Mitäs jos koittaa heilutella varovasti sitä releboksia/releitä kun iskee vian päälle?
E32 750 iL käyntihäikkää sitkeästi - selvisi -> tulpat !!
Collapse
X
-
-
-
Päivitetään vähän tilannetta talviseisokkipotilaan osalta;
yleistä;
- etupäähän vaihdettu kaikki puslat, tukivarret ja jarrulevyt+palat, oli aika väsyneitä kaikki kumit - samat temput edessä taakse
- sipistelty sisustusta, nahanhoitoa, sivulasien verhojen fiksausta ym
- takaikkunan sähköverho pitäis fiksata, on "auki" asennossa jumissa, toisaalta sopii hyvin noin
- vanteita ja kesärenkaita keräilty ensi kesän ajoihin pienellä budjetilla
- kuollut sisäilman puhallin elvytetty täysin puhdistamalla ja voitelulla, ei ollutkaan miekkavikaa
- käytetty ja liikuteltu ajoittain, että pysyy tikissä, talli kuiva mutta kylmä
käyntihäikkähaasteen osalta;
- kokeitu lambdoja uudelleen ristiin, mutta rouheampi käynti, sammuili ja valkosta höyryä ihan helvetisti, joten vaihdettu takaisin, oletus, että ne on oikein päin - lämmettyään käynti on ihan ok (mm. verrattuna Örvellyksen ex-seiskaan)
-vikakoodeja kokeiltu lukea foorumilla "vikakoodipalveluja tarjoavan henkilön" kanssa, mutta Inpalla tai DIS:llä ei päässyt kiinni ollenkaan, Ads-kaapeli tai OBD, ja mitä muita vaihtoehtoja olikaan, laaja kokeilu. Virrat tuli/näkyi, ei muuta. Ja todistetusti samalla setillä on E32 seiskoihin päässyt kiinni - outoa mutta ei ennenkuulumatonta näiden kanssa. Mitä seuraavaksi?
-E32 guru Shogunin kanssa postausten vaihtoa viime päivinä Bimmersforumsilla, se neuvoo zekkaamaan niitä Motronicin pinnejä ja mitä tulee lambdoista, hieman paneutumista vaatii, mutta pitää jatkaa sitä, että eliminoisi piuhakatkokset - käyntihäikät liittyy kyllä koneen/pakosarjan lämpöihin, että oikealta osoitteelta tuo tuntuu - lambdat on siis uudet Boschit (piti olla orkkistasoa). Piuhoitukset on kyllä haastavat
Mitäs täs muuta talvikauden päättymistä odotellessa, niin lähellä, mutta vielä kaukana, harrastus jatkuu
Comment
-
Senverran haastava ongelma että monelta olisi jo käämit palanu. Tsemppiä vian selvittämiseen
Comment
-
releitä saa muistaakseni aika hyvin partcosta Malmilla nykyään. Voisiko päävirtasulake aiheuttaa tällaista? Olet varmasti tutkinut sulakkeet ja releet takapenkin alta. Voisiko kaasuläppä jumiutua aika ajoin ja aiheuttaa ongelmia?Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
olisko kuitenkin nokan asentotunnistin (vaikka oletkin mitannut sen): http://forums.bimmerforums.com/forum...imp-mode-again
lyhyesti: sama vika kuin sulla, kaikkiin tulppiin tulee kipinä, mutta silti lämmettyään vasemman puolen suuttimet ei aukea.
Tai vaihtoehtoisesti johtosarjassa vika, jolloin signaali sieltä tunnistimelta ei kulje lämmettyään.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Originally posted by rgaweer View PostSenverran haastava ongelma että monelta olisi jo käämit palanu. Tsemppiä vian selvittämiseen
Toivoakin vielä on, menihän toi leimastakin hipoen päästöjen osalta ja lämmettyään toimii 95% ajasta hienosti.
Ja peeämweelle ja BeamR:lle, tänks vinkeistä, osa zekattua, mutta zekataan varmasti uudestaan ja uudestaan :-)
Comment
-
Nyt kun taas kesäseiska ollut liikenteessä ja havainnointu vikatilanteita niin pientä päivitystä kesän ajojen tiimoilta;
- leimasta saatu läpi kirkkaasti, vain päästömittauksen kanssa oli haastetta mutta vihreää tuli Espoon Juvanmalmin AD Autohuollon yhteistyöllä
- ajoittainen tehojen putoaminen on selvästi "hengen ahdistusta", pakokaasut ei päässeet/pääse nytkään ajoittain kunnolla läpi kun kunnolla polkee, tämä todentui kun kopautin kumivasaralla kevyesti toista kattia ja se sitten hajosi ja paineet pääsi läpi, kone toimi sen jälkeen nätisti eikä ahdistanut (tämän sai todennettua kun katkaisi putket kattien kohdilta) .
- vaikeaksi tämän kattien ihmettelyn teki se, että koko pakoputkisto pakosarjoista alkaen oli hitsattu yhdeksi kokonaisuudeksi ( suht vit**mainen irrottaa ja käsitellä) ja väliin laitettu jotkut tarvikekatit, kun tämän malmikasan sain.
Nyt siellä pihistää välissä pari mun asentamaa Bilteman (a´max 4l koneelle) kattia virapeliliitoksilla, mutta vieläkin kylmänä pari ekaa minuuttia on aika tukkosta, sitten "herää henkiin " ja toimii kuten pitää. Eli kone/katti yhteys ei oikein toimi, saattaako päästää läpi palamatonta ja tuhoaa sitten katteja on mahdollista, mutta syytä en ole löytänyt.
Bilhelvatan kateista on kuullut paljon muutakin kuin kehuja, mutta muuta suhtjärkevää budjettiratkaisua ei ole mulle tullut vastaan. Orkkisputkistoja ei juuri ole tarjolla ja orkkiskatit taitaa mennä ihan överiks? Hyvä olis löytää orkkisputkisto.
Epätoivoissani tutkailin mersufoorumeitakin ja siellä V12 kommentit oli sen suuntaisia, että kun niitä (myös näitä bemun V12?) alunperin ei ole kateille suunniteltukaan niin ongelmia on ja jotkut ottaa katit pois katastuksen jälkeen
Niin vikakoodeja taas kokeiltu foorumin useammankin jampan toimesta ja kaikilla tunnetuilla ohjelmilla, mutta tohon ei pääse edes kiinni
Mut näillä mennään, muuten pelaa hienosti ja hyvä kyytiTänään ja eilen ajelin 500km yhteensä matka-ajoa 11l keskikulutuksella, motarilla ajoittain 150kmh tasasta.
Comment
-
Tiedän että tämä on vanhan lämmittelyä mutta...
Lambda(t) ei toimi heti kylmäkäynnistyksestä joten DME käy alussa oletusarvoilla ja alkaa säätämään bensan ruiskutusta vasta kun Lambda alkaa kertomaan miltä seos näyttää.
Tätä aikaa lyhennetään sensorien lämmityksellä jota tosin ei välttämättä kytketä pois päältä kokonaan vaikka kone on lämmin. Varsinkin kun o2 sensorit ovat siellä puolimatkassa peräkoukkua.
Lisäksi INPA on nyt kykenevä (sopivalla virityksellä) lukemaan molempien puolien DME:t. Alkuvaiheiden M70B50 moottorit olivat ongelmallisia.
Olen käyttänyt omaan 850i hyvällä menestyksellä. Jonkinnäköistä livedataa saa katseltua vaikkakin hitaanlaisesti.M
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
Originally posted by algernon View PostTiedän että tämä on vanhan lämmittelyä mutta...
Lambda(t) ei toimi heti kylmäkäynnistyksestä joten DME käy alussa oletusarvoilla ja alkaa säätämään bensan ruiskutusta vasta kun Lambda alkaa kertomaan miltä seos näyttää.
Tätä aikaa lyhennetään sensorien lämmityksellä jota tosin ei välttämättä kytketä pois päältä kokonaan vaikka kone on lämmin. Varsinkin kun o2 sensorit ovat siellä puolimatkassa peräkoukkua.
Lisäksi INPA on nyt kykenevä (sopivalla virityksellä) lukemaan molempien puolien DME:t. Alkuvaiheiden M70B50 moottorit olivat ongelmallisia.
Olen käyttänyt omaan 850i hyvällä menestyksellä. Jonkinnäköistä livedataa saa katseltua vaikkakin hitaanlaisesti.
Mikä tämä viritys on ja missä voisi nähdä livenä keväämmällä kun seiskan talvilepo ohi ?
Comment
-
INPA + ADS kaapeli ja Puolalaiset DME fileet olivat se mikä auttoi minulle.
Näen molemmat DME:t, valitettavasti EML mököttää...
Toiseen foorumiinM
850i -91 (EG11)
Z3 2.8 -98 (CH31)
325 -08 (VE31)
Comment
-
Originally posted by algernon View PostINPA + ADS kaapeli ja Puolalaiset DME fileet olivat se mikä auttoi minulle.
Näen molemmat DME:t, valitettavasti EML mököttää...
Toiseen foorumiin
Pääsin vihdoin lukemaan vikakoodeja ja livedataakin pikaisesti – ja oheisen surkean kuvan mukainen herja sieltä löytyi silloin, kun koneen toinen puoli "putoaa". Välillä ei ollut mitään vikakoodia kummallakaan puolella, mutta sitten ”pudotessa” oikean puolen DME:ltä tuo. Moottori oli jo täysin lämmennyt, mutta tuossa moottorin lämpotila on mukamas -18, taitaa anturi olla sökö ja pitää vaihtaa. Googlasin ja katsoin realoem:stä mielestäni oikean anturin ja pitää kokeilla josko jeesais.
Koneen kulutus oli kylläkin ihan kohtuullinen aina, joten tuo ei tullut mieleen, vaikka aiemmin sitä ehdotettiinkin. Kerran kokeilin myös laina-anturia ja siitä tuli heti mittaristoonkin herja kun se oli hajalla.
Tuo vikakoodi 16 viittaa ilmeisesti nokka-akselin asentotunnistimeen (NW Geber= Nockenwelle geber ) eli siihen sytytysjohdon anturiin. No kaikki sytytysjohdot antureineen olen vaihtanut uusiin ja zekannut johdotuksetkin moneen kertaan, mutta pitänee tutkia vielä uudelleen jos tuo koneen lämppärin anturin vaihto ei riitä.
Muuta en tuosta osannut tulkita, oisko muita ideoita ?
Valoa ja kevättä kohti, henkisesti oli tuo seiskan sielun elämään ylipäänsä pääseminen rohkaisevaa !
Comment
Comment