Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 750ia käy huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaskaz
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 205
    • Tampere

    #46
    joo eli mittailen tosiaan huomenna virrat mutta tuli mieleeni jos ei muuta keksi niin voihan sitä boksilta tulevan katkomistiedon vissiin röystää toiselta puolelta? tai ainakin kokeeksi edes:think ja minkälaisella skoopilla näkee?
    Bmw e39 523i sedan vm97

    ex e34 525ix touring
    ex mb 300ce sl
    ex e32 750ia luxury
    ex e34 525i
    ex mb 300sel
    ex e34 520 24v

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #47
      Se "katkomistieto" on sytytyspuolan ohjaus, älä ryöstä sitä mistään tai kohta kuuluu poks...

      Oskilloskooppi on vehkeen nimi. Aika harvoin on kuitenkin johtosarjavikoja näissä. Se livedata olis hyvä katsoa ja jos ei mahista niin tarkista kampuran asentotunnistin, siellä on kaks niitä.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8264
        • Järvikylä (Nakkila)

        #48
        Originally posted by Jaskaz View Post
        joo eli mittailen tosiaan huomenna virrat mutta tuli mieleeni jos ei muuta keksi niin voihan sitä boksilta tulevan katkomistiedon vissiin röystää toiselta puolelta? tai ainakin kokeeksi edes:think ja minkälaisella skoopilla näkee?
        ei voi kun V-moottoreissa sytytys tulee puolikkaille eri tahdissa esmes jos moottorin kulma on 90° nii sytytys ajankohdassa puolikkaiden ero on 90°
        1 -5- 3- 6- 2 -4
        \ / \ / \ / \ / \ / \
        7- 11- 9- 12- 8-10

        sytytys järjestyksestä ei muistikuvaa mutta periaatteessa menee näin.. \ tarkottaa tuota 90° viivettä puolikkaiden välissä.. korjatkaa ehdottomasti jos menee metsään täs
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Jaskaz
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 205
          • Tampere

          #49
          täytyy yrittää se livedata saaha katottua viel tosta
          ja oskiloskoopilla myös
          kampuran tunnistimet vissiin jossain koneen etuosassa?:think pitääkö sillä olla joku tietty vastus arvo?

          mites muuten kun puolan pienempään napaan tulee 2 johtoa ja isompaan 1 ?
          Last edited by Jaskaz; 29-01-2008, 05:30.
          Bmw e39 523i sedan vm97

          ex e34 525ix touring
          ex mb 300ce sl
          ex e32 750ia luxury
          ex e34 525i
          ex mb 300sel
          ex e34 520 24v

          Comment

          • larmatin
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1118
            • Perttula

            #50
            Originally posted by Jaskaz View Post
            täytyy yrittää se livedata saaha katottua viel tosta
            ja oskiloskoopilla myös
            kampuran tunnistimet vissiin jossain koneen etuosassa?:think pitääkö sillä olla joku tietty vastus arvo?

            mites muuten kun puolan pienempään napaan tulee 2 johtoa ja isompaan 1 ?
            kokeile tuleeko mykän puolen puolanjohdon päähän kipinää.

            Comment

            • Jaskaz
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 205
              • Tampere

              #51
              vikaa etsitään mutta. olisko kellään kokemusta tuon v12 tulppien vaihdosta aikas ahdasta tuntuu olevan ei taida pystyä vaihtamaan kun ylhäältä käsin??:think
              Bmw e39 523i sedan vm97

              ex e34 525ix touring
              ex mb 300ce sl
              ex e32 750ia luxury
              ex e34 525i
              ex mb 300sel
              ex e34 520 24v

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #52
                Ei se tulppien vaihdolla tokene jos puolalle asti ei tule mitään. Oliko asentoanturit kunnossa? Alustavaa mittailua voi suorittaa mittaamalla niiden vastuksen.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Jaskaz
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 205
                  • Tampere

                  #53
                  vika on jo 99,9%selvinnyt vaikka sanoin että tutkitaan viel eli jakajan kansi 6sylkän kohdalta niin kulunut ettei anna aina kipunaa joten 6johdossa oleva synkka anturi ei anna tietoa silloin aivoille/tai itse anturi paska. mutta muuten vaan. vaihdan tulpat sinne niin kyselin niksejä??:think ja vielä lisäys antureista tuossahan on 3 napaiset hal tyyppiset anturit ja olen kuullut tapauksen että jopa jännite mittarin olematon mittaus jännite on anturin rikkonut. jos auto ei tule nyt kuntoon niin tuttu tutkii oskiloskoopilla anturit
                  Last edited by Jaskaz; 30-01-2008, 20:56.
                  Bmw e39 523i sedan vm97

                  ex e34 525ix touring
                  ex mb 300ce sl
                  ex e32 750ia luxury
                  ex e34 525i
                  ex mb 300sel
                  ex e34 520 24v

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #54
                    Se synkka-anturi tai sen toimimattomuus aiheuttaa vain semi-sekventiaalisen ruiskutuksen putoamisen pois, voi olla ettei edes huomaa. Minkäännäköistä toimimattomuutta se ei aiheuta.

                    Ei nyt ole mitään mistä tarkistaa, mutta epäilen vahvasti ettei siellä hall-antureita ole, vaan ihan tavan vr-anturit kuten tuon ikäpolven muissakin vehjeksissä (ekat hallit taisivat tulla siemensin moottorinohjauksen myötä M52 mottiin :think). Ja kyllä niitä ihan turvallisin mielin uskaltaa mittailla, ei ne siitä hajoa.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Jaskaz
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 205
                      • Tampere

                      #55
                      juu juu vaihtelin tänään kuluneemman puolen virranjakajan kannen ja samalla huomasin olevan synkkaanturin johdon olevan osittain poikki itse olen sitä mieltä että auto rupeaa pelaamaan uudella koska heiluttelin sitä kun auto kävi niin oli selvä vaikutus auton käyntiin ja toimintaa:think

                      onko muuten tietoa saako noita antureita erikseen tulpan johhdon kans tai ilman? vai joutuuko ostaan kokosarjan?
                      Bmw e39 523i sedan vm97

                      ex e34 525ix touring
                      ex mb 300ce sl
                      ex e32 750ia luxury
                      ex e34 525i
                      ex mb 300sel
                      ex e34 520 24v

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #56
                        Toivottavasti alkaa pelittämään, mutta jos rupeaa niin täytyy myöntää että onpa yllättävää toimintaa dme:ltä.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Jaskaz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 205
                          • Tampere

                          #57
                          livedataa noin vanhasta ei pystynyt lukemaan noilla laitteilla eikä mtn kun auto kävi. ja viat oli et 7-12 puoli dmi 2 ei vastaa ja 4ja 6 pytyillä ei kipunaa mutta erikoista on se että se puoli nimenomaan käy aina ja toinen ei:think ensi viikolla yksi autosähkö nero tekee liittimet antureiden mittausta varten ja ryöstö liittimen dmi 2 aivolta että saa suoraan luettua vian koska vaikuttaa johtovialta. jos nyt ei auto rupea pelaan ennen sitä.


                          mut eikös tuon anturin tehtävä ole nimenomaan synkata sytty kohillen ja jos ei toimi ollenkaan niin ei tule kipunaakaan?
                          Last edited by Jaskaz; 31-01-2008, 20:08.
                          Bmw e39 523i sedan vm97

                          ex e34 525ix touring
                          ex mb 300ce sl
                          ex e32 750ia luxury
                          ex e34 525i
                          ex mb 300sel
                          ex e34 520 24v

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #58
                            Ei. Kuten sanoin tossa aikasemmin, sitä käytetään ainoastaan semi-sekventiaali ruiskutuksen tarpeisiin. Jakajasyttyä ei paljoa synkkailla.

                            Jotain hämärää on, se boksi ei voi tietää mistään että 4 ja 6 pytty olis pimeinä.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2561
                              • Kirkkonummi

                              #59
                              Originally posted by Jaskaz View Post
                              onko muuten tietoa saako noita antureita erikseen tulpan johhdon kans tai ilman? vai joutuuko ostaan kokosarjan?
                              Anturin saa vain johtosarjan mukana, ja 12-sylinteriseen se maksaa aika paljon.. Mutta, voi ostaa 2 6-moottorille tarkoitettua ja ottaa anturin vanhasta. Jollain E32-nettisivulla oli aiheeseen ihan ohjeetkin.

                              Joka tapauksessa anturit tulee olla, mistäs muusta kone tietäisi missä sytyttää
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #60
                                Originally posted by Petteri75 View Post
                                Joka tapauksessa anturit tulee olla, mistäs muusta kone tietäisi missä sytyttää
                                Kampiakselilta. Mistä ihmeestä tämä harhaluulo juontaa alkunsa että sytytystä säädettäisiin sytytyksellä?!
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎