Announcement

Collapse
No announcement yet.

e32 750ia käy huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaninruoka
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 12
    • ylöjärvi

    #16
    Mittasin puolan johdoista vastukset ja ei ollu eri puolilla eroja. molemmista tuli noin 2000 ohmia. samaten virranjakajien pyörijöiden vastusluvut täsmäs keskenään. puoliakin mittailin, niissäkin arvot oli ok. menen nyt mittaamaan sen latausjännitteen.
    moottorin vikavalo ei pala. vikakooditkin on joistakin muista paikoista kun tästä: oelst. lenkhilfe, bremsbeläge, betriebsanleigt.

    Comment

    • kaninruoka
      Newbiemmer
      • Nov 2007
      • 12
      • ylöjärvi

      #17
      latausjännitteet on siinä 14 voltin tienoolla tyhjäkäynnillä.

      Comment

      • ihu412
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 263
        • Tampere/Rovaniemi

        #18
        Mittasitko akun jo ?

        Comment

        • kaninruoka
          Newbiemmer
          • Nov 2007
          • 12
          • ylöjärvi

          #19
          Originally posted by ihu412 View Post
          Mittasitko akun jo ?
          mittasin latausjännitteen, en akun varausta. sillä nyt tuskin on mitään merkitystä kun lataus on ok.

          Comment

          • aa750il
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 31

            #20
            Voi sillä akulla kuitenkin olla jotain merkitystä.
            Jos akussa vikaa jonka vuoksi imee kaiken virran jonka laturi pystyy tarjoilemaan ei muulle systeemille riitä tarpeeksi virtaa ja jännitettä.
            BMW750iL

            Comment

            • Jaskaz
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 205
              • Tampere

              #21
              itsellä omassa 88 750ia täysin sama vika ,paitsi että syyniin joutuvat samalla myös sähköiset kaasuläpät ja maffit,mites tosiaan ittellä on akku ihan loppu ja muutaman kerran pettänytkin voiskohan mullakin olla vika vaan virtavehveissä
              Bmw e39 523i sedan vm97

              ex e34 525ix touring
              ex mb 300ce sl
              ex e32 750ia luxury
              ex e34 525i
              ex mb 300sel
              ex e34 520 24v

              Comment

              • ihu412
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 263
                • Tampere/Rovaniemi

                #22
                Mitatkaa nyt molemmat ne akkujen varaustilat ensimmäisenä.

                Comment

                • Jaskaz
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 205
                  • Tampere

                  #23
                  nonniin nyt mitattu lataus jännite mittarissa akun navoilta tyhjäkäynnillä 13,9v akku kyllä vetelee viimesiään:think mitäs seuraavaks
                  Bmw e39 523i sedan vm97

                  ex e34 525ix touring
                  ex mb 300ce sl
                  ex e32 750ia luxury
                  ex e34 525i
                  ex mb 300sel
                  ex e34 520 24v

                  Comment

                  • NikitaT
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2007
                    • 426
                    • Espoo

                    #24
                    Tarkista se puola tai puolan johto, mulla oli sama juttu joskus omegassa

                    Comment

                    • kaninruoka
                      Newbiemmer
                      • Nov 2007
                      • 12
                      • ylöjärvi

                      #25
                      mittasin sen akun varauksen nyt myös lepotilassa. 12,1 volttia.
                      nyt on sitten mittailtu puola, puolan johto virranjakajan pyöriä ja kannen nasta sekä latausjännite. kaikki on kunnossa. huomenna alan kaivamaan tulppia esiin ja kahtelemaan niitä ja heidän johtojansa...
                      olisiko joidenkin muiden paikkojen tetaukseen jonkinlaisia vinkkejä?
                      missäs ecut sijaitsee? onko ne suljettuja bokseja vai saako piirilevyt otettua esiin ja tarkastettua juotokset murtumien ja muiden varalta?:think

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3197
                        • Saarijärvi

                        #26
                        Onko tää nyt varmasti testattu semmosella akulla, joka ei oo kaputt? Se on nimittäin jopa noissa vajaapyttysissä aika tarkkaa peliä laturin+akun ja motronicin toimivuuden kanssa.
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        • ihu412
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 263
                          • Tampere/Rovaniemi

                          #27
                          Tuo akkusi varaustila on alhainen. Tuo 12,1volttia tarkoittaa et akussasi on enään 50%:ia potkua.Lataa akku. 12.6v tai enemmän kun löytyy,niin puhutaan täydessä iskussa olevasta akusta.Mulla rupee e32:nen temppuilemaan jo 12.4 voltin alapuolella.

                          Comment

                          • vpernu
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2003
                            • 522
                            • Kouvola

                            #28
                            ja vaikka siel bensa haisee pakokaasus ni ei se silti sitä välttämättä tarkota et se työntäis sitä suoraa putkee..katoppa bensapumput siitä..jos toinen on sökö ni toinen puoli lohkost ei käy.

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #29
                              Originally posted by aa750il View Post
                              Voi sillä akulla kuitenkin olla jotain merkitystä.
                              Jos akussa vikaa jonka vuoksi imee kaiken virran jonka laturi pystyy tarjoilemaan ei muulle systeemille riitä tarpeeksi virtaa ja jännitettä.
                              Ihan tuollaista vikaa ei juuri missään akussa ole. On toki lähinnä teoreettinen mahdollisuus akun menemiseen lähes oikosulkuun mm levyjen vääntymisen seurauksena mutta tämmöisellä akulla auto ei osoita mitään elonmerkkejä. Jos laturi tuuppaisi kaiken, noin kilowatin tehonsa akulle koko ajan seurauksena olisi akun nopea kiehuminen. Jos jännite on riittävä myös virtaa riittää, myös moottorinohjaukselle.

                              Akun huono kunto voi sen sijaan vaikuttaa ominaisuuteen tasata laturin tuottaman jännitteen muodon aallonharjoja. Tämä ns. rippeli voi toki joissain harvinaisissa tapauksissa häiritä muutakin elektroniikkaa.

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                #30
                                Originally posted by Morkai View Post
                                Onko tää nyt varmasti testattu semmosella akulla, joka ei oo kaputt? Se on nimittäin jopa noissa vajaapyttysissä aika tarkkaa peliä laturin+akun ja motronicin toimivuuden kanssa.
                                kuutoskoneinen käy nätisti vielä noin 9 voltilla, tämän alle kun alkaa menemään niin tulee käyntihäiriöitä ja noin 8 voltilla sammuu. Tuli käytännön testi suoritettua kerran laturin hajotessa... huonolla orkkis akulla pääsi 50km päiväsaikaan. vähän lisävirtaa ja taas mentiin lisää matkaa joten nuo jännitteet todettu pariinkin kertaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎