei sitten ilmeisesti ollutkaan.

                            Ei, vaan just toisinpäin. Etupäässä iskarit ja jouset on samaa kokoa, M:ssä vaan n. 1,5cm matalammat. Samaan iskarintolppaan menee sekä vakiojousi että M. Takana M-jousi on matalampi kuin vakio, mutta myös pari senttiä suurempi kehältään. Se ei vakion tilalle sovi vaan vaatii
                            muutoksen M:n vastaaviin jousenalusiin ym.
                            _____________________
                            E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi

                            Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35

                            Comment

                            • 9313juha
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 1272
                              • Ratissa vuodesta 1968

                              #89
                              Googleen ebay.de välilyönti kleinanzeigen

                              Tuo pikkuilmojen puoli on muutaman vuoden vanha. Tarvitsee omat tunnarit. On nykyään se Saksan "KePö" Virallisessa ebayssä on ammattimyyjät ja ostajat. Varaosa-auton ostaisin Suomesta leimasta pudonneen. Pikkuvikainen kuussatku on hankala myytävä ja myyjä jo tietää kuinka "kallis ja hankala" ylläpidettävä, Pelkää siis, ettei kelpaa kellkään ja kuuntelee tarjouksia.
                              "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                              Comment

                              • kal3
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2007
                                • 113
                                • Keminmaa

                                #90
                                onko etupuskuria/pelkkää keskiosaa saatavilla mistään uustuotantona?
                                635csi -85, e34x2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎