Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 lämmöt ei nouse, tuulilasi huurtuu, nesteet katoaa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpaitala
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 65
    • Itä-Suomi

    E32 lämmöt ei nouse, tuulilasi huurtuu, nesteet katoaa...

    Elikäs ongelma on seuraavanlainen, kyseessä '92 750.
    Nyt näin nollakelien tullen maantienopeuksissa lämmöt ei nouse siniseltä ylös lainkaan, pitkällisen kaupunkiajon jälkeen päästään mittarin puoliväliin. Termari jumissa?

    Kun auton sammuttaa niin lyhyen seisonnan jälkeen kuskin puolelta tuulilasi on aivan huurteessa. Huurre ei ilmeisimminkään ole pelkkää vesihuurua koska on todella hidas lähtemään pois... viikottain saa lisätä noin litran verran nestettä koneeseen, lieko se häviää juuri tuonne tuulilasille jotenkin? :think

    Lämmityslaitteessa myös vikaa sikäli että lämmönsäätö ei tunnu juurikaan vastaavan...

    Voiko nämä kaikki vaivat johtua "WaterValve" viasta ??
    (http://bmwe32.masscom.net/johan/wate...tervalves.html)

    Vai tuleeko mieleen jotain muuta??

    Apuja kaivataan pikaisesti.... kiitos!!
    '96 BMW 750 iA
  • TailG
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 145

    #2
    Sama ongelma, tosin autona '99 E46 323Ci.

    Käynnistys Lauttasaaressa, ilman lämpötila +3.0C. Suoraan länärille jossa ajelua Suomenojalle 80-100kmh mittarissa koko ajan. Lämpömittari on vielä sinisellä alueella. Parkissa n. 20min. Suomenojalta ajelua Mankkaalle pikkutietä muutamiin valoihin pysähtyen. Mittari juuri ja juuri pois siniseltä alueelta tässä vaiheessa.

    Ei taida olla ihan normaalia? Auto uitettu Saksasta, mistä lähtee tutkimaan?

    Comment

    • Jusaus
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1124
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by jpaitala View Post
      Elikäs ongelma on seuraavanlainen, kyseessä '92 750.
      Nyt näin nollakelien tullen maantienopeuksissa lämmöt ei nouse siniseltä ylös lainkaan, pitkällisen kaupunkiajon jälkeen päästään mittarin puoliväliin. Termari jumissa?

      Kun auton sammuttaa niin lyhyen seisonnan jälkeen kuskin puolelta tuulilasi on aivan huurteessa. Huurre ei ilmeisimminkään ole pelkkää vesihuurua koska on todella hidas lähtemään pois... viikottain saa lisätä noin litran verran nestettä koneeseen, lieko se häviää juuri tuonne tuulilasille jotenkin? :think

      Lämmityslaitteessa myös vikaa sikäli että lämmönsäätö ei tunnu juurikaan vastaavan...

      Voiko nämä kaikki vaivat johtua "WaterValve" viasta ??
      (http://bmwe32.masscom.net/johan/wate...tervalves.html)

      Vai tuleeko mieleen jotain muuta??

      Apuja kaivataan pikaisesti.... kiitos!!
      Jos se huuru on semmosta tahmeaa/limaista, ja maistuu makealle; onneksi olkoon. Lämppärin kenno luultavasti vuotaa.
      Nyk: GSX1300R -00
      Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
      ---------------------------------------------
      -Official member of BTCF-Sauna Team-
      ---------------------------------------------

      Comment

      • jpaitala
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 65
        • Itä-Suomi

        #4
        Originally posted by Jusaus View Post
        Jos se huuru on semmosta tahmeaa/limaista, ja maistuu makealle; onneksi olkoon. Lämppärin kenno luultavasti vuotaa.
        Täytyy huomenna "maistella" sitä huurua...
        '96 BMW 750 iA

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Eikä tarvitse edes maistella...makea haju tuntuu kyllä nokkaan sisätiloissa ja sormenpäiden välissä huuru voi olla liukasta.

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #6
            .............
            Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:30.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • jpaitala
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 65
              • Itä-Suomi

              #7
              Onko kukaan selvinnyt tuosta kennon vuotamisesta noilla jäähdytysjärjestelmän paikka-aineilla??
              Pakko vielä kokeilla näin viimeisenä vaihtoehtona kun ei tuo ilma pihalla oikein houkuttele projektin pariin...
              '96 BMW 750 iA

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Lämppärin kenno tai o-renkaat rikki. Tuossa hieman korjausohjeita.

                Edit: Unohda ne paikkauslitkut.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • jpaitala
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 65
                  • Itä-Suomi

                  #9
                  Originally posted by Leka View Post
                  Lämppärin kenno tai o-renkaat rikki. Tuossa hieman korjausohjeita.

                  Edit: Unohda ne paikkauslitkut.
                  Nuo ohjeet on tuossa tullut luettua jo pariin otteeseen ja luetun ymmärtämisen jälkeen tuli nuo litkut heti jotenkin mieleen...
                  '96 BMW 750 iA

                  Comment

                  • ihu412
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 263
                    • Tampere/Rovaniemi

                    #10
                    Omaan e34:seen vaihdoin viime talvena tuon lämppärinkennon.Sinne oli yritetty laittaa noita paikkaus tököttejä ja sen se oli näkönenkin.Ihme klimppejä koko kennosto täynnä,mut vuotoo se ei ollut lopettanut.Minun mielestä ainoa järkevä vaihtoehto on laittaa täysin uusi kenno ja vaihtaa paisuntasäiliöön samalla 1.4bar:in korkki 2.0bar:isen tilalle>uus kenno kestää paremmin.

                    Ei tuo niin työläs operaatio loppuviimein ole.Siinä vaan on oltava huolellinen.

                    Comment

                    • 525iiäxä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1848
                      • Lappeenranta, Finland

                      #11
                      Sama operaatio tehtynä noin kuukausi sitten. Allekirjoitan tuon huolellisuuskehoituksen täysin. Turha hoppu pois.

                      Kannattaa myös mahd paljon putsata niitä ilmaröörejä sitten jollain, itse suihkutin reippaasti bräkleeniä. Glykolin mokoma kun ei niin äkkiä haihdu, niin torvissa oleva tavara saattaa jatkaa huuruttamista vaikka vuodot on jo tilkitty.

                      Jos on digikamera, niin kantsii ottaa kuvia purkuvaiheesta, helpottaa kasausta. Ainakin itse ehdin unohtaa osan kun piti odotella kennoa muutama päivä ja paikat oli levällään sen aikaa.

                      Volvo V70 2.4T -02
                      E30 323i -84 (taas)

                      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                      Comment

                      • jpaitala
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 65
                        • Itä-Suomi

                        #12
                        Tulihan se hätäpäissään tietysti kokeiltua se paikkamömmökin joka ei sitten auttanut kuitenkaan... kävin tänään tilaamassa uuden kennon, hinta tuntui kyllä jotenkin tähtitieteelliselle 230€.
                        Samaan syssyyn sitten vesiventtiili 160€ (watervalve) koska sekin tuntuu olevan jumissa eikä lämmöt toimi senkään takia sekä raitisilmasuodatin 41€ ja uusi termari 91€.

                        halpaa on...
                        '96 BMW 750 iA

                        Comment

                        • Mosse535i
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 72
                          • Ähtäri

                          #13
                          Älkää herranjumala laittako niitä sementtimössöjä mihinkään!!!

                          Comment

                          • jpaitala
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 65
                            • Itä-Suomi

                            #14
                            Originally posted by Mosse535i View Post
                            Älkää herranjumala laittako niitä sementtimössöjä mihinkään!!!
                            Pitihän se kokeilla...
                            No itepähän pääsen putsaamaan ne sitten pois kennon vaihdon yhteydessä.
                            '96 BMW 750 iA

                            Comment

                            • SledgeHammer82
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1651
                              • Pk-seutu

                              #15
                              Originally posted by jpaitala View Post
                              Pitihän se kokeilla...
                              No itepähän pääsen putsaamaan ne sitten pois kennon vaihdon yhteydessä.
                              Ainakin lohkolämppärivalmistajat väittävät, että elementti hajoaa, jos laittaa tota mömmöä jäähdytinnesteeseen. Jos sulla on lohkolämppäri niin ilmottele toimiiko vielä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎