Originally posted by Juho_P
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E32 lämmöt ei nouse, tuulilasi huurtuu, nesteet katoaa...
Collapse
X
-
Originally posted by Leka View PostJoku servo-ohjatuista läpistä voi oikkuilla (jumissa/liitin irti tms.) ja ohjainyksikön vika voin olla myös mahdollinen. Jotainhan tuon rempan yhteydessä on tapahtunut jos se lämmitys toimi aiemmin moitteetta.
Nytpä muistinkin kun miekkaa tutkiskelin kesällä ko. autosta että joku pieni muovirenkula tipathi jostain- taisipa sitten olla siitä läpästä että se servo ei saa sitä enää aukaistua..
No- eipä oo mun auto ja pääasia että kuski viihtyy.pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
Comment
-
-
Originally posted by jpaitala View PostKukapa kertois oikean tavan ilmata 750:n? Ohjeita löytyi roppakaupalla mutta en ainakaan itse löytänyt yhtään ohjeita suoraan tuohon.
Remontin jälkeen veden lisäyksen ohessa kyllä lypsin vesiletkuja pitkään ja hartaasti mutta olisiko pitänyt tehdä vielä jotain muutakin?
Comment
-
-
Originally posted by ihu412 View PostOletko tutkinut tarkemmin noita ilmanjako moottoreita,niitä löytyy 10 kpl lämmitys ja ac boksin ympäristöstä.3 oikealta puolelta ja 7 vasemmalta puolelta.Kohtuu pieniä pyöreitä joihin tulee johto liittimineen.
Originally posted by djanni View PostEn sen kummempaa ohjetta tiedä muuta kuin, että siinähän on samanlainen paisuntasäiliö kuin 735:ssa, ja ilmaaminen onnistuu hyvin (helposti?) kun pitää huolen, että paisuntasäiliö on ylimmäisenä, eli auto tasaisella tai mahd. (?) alamäessä. Eli ei ylämäkeen niin kuin niissä, joissa paisari on syylärissä kiinni.
Täytyy viikonloppuna perehtyä tuohon paremmin kun on aikaakin enemmän, nyt pitää touhuta noita muita tärkeämpiä ongelmia tuon kanssa.'96 BMW 750 iA
Comment
-
-
Originally posted by Juho_P View PostSitten vika ei luultavasti ole niinkään kaukana.
Oletko mitannut esim. yleismittarilla millaisia arvoja tulee johtojen päihin jotka menevät sinne vesiventtiileille? Voihan nimittäin vika olla säätimissäkin.'96 BMW 750 iA
Comment
-
-
Originally posted by jpaitala View PostMitäs arvoja sinne pitäis tulla jotta tietäis että kaikki ok?
Ja kolmion "kärki" siinä liittimessä on sitten se maa ja alemmat sitten ne puolet kuskille ja vänkärille.pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
Comment
-
-
Originally posted by Juho_P View PostVesiventtiileille nollasta voltista ylöspäin riippuen tietty säätimien asennosta.
Ja kolmion "kärki" siinä liittimessä on sitten se maa ja alemmat sitten ne puolet kuskille ja vänkärille.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Kävin sitä liitin tutkimassa ja suihkutin puhdistusainetta sinne ja ajolle...(olisin mitannut yleismittarilla jännitteet mutta mittaripa ei suostunut enää toimimaan)
no nyt tuli kuskin puolellekin lämmintä samalla tapaa kuin repsikan puolelle, mutta noin 10min ajon jälkeen alkoi taas kuskin puoli mennä viileäksi...ja samalla puhallusteho tippuu kuskin puolelta. Miekkako tähän on syypää vai?'96 BMW 750 iA
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostEiei, venttiilille tulee 12v kun automatiikka pätkäisee lämpimän veden kiertoa. Tai itse asiassa se taitaa olla jopa niin, että siihen "kärkeen" tulee 12 ja maata pätkitään puolelleen automatiikan määräämässä tahdissa. Näin E34:ssa ainakin.
Toisaalta voi olla joku vika siellä termostaatissa ja sen takia sää vääriä arvoja sinne.pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
Comment
-
-
Originally posted by jakusa View PostOletko tarkistanut lämpötila-anturit? Kun logiikka keksii, että haluttu lämpötila on saavutettu, puhallusvoimakkuus putoaa. Antureiden ohmiarvot löytyy bentleyn manuskasta'96 BMW 750 iA
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostEiei, venttiilille tulee 12v kun automatiikka pätkäisee lämpimän veden kiertoa. Tai itse asiassa se taitaa olla jopa niin, että siihen "kärkeen" tulee 12 ja maata pätkitään puolelleen automatiikan määräämässä tahdissa. Näin E34:ssa ainakin.
Täytyypä katsella jos löytyis juttu vielä jostain. Itse en tuota allekirjoita koska ei ole faktaa asiasta.
Comment
-
-
Jaahas, mullakin on ollut hiukan tuota ongelmaa, että lasit huurtuu aika herkästi. Glygolin hajua ei oo juuri nenään tullu, mutta päätinpä sitten tarkistaa tuon lämppärin kennon ja O-renkaat. Homma olikin odotettua helpompi, varaosa-autosta kennon irrottaminen kesti tunnin ja kun pääsi itse kohdeauton kimppuun, niin kenno irtos alle tuntiin. Mutta ongelmat alkoivatkin tästä... kaskun mitään vikaa ei löytynyt o_O
Irrotin sit varaosa-autosta vielä tuon vesiventtiilin ja avasin sen. Vähän huonossa hapessa oli toisen venttiilin tiivistekumi ja molemmat täynnä ruostetta, kun sakemanni ei ollu juuri jäähdytysnestettä autossa käyttänyt. Toisen auton vesiventtiileistä oli kumit kadonneet... jotka löytyivät sitten pienen haeskelun jälkeen tuolta lämppärin kennosta. Luulin jo, että ne on tukkineet kennon ja aiheuttaneet mun huurtumisprobleemat, mutta pah... Huurtuminen on edelleen ongelma ja mistään ei löydy vikaa. Tässä -88 735iexA:ssa ei käsittääkseni ole edes tuota raitisilmasuodatinta. Missä vika: miksi lasit huurtuu jos ei pidä kovaa lämpöä ja puhkua päällä?
ps: jos joku tarvii lämppärin kennon, niin 50e:llä irtooLast edited by Morkai; 18-11-2006, 22:58.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Comment