Kyllä hieman. Tuo uusi iskari on samanlainen kuin tuossa sinun laittamassa kuvassa on toinen vasemmalta.
Vanhassa iskarissa on tuo kierre saman mittainen, mutta siitä kierteestä alaspäin oleva osa on 50 mm. Eli vanha näyttää siltä kuin siitä olisi tuo kartiomainen kohta vedetty suoraksi 16 mm levyisenä tuonne 25 mm leveään osaan asti.
Googlettelin vähän noiden iskareiden numeroilla ja tulos on se että tuo gts:n iskari ky366005 jotka mulle on tulleet näyttää soveltuvuutta from 3/88 ja vanhojen iskarien ky365082 näyttää soveltuvuudeksi to 2/88.
Auton valmistenumerolla olen katsonut auton valmistus kuukauden ja se näytti 3/88, jonka perusteella tilasin tuon alustasarjan.
Olisikohan kuitenkin nyt mahdollista että olisi pitänyt olla sittenkin tuota 2/88 mallia olevat iskarit, vai voisiko olla vaihdettu vanhemman mallin yläpäät joskus?
Mitähän eroja noilla tuon ajan yläpäillä mahdollisesti on? Eli voiko sitä olla edes vaihdettu?
Itsekkin mietin jo samaa, mutta mistä saisi varmuuden että varmasti onnistuu noilla uuden mallisilla?:think
Tuskin niissä kummemmin eroa on.
Realoemmää kävin penkomassa, niin antoi tosiaan eri osanumerot noille iskarin yläpäille -->3/88 vs 3/88-->.
Sattunu sitten näemmä mukava väliin putoaja malli itselle.
Soittelin alustasarjan myyjän tekniseen tukeen, ja sieltä suositeltiin tekemään kuvan mukainen sorvaus tuolle uudelle iskunvaimentimelle, että osat saa menemään nippuun.
Olisivat kyllä valmiita hommaamaan sopivan tukilaakerinkin, mutta suosittelivat tuota ennemmin tehtäväksi kuin lisä rahan kulutusta.
Eipä siinä mitään sinänsä kun pystyy työpaikallakin tuon sorvaamaan.
Mitä kansa on mieltä tuollaisesta sorvailusta? Iskarin rakenne ei kaiketi tuosta kärsi?:think
Nonniin, tulihan se valmiiksi lopulta pienien vastoin käymisten jälkeen.
Etupää laski kivasti ja takapää näyttäisi jääneen aikalailla entiselle korkeudelle. Mittoja en jaksanut vielä ottaa mutta kuvat löytyy kiinnostuneille osoitteesta: http://koti.mbnet.fi/laurioi/BWM/
Tuntuu ainakin näin äkkiseltään tosi hyvältä ajaa, vaikken koskaan oikein madalletuilla autoilla ole ajellutkaan, niin ei mahdottomia vertailuja voi tehdä.
Ainakin ensimmäisten n. 100 km perusteella voin tätä alustasatsia porukoille suositella.
Tuolleen kuten tuossa pari viestiä ylempänä suunnittelin, eli sorvaamalla nuo iskarien päät sopiviksi vanhoille tukilaakereille. Suunnilleen sentillä piti jatkaa tuota tukilaakerin paikkaa, että tuli sopiva. Wetterillä olivat pirun kitsaita hommaamaan uusia tukilaakereita ja olisivat olleet jopa niiden mielestä kalliit taisi olla 95€ kipale. Meinasivat vain ettei ruåttista löydy, ja kun aletaan saksasta tilaamaan, niin se tilaus menee sitten jonnekkin ja saattaa kestää kuukausia, ennen kun saa osat. Totesin että pitäköön tunkkinsa.
Vastoin käymiset jatkuivat sitten iskarien sorvauksen jälkeen niin, että meni yläpäästä vielä yks pultti poikki eikä yllättäen itsellä ole hitsauslaitteita, eli taas kerran piti työkavereita kiusata.
Tuosta hienosta ei paljoa viitti puhua kun kukkaa on siellä täällä, etenkin puskurin päällä edessä. Pitäisi alkaa paikkailemaan ja fiksailemaan, kun saisi vain aikaiseksi.
Kiitosta vaan. Itsekin yllätyin positiivisesti nykyisestä asennosta. Jotenniin tekee typerän näköiseksi tuon auton tuo alkuperäinen alusta kun kulkee niin nokka pystyssä. Kunhan vielä oppii väistelemään pahimmat pomput.
Comment