Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14474
    • Oulu

    #16
    Onko sulla nyt iskarit eri yläpäällä?

    Tuosta vois verrata: http://memer.shelli.fi/Thumbsup/iskarit.jpg
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Lapa735ia
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 303
      • Martinniemi

      #17
      Kyllä hieman. Tuo uusi iskari on samanlainen kuin tuossa sinun laittamassa kuvassa on toinen vasemmalta.
      Vanhassa iskarissa on tuo kierre saman mittainen, mutta siitä kierteestä alaspäin oleva osa on 50 mm. Eli vanha näyttää siltä kuin siitä olisi tuo kartiomainen kohta vedetty suoraksi 16 mm levyisenä tuonne 25 mm leveään osaan asti.
      E39 525 TDSA touring
      Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

      Comment

      • Lapa735ia
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 303
        • Martinniemi

        #18
        Googlettelin vähän noiden iskareiden numeroilla ja tulos on se että tuo gts:n iskari ky366005 jotka mulle on tulleet näyttää soveltuvuutta from 3/88 ja vanhojen iskarien ky365082 näyttää soveltuvuudeksi to 2/88.
        Auton valmistenumerolla olen katsonut auton valmistus kuukauden ja se näytti 3/88, jonka perusteella tilasin tuon alustasarjan.

        Olisikohan kuitenkin nyt mahdollista että olisi pitänyt olla sittenkin tuota 2/88 mallia olevat iskarit, vai voisiko olla vaihdettu vanhemman mallin yläpäät joskus?
        Mitähän eroja noilla tuon ajan yläpäillä mahdollisesti on? Eli voiko sitä olla edes vaihdettu?
        E39 525 TDSA touring
        Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14474
          • Oulu

          #19
          Sehän on toki mahdollista. Helpoimalla luultavasti selviit, jos käyt ostamassa nuo uudemman malliset yläpään laakerit.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Lapa735ia
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 303
            • Martinniemi

            #20
            Itsekkin mietin jo samaa, mutta mistä saisi varmuuden että varmasti onnistuu noilla uuden mallisilla?:think
            Tuskin niissä kummemmin eroa on.

            Realoemmää kävin penkomassa, niin antoi tosiaan eri osanumerot noille iskarin yläpäille -->3/88 vs 3/88-->.
            Sattunu sitten näemmä mukava väliin putoaja malli itselle.
            Last edited by Lapa735ia; 24-04-2008, 19:53.
            E39 525 TDSA touring
            Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14474
              • Oulu

              #21
              Kyllä sen pitäs passata.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Lapa735ia
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 303
                • Martinniemi

                #22
                Ok kiitti vain vinkeistä.
                Mahtaakohan olla ihan tarvike kamaa, vai pitäneeköhän hakea oikein merkkiliikkeestä?
                Ainakaan motonetin sivuilta ei löytyny.
                Last edited by Lapa735ia; 24-04-2008, 20:32.
                E39 525 TDSA touring
                Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14474
                  • Oulu

                  #23
                  Eiköhän sitä molempaa yläpäätä löydy tarvikkeenakin.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Lapa735ia
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 303
                    • Martinniemi

                    #24
                    ok, eipä sitten ku huomenna puhelin kuumaksi. Saisi sitten vielä varmistettua, että tulee oikean mallinen, ettei tule samanlaisia tilalle...
                    E39 525 TDSA touring
                    Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                    Comment

                    • Lapa735ia
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 303
                      • Martinniemi

                      #25
                      Soittelin alustasarjan myyjän tekniseen tukeen, ja sieltä suositeltiin tekemään kuvan mukainen sorvaus tuolle uudelle iskunvaimentimelle, että osat saa menemään nippuun.
                      Olisivat kyllä valmiita hommaamaan sopivan tukilaakerinkin, mutta suosittelivat tuota ennemmin tehtäväksi kuin lisä rahan kulutusta.
                      Eipä siinä mitään sinänsä kun pystyy työpaikallakin tuon sorvaamaan.
                      Mitä kansa on mieltä tuollaisesta sorvailusta? Iskarin rakenne ei kaiketi tuosta kärsi?:think
                      Attached Files
                      E39 525 TDSA touring
                      Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                      Comment

                      • Lapa735ia
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 303
                        • Martinniemi

                        #26
                        Homma valmis

                        Nonniin, tulihan se valmiiksi lopulta pienien vastoin käymisten jälkeen.
                        Etupää laski kivasti ja takapää näyttäisi jääneen aikalailla entiselle korkeudelle. Mittoja en jaksanut vielä ottaa mutta kuvat löytyy kiinnostuneille osoitteesta: http://koti.mbnet.fi/laurioi/BWM/

                        Tuntuu ainakin näin äkkiseltään tosi hyvältä ajaa, vaikken koskaan oikein madalletuilla autoilla ole ajellutkaan, niin ei mahdottomia vertailuja voi tehdä.
                        Ainakin ensimmäisten n. 100 km perusteella voin tätä alustasatsia porukoille suositella.
                        E39 525 TDSA touring
                        Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14474
                          • Oulu

                          #27
                          Hieno seiska!

                          Tuommonen se on pakko itsellekin laittaa tässä. Miten muuten selves tuo yläpään homma?
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Lapa735ia
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 303
                            • Martinniemi

                            #28
                            Originally posted by zener View Post
                            Hieno seiska!

                            Miten muuten selves tuo yläpään homma?
                            Tuolleen kuten tuossa pari viestiä ylempänä suunnittelin, eli sorvaamalla nuo iskarien päät sopiviksi vanhoille tukilaakereille. Suunnilleen sentillä piti jatkaa tuota tukilaakerin paikkaa, että tuli sopiva. Wetterillä olivat pirun kitsaita hommaamaan uusia tukilaakereita ja olisivat olleet jopa niiden mielestä kalliit taisi olla 95€ kipale. Meinasivat vain ettei ruåttista löydy, ja kun aletaan saksasta tilaamaan, niin se tilaus menee sitten jonnekkin ja saattaa kestää kuukausia, ennen kun saa osat. Totesin että pitäköön tunkkinsa.
                            Vastoin käymiset jatkuivat sitten iskarien sorvauksen jälkeen niin, että meni yläpäästä vielä yks pultti poikki eikä yllättäen itsellä ole hitsauslaitteita, eli taas kerran piti työkavereita kiusata.

                            Tuosta hienosta ei paljoa viitti puhua kun kukkaa on siellä täällä, etenkin puskurin päällä edessä. Pitäisi alkaa paikkailemaan ja fiksailemaan, kun saisi vain aikaiseksi.
                            Last edited by Lapa735ia; 30-04-2008, 17:52.
                            E39 525 TDSA touring
                            Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                            Comment

                            • Muppe
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 1866
                              • Östermyra

                              #29
                              Komia seiska ja madalluskin kohillaan
                              E61 530dA M-Sport
                              E39 520iA Touring

                              ex. E34 525iA
                              ex. E34 535iA
                              ex. E34 520i
                              ex. E34 520i
                              ex. E36 320i

                              Comment

                              • Lapa735ia
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2007
                                • 303
                                • Martinniemi

                                #30
                                Originally posted by Moppe77 View Post
                                Komia seiska ja madalluskin kohillaan
                                Kiitosta vaan. Itsekin yllätyin positiivisesti nykyisestä asennosta. Jotenniin tekee typerän näköiseksi tuon auton tuo alkuperäinen alusta kun kulkee niin nokka pystyssä. Kunhan vielä oppii väistelemään pahimmat pomput.
                                E39 525 TDSA touring
                                Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎