Jos autossa on ollut alunperin valojen korkeudensäätö ("hydraulinen", oma kytkin kuskinpuolen "polvisuojassa"), se on varmasti jo sökö. Ollut iät ajat. Ne letkut kun eivät kestä suomen oloja vaan napsahtavat poikki itsekseen. Silti niitä pystyy manuaalisesti säätämään ruuvaamalla, kunhan herkistää sen mekanismin.
Sama juttu manuaalisesti säädettävän "sydeemin" kanssa, vaatii herkistelyä, tahtovat ajanoloon ruostua.
Mutta jos mulla on ollut valot ketuillaan, on kattastussetä ne omatoimisesti (yleensä) ruuvannut kohdilleen. Tai sitten olen itse ne siinä paikanpäällä hänen kanssa säätänyt. Eipähän siitä ole tullut merkintää.
Käsijarrut on helppo nakki, jos kengät on kunnossa eikä takajarrukilpi ole ruostunut. Jos takajarrukilpi on entinen, kengät ei pysy paikoillaan, eikä siten käsijarrukaan pidä pätkääkään.
Kallein juttu taitaa olla se "alatukivarsi" (wishbone). Eipä taida pikaisesti saada kuin bemarilta. Mitä lie maksaa tänäpäivänä?
t: Timo
Sama juttu manuaalisesti säädettävän "sydeemin" kanssa, vaatii herkistelyä, tahtovat ajanoloon ruostua.
Mutta jos mulla on ollut valot ketuillaan, on kattastussetä ne omatoimisesti (yleensä) ruuvannut kohdilleen. Tai sitten olen itse ne siinä paikanpäällä hänen kanssa säätänyt. Eipähän siitä ole tullut merkintää.
Käsijarrut on helppo nakki, jos kengät on kunnossa eikä takajarrukilpi ole ruostunut. Jos takajarrukilpi on entinen, kengät ei pysy paikoillaan, eikä siten käsijarrukaan pidä pätkääkään.
Kallein juttu taitaa olla se "alatukivarsi" (wishbone). Eipä taida pikaisesti saada kuin bemarilta. Mitä lie maksaa tänäpäivänä?
t: Timo
Comment