Announcement

Collapse
No announcement yet.

640D kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3580
    • Raisio

    #31
    Originally posted by joni88 View Post
    Tässä nyt yksi hätäinen kuva parkkihallista pilalle menneellä valotuksella yms
    Miks toi malli noin kaukana eikä konepellillä?
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • joni88
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 308

      #32
      Originally posted by ritariässä View Post
      Miks toi malli noin kaukana eikä konepellillä?
      Oli väärinymmärrys palkkiosta
      G11 740e

      Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

      Comment

      • mikkod
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 5202
        • Stadi

        #33
        Onhan nämä f sarjan kutoset hienoja, mutta...ei tollaseen kuulu diesel...mutta tämä on mun mielipide...
        Helkama S3000
        Myydään kutosen alustaosia
        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

        Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

        Comment

        • TON-III
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2018
          • 480
          • Turku

          #34
          Ja mielipiteitä on monia ..... eilestäin olin ajelulla muutaman päivän tauon jälkeen ja myhäilin tyytyväisenä auton ns. sleeper-ominaisuudesta. Oma laatikko ohjelmoitu vaihtamaan normaalia alemmilla kierroksilla ja näin tämän 40 d dieselin hieno vääntöreservi pääsee oikeuksiinsa.

          Auto on urheiluauton oloinen ( etenkin 2 d versio) mutta jos on urheiluauton perään pitää valita aivan toinen kulkine. Voi olla että M6 on ihan messevä peli mutta itse koen että iso paino ei ole se urheiluauton paras ominaisuus.
          F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17526
            • Turku

            #35
            Originally posted by TON-III View Post
            Ja mielipiteitä on monia ..... eilestäin olin ajelulla muutaman päivän tauon jälkeen ja myhäilin tyytyväisenä auton ns. sleeper-ominaisuudesta. Oma laatikko ohjelmoitu vaihtamaan normaalia alemmilla kierroksilla ja näin tämän 40 d dieselin hieno vääntöreservi pääsee oikeuksiinsa.

            Auto on urheiluauton oloinen ( etenkin 2 d versio) mutta jos on urheiluauton perään pitää valita aivan toinen kulkine. Voi olla että M6 on ihan messevä peli mutta itse koen että iso paino ei ole se urheiluauton paras ominaisuus.
            Joka tapauksessa painava on sinunkin autosi. Onko tosiaan niin, että vaihtaa normaalia alemmilla? Se kuulostaa todella huonolta laatikon kannalta, koska nämähän vaihtavat muutenkin liian aikaisin.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • joni88
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 308

              #36
              tänään pitäisi saada haettua uusi ovenkahva ja tarkoitus olisi asentaa. löysin f10 ja f01 ohjeet kahvan vaihtoon, mutta f12/13 ei löytynyt juuri videoita yms ohjeita. Koitin katsoa niin ovessa ei oikeen muuta reikää ole kuin tiivisteen kiinnitystapin irroittamalla noin lyijykynän paksuinen reikä.

              E: vähän kun purki niin löytyihän oikea reikä. Helppo homma kokonaisuudessaan. noin 5min meni. Mutta uusi kahva ei lukitse ovia? avaa kylläkin.
              Last edited by joni88; 11-03-2021, 21:51.
              G11 740e

              Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2225
                • Vantaa

                #37
                Originally posted by Laku View Post
                Joka tapauksessa painava on sinunkin autosi. Onko tosiaan niin, että vaihtaa normaalia alemmilla? Se kuulostaa todella huonolta laatikon kannalta, koska nämähän vaihtavat muutenkin liian aikaisin.
                Mitä meinaat "liian aikaisin"?
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • TON-III
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2018
                  • 480
                  • Turku

                  #38
                  Originally posted by Laku View Post
                  Joka tapauksessa painava on sinunkin autosi. Onko tosiaan niin, että vaihtaa normaalia alemmilla? Se kuulostaa todella huonolta laatikon kannalta, koska nämähän vaihtavat muutenkin liian aikaisin.
                  Taisin kirjoitella vähän epäselvästi, tosiaan koen että ei tämä F13 40 d ole mikään urheiluauto, enempikin mukavan vääntävästi etenevä luxus coupe.

                  Pikkunätissä nurkka-ajossa varvikello pyörii 1500 kierroksen molemmin puolin, onko se huono juttu tälle vääntojuhdalle ?

                  Vuostuhannen vaihteen ylitin 100 tkm. ajetulla todella siistillä MB 300 CEA:lla, kyllä se oli jonkun pykälän ponnettomampi esitys ryhmästä ’vääntävästi etenevä luxus coupe’ vaikka n. 300 kiloa kevyempi olikin.
                  Last edited by TON-III; 12-03-2021, 00:08.
                  F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    #39
                    .
                    Tuohonhan saa köyttämukavuutta ja vetojakin kivasti lisää ihan pelkällä ohjelman muutksellakin. Hyvä vastine tulee rahallekkin.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • joni88
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 308

                      #40
                      onko muuten mitään muuta eroa kuin "mallimerkintä" x35d ja x40d koneissa?
                      G11 740e

                      Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                      Comment

                      • poke
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 3103

                        #41
                        Originally posted by joni88 View Post
                        onko muuten mitään muuta eroa kuin "mallimerkintä" x35d ja x40d koneissa?
                        Mun mielestä ei ole.
                        Kulkineet/projektit:

                        640D F06
                        530iA E39
                        635 CSi E24
                        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                        Comment

                        • TON-III
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2018
                          • 480
                          • Turku

                          #42
                          Originally posted by tuikku View Post
                          .
                          Tuohonhan saa köyttämukavuutta ja vetojakin kivasti lisää ihan pelkällä ohjelman muutksellakin. Hyvä vastine tulee rahallekkin.
                          Varmasti muuttuisi auto, tosin tuntuu se kulkevan nytkin, vakiona kiihtyvyys alle 6 sek., jos se ei riitä niin on ehkä muutoinkin ostanut väärän auton ?

                          Vai onko saatavissa jotain etua pelkkien ruiskutuskarttojen muutoksella (koskematta turbon paineisiin) ?
                          F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                          Comment

                          • tuikku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1353

                            #43
                            .
                            Nojoo, kaikkihan se mahdollista on.
                            Kaikki vaan peliin, niin tulee vähän luonnettakin autoon.
                            Urheiluautossa saisi jotain tapahtuakkin kun, pedaalia painetaan.
                            Kyllä se vakiona vähän lussu on.
                            Ulkonäkökin vaatisi, että jotain tahtuisi.
                            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17526
                              • Turku

                              #44
                              Originally posted by TON-III View Post
                              Varmasti muuttuisi auto, tosin tuntuu se kulkevan nytkin, vakiona kiihtyvyys alle 6 sek.,
                              Originally posted by tuikku View Post
                              .

                              Kaikki vaan peliin, niin tulee vähän luonnettakin autoon.
                              Urheiluautossa saisi jotain tapahtuakkin kun, pedaalia painetaan.
                              Kyllä se vakiona vähän lussu on.
                              Käsitykset vähän eroaa
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • TON-III
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2018
                                • 480
                                • Turku

                                #45
                                Oma fiilis on se että tuon auton isoin sulake tehoihin on tuo vaihdelaatikko, joku paremmin toimiva kaksoiskytkinlaatikko veisi kokonaisuutta paremmin eteenpäin.

                                Oikeastaan vähän yllätyin joskus alkuaikoina miten terävästi tämä ottaa kierroksia paikallaan ..... vaihde päällä , tuon herkkyyden kun saisi paremmin eteenpäin (sen jälkeen päivitetty laatikkoon stage 2 ).
                                F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎