Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750 -88, puolet motista käy --- TOIMII :D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Monuve
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 89

    #31
    Eli bensaa

    ei tule toiselle jakotukille.....

    Kampiakseli anturit mitattu ja toimii.
    Virranjakajan kansi ja pyörijä ok.

    Onko se pumppu sit vaa sökö vai voiko
    joku ohjaus temppuilla?

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #32
      Mittaa tuleeko releelle ohjausta, sillä se selviää. Eculta saa hyvät koodit sopivalla kaapelilla ja Tool32, saattaa jollain inpan skriptilläkin päästä käsiksi. EML pääsee ainakin inpallakin.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Kiko750
        BTCF Member
        • Oct 2009
        • 361
        • Oulu/Finland

        #33
        Originally posted by Monuve View Post
        ei tule toiselle jakotukille.....

        Kampiakseli anturit mitattu ja toimii.
        Virranjakajan kansi ja pyörijä ok.

        Onko se pumppu sit vaa sökö vai voiko
        joku ohjaus temppuilla?
        Kun kerran bensaa ei tule toiselle jakotukille kannattaa järjestelmällisesti testata mikä pätkii.
        - Tarkista ekana bensapumppujen sulakkeet konehuoneen pääsulkaeboxista. Sulakkeita on 2 kpl, yksi molemmille pumpuille.
        - Tarkista tuleeko bensapumpun releille ohjaus. Releitä on kaksi kpl konehuoneessa vänkärin lokasuojan päällä.
        - Takakontista mattojen alta suojaluukku pois ja bensapumput esiin. Tuleeko sinne asti jännitteet?
        - Pumppujen kannessa on kolme letkua, yksi paluu ja kaksi lähtöä. Irrota lähdöt ja liitä erillisellä letkulla vaikka kanisteriin tai pulloon. Tuleeko molemmista lähdöistä soppaa (tod näk ei koska ruiskutukillekkaan ei tule)? Jos ei tule vaikka jännitteet löytyy liittimiltä, on pumppu sökö. Itellä oli näin. Teoriassa toinen bensansuodatin voisi olla umpitukossa mutta tuskin käytännössä.
        - Varmista vielä vaikka niin, että kytket suoraan akusta virrat pumpulle, herääkö henkiin?
        - Jos edelleen olet sitä mieltä, että toinen pumppu on sökö voi väliaikaisesti haaroittaa toimivan pumpun syöttämään molempia lohkoja. Itse tein tämän konehuoneessa jakotukilla. Haaroituksen jälkeen kone pelasi normaalisit, eli sai poisuljettua kaikki muut viat. Voi tuolla virityksellä ajaakkin jonkun matkaa. Yhden pumpun syöttö riittää ruokkimaan mosaa ainakin siistillä ajolla.
        - Pumpun vaihto on simppeliä. Kannattaa tyhjentää tankkia reilusti, niin ei tarvi kättä työntää kyynerpäätä myöten bensaan. Letkut ja ruuvit irti pumpun kannesta ja kansi ylös niin paljon kuin tankin sisällä olevat letkut myötää. Pumpun muovikehikko on yhdellä klipsillä kiinni tankin pohjassa. Uusi kannen tiiviste kannattaa hommata suosiolla, muutaman euron kumirinkula marmorilla.

        Comment

        • Monuve
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 89

          #34
          Originally posted by Kiko750 View Post
          Kun kerran bensaa ei tule toiselle jakotukille kannattaa järjestelmällisesti testata mikä pätkii.
          - Tarkista ekana bensapumppujen sulakkeet konehuoneen pääsulkaeboxista. Sulakkeita on 2 kpl, yksi molemmille pumpuille.
          - Tarkista tuleeko bensapumpun releille ohjaus. Releitä on kaksi kpl konehuoneessa vänkärin lokasuojan päällä.
          - Takakontista mattojen alta suojaluukku pois ja bensapumput esiin. Tuleeko sinne asti jännitteet?
          - Pumppujen kannessa on kolme letkua, yksi paluu ja kaksi lähtöä. Irrota lähdöt ja liitä erillisellä letkulla vaikka kanisteriin tai pulloon. Tuleeko molemmista lähdöistä soppaa (tod näk ei koska ruiskutukillekkaan ei tule)? Jos ei tule vaikka jännitteet löytyy liittimiltä, on pumppu sökö. Itellä oli näin. Teoriassa toinen bensansuodatin voisi olla umpitukossa mutta tuskin käytännössä.
          - Varmista vielä vaikka niin, että kytket suoraan akusta virrat pumpulle, herääkö henkiin?
          - Jos edelleen olet sitä mieltä, että toinen pumppu on sökö voi väliaikaisesti haaroittaa toimivan pumpun syöttämään molempia lohkoja. Itse tein tämän konehuoneessa jakotukilla. Haaroituksen jälkeen kone pelasi normaalisit, eli sai poisuljettua kaikki muut viat. Voi tuolla virityksellä ajaakkin jonkun matkaa. Yhden pumpun syöttö riittää ruokkimaan mosaa ainakin siistillä ajolla.
          - Pumpun vaihto on simppeliä. Kannattaa tyhjentää tankkia reilusti, niin ei tarvi kättä työntää kyynerpäätä myöten bensaan. Letkut ja ruuvit irti pumpun kannesta ja kansi ylös niin paljon kuin tankin sisällä olevat letkut myötää. Pumpun muovikehikko on yhdellä klipsillä kiinni tankin pohjassa. Uusi kannen tiiviste kannattaa hommata suosiolla, muutaman euron kumirinkula marmorilla.

          Kiitoksia kovasti neuvoista. Testaan ja ilmoitan miten käy!!

          Kiitos muillekkin avusta Hyvä foorumi, saanut asiallisia vastauksia

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14446
            • Oulu

            #35
            Kovin hirveesti ei kannata purkaa, ennenku kokeilee tätä: http://bmwe32.masscom.net/sean750/fu...t/Fuelpump.htm

            Eli releen kannasta hyppylangalla limsapulloon pumppaa. Jos toinen pumppaa liian vähän tai ei ollenkaan niin tietääpä että tod. näk. pumppu sökö.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Monuve
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 89

              #36
              Originally posted by zener View Post
              Kovin hirveesti ei kannata purkaa, ennenku kokeilee tätä: http://bmwe32.masscom.net/sean750/fu...t/Fuelpump.htm

              Eli releen kannasta hyppylangalla limsapulloon pumppaa. Jos toinen pumppaa liian vähän tai ei ollenkaan niin tietääpä että tod. näk. pumppu sökö.

              Eli otin pumput pois. Suodatin oli likainen ja putsasin sen.
              Putsasin molemmat pumput ajamalla bensat pois syöttämällä suoraan sähköä akulta.

              Se "kolo" jossa pumput ovat niin siellä oli metallia?? ja muuta paskaa.
              Kaikkea en saanut ulos joten ajattelin vielä joku päivä tyhjentää koko tankin ja ottaa paskat. Sitä tankin luukkua tuskin on ikinä avattu oli sen näköinen.

              Molemmissa pumpuissa oli vielä saman verran puhtia tallella niin tuskin niitä nyt
              kannattaa alkaa vaihtamaan?


              Nyt on tehot taas tallella Kiitos TEILLE kaikille avustajille. Jos jollakulla samantyylistä ongelmaa niin tästä voi katsoa "vihjeitä".

              Kiitos vielä kerran!!!!!
              Last edited by Monuve; 31-10-2011, 20:32. Reason: lisäystä

              Comment

              • Monuve
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 89

                #37
                Vika uusiutui

                Originally posted by Monuve View Post
                Eli otin pumput pois. Suodatin oli likainen ja putsasin sen.
                Putsasin molemmat pumput ajamalla bensat pois syöttämällä suoraan sähköä akulta.

                Se "kolo" jossa pumput ovat niin siellä oli metallia?? ja muuta paskaa.
                Kaikkea en saanut ulos joten ajattelin vielä joku päivä tyhjentää koko tankin ja ottaa paskat. Sitä tankin luukkua tuskin on ikinä avattu oli sen näköinen.

                Molemmissa pumpuissa oli vielä saman verran puhtia tallella niin tuskin niitä nyt
                kannattaa alkaa vaihtamaan?


                Nyt on tehot taas tallella Kiitos TEILLE kaikille avustajille. Jos jollakulla samantyylistä ongelmaa niin tästä voi katsoa "vihjeitä".

                Kiitos vielä kerran!!!!!

                Eli lakkasi taas toimimasta. Mahtaisiko hiilet ollut mennyt ja pieni ravistelu ja putsaus auttoi vähäksi aikaa?

                Ajattelin ottaa sen vielä auki ja jos toimii taas pienellä putsauksella niin ostan uuden pumpun

                Tuskin ohjauksessa voi olla vikaa, koska se lähti toimimaan putsauksella? Vai?

                Comment

                • Monuve
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 89

                  #38
                  Hyppylanka

                  Originally posted by Monuve View Post
                  Eli lakkasi taas toimimasta. Mahtaisiko hiilet ollut mennyt ja pieni ravistelu ja putsaus auttoi vähäksi aikaa?

                  Ajattelin ottaa sen vielä auki ja jos toimii taas pienellä putsauksella niin ostan uuden pumpun

                  Tuskin ohjauksessa voi olla vikaa, koska se lähti toimimaan putsauksella? Vai?

                  Hyppylanka moottorien välille ei edes auttanut... nyt menee jo hermot

                  En sit tiiä mitä seuraavaksi tekiks

                  Comment

                  • Monuve
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 89

                    #39
                    Vihjettä

                    Originally posted by Monuve View Post
                    Hyppylanka moottorien välille ei edes auttanut... nyt menee jo hermot

                    En sit tiiä mitä seuraavaksi tekiks

                    Olisiko jollain tietoa mitä miinusta, plussaa jne jokaiselle navalle tulee joka on bensatankin päällä? Eli ohjaa pensapumppuja.... koska haluiaisin siitä mitata nastoista tuleeko siihen saakka virtaa....

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #40
                      Originally posted by Monuve View Post
                      Eli lakkasi taas toimimasta. Mahtaisiko hiilet ollut mennyt ja pieni ravistelu ja putsaus auttoi vähäksi aikaa?

                      Ajattelin ottaa sen vielä auki ja jos toimii taas pienellä putsauksella niin ostan uuden pumpun

                      Tuskin ohjauksessa voi olla vikaa, koska se lähti toimimaan putsauksella? Vai?
                      Tyypillistä bensapumpuille hajota tuolla tavalla.
                      Kun pumppua kopistaa lähtee taas pyörimään hetkeksi kunnes pimenee kokonaan.

                      Ei kannata alkaa mihinkään hiilien vaihtoon (ei tuota pumppua taida edes saada fiksusti avattua), uusi pumppu niin tulee toimintavarmempi.

                      Comment

                      • Kiko750
                        BTCF Member
                        • Oct 2009
                        • 361
                        • Oulu/Finland

                        #41
                        Minulla kanssa toinen pumppu oli on/off tyyppinen. Välillä toimi ja välillä ei. Siinä alko hermot meneen kun välillä luulin jo vian olleen likaisissa kontakteissa. Lopulta piti tunnustaa toisen pumpun olevan tiensä päässä ja laittaa auto telakalle kunnes uutta pumppua sai kehiin. Penkissä kokeilin irrotettua viallista pummpua ja välillä se hörähti. Täysi pommi siis luotettavuuden kannalta.

                        Ei kannata alkaa tekohengittämään putsauksella/kopistelulla. Muistan nähneeni netissä kirjoituksen, jossa joku oli pumpun avannut ja sisäisesti korjaillut.

                        Helpompi ja varmempi tapaus on vaihtaa uusi tai toimiva käytetty tilalle. Itse vaihdoin koko tankista nousevan hässäkän toimivaan käytettyyn. Voi tietysti vaihtaa pelkän yksittäisen pumpunkin. Jos ei suomen niemeltä nopsaan löydy on noita eBay:ssa myynnissä ainakin Saksan eBay.de puolella. Ei tullu selviteltyä käykö jonkun muun Bemun pumppu tuohon 750:en hässäkkään.

                        Comment

                        • Monuve
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 89

                          #42
                          Originally posted by Kiko750 View Post
                          Minulla kanssa toinen pumppu oli on/off tyyppinen. Välillä toimi ja välillä ei. Siinä alko hermot meneen kun välillä luulin jo vian olleen likaisissa kontakteissa. Lopulta piti tunnustaa toisen pumpun olevan tiensä päässä ja laittaa auto telakalle kunnes uutta pumppua sai kehiin. Penkissä kokeilin irrotettua viallista pummpua ja välillä se hörähti. Täysi pommi siis luotettavuuden kannalta.

                          Ei kannata alkaa tekohengittämään putsauksella/kopistelulla. Muistan nähneeni netissä kirjoituksen, jossa joku oli pumpun avannut ja sisäisesti korjaillut.

                          Helpompi ja varmempi tapaus on vaihtaa uusi tai toimiva käytetty tilalle. Itse vaihdoin koko tankista nousevan hässäkän toimivaan käytettyyn. Voi tietysti vaihtaa pelkän yksittäisen pumpunkin. Jos ei suomen niemeltä nopsaan löydy on noita eBay:ssa myynnissä ainakin Saksan eBay.de puolella. Ei tullu selviteltyä käykö jonkun muun Bemun pumppu tuohon 750:en hässäkkään.
                          Ostin eilen yhden pumpun jo ja kokeilen sitä.. katsotaan miten käy

                          Comment

                          • Monuve
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 89

                            #43
                            Originally posted by Monuve View Post
                            Ostin eilen yhden pumpun jo ja kokeilen sitä.. katsotaan miten käy

                            Yksi sanoi, voisiko olla että rautaiset bensaletkut pohjass olis kolahtanut johonkin ja olisi lytyssä? Mutta en ymmärrä miksi välil toimisi ja välil ei...

                            Eli yks pumppu nyt vähintään sinne sisään... uusi siis

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #44
                              Originally posted by Monuve View Post
                              Yksi sanoi, voisiko olla että rautaiset bensaletkut pohjass olis kolahtanut johonkin ja olisi lytyssä? Mutta en ymmärrä miksi välil toimisi ja välil ei...

                              Eli yks pumppu nyt vähintään sinne sisään... uusi siis
                              Tuskin on niin lytyssä että ei pelais sen takia.

                              Ja se olisi sitten aina toimimaton.

                              Comment

                              • Monuve
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2007
                                • 89

                                #45
                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Tuskin on niin lytyssä että ei pelais sen takia.

                                Ja se olisi sitten aina toimimaton.

                                Sitä minäkin. Huomenna haen koko paketin missä on molemmat uudet pumput.

                                Tänään otin pumpun releet irti ja vaihdoin päittäin ja kokeilin yhdellä, niin kun oli yksi meinasi lähteä käyntiin. Toisella releellä ei tapahtunut mitään vaikka oli jommassa kummassa paikassa kiinni, eli voisiko relekkin olla rikki?

                                Releet kokeilen vielä ja sit haen huomenna pumput.. ilmoittelen miten käy....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎