Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32 750 iL käyntihäikkää sitkeästi - selvisi -> tulpat !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    #61
    Itsellä tuossa cäbissä oli tämän tyylistä vaivaa, ja kun vaihdoin ruiskun lämpötila-anturin, niin ongelmat katosivat sen myötä. Onko tässä v12 koneessa molemmille puolille omat lämpöanturit ruiskulle?

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #62
      Originally posted by bigmasa View Post

      Tuo vikakoodi 16 viittaa ilmeisesti nokka-akselin asentotunnistimeen (NW Geber= Nockenwelle geber ) eli siihen sytytysjohdon anturiin. No kaikki sytytysjohdot antureineen olen vaihtanut uusiin ja zekannut johdotuksetkin moneen kertaan, mutta pitänee tutkia vielä uudelleen jos tuo koneen lämppärin anturin vaihto ei riitä.
      Katsoin realoem:ää tämän osalta ja eka reaktio on että johan on viritys: ymmärränkö oikein että se ottaa nokan asennon sytytysjohdosta?

      Silloinhan nokan asennosta tulisi vikakoodi jos pyörijä joko missaa ko navan tai on muuten vaan huonosti paikallaan. Tai sytytys vuotaa. Tai tuo lenkki on väärässä johdossa.

      jos nyt ymmärsin väärin niin ei sitten mitään...
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • algernon
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 288
        • Turku, Suami

        #63
        Originally posted by BeamR View Post
        Katsoin realoem:ää tämän osalta ja eka reaktio on että johan on viritys: ymmärränkö oikein että se ottaa nokan asennon sytytysjohdosta?

        Silloinhan nokan asennosta tulisi vikakoodi jos pyörijä joko missaa ko navan tai on muuten vaan huonosti paikallaan. Tai sytytys vuotaa. Tai tuo lenkki on väärässä johdossa.

        jos nyt ymmärsin väärin niin ei sitten mitään...
        Kyllä se näin on, aika heikko toteutus mielestäni.

        Muista käyttää tulppia jotka ovat 1kOhmia!!
        Last edited by algernon; 10-04-2016, 19:58.
        M
        850i -91 (EG11)
        Z3 2.8 -98 (CH31)

        325 -08 (VE31)

        Comment

        • bigmasa
          Bimmer Rookie
          • Jun 2006
          • 130
          • Espoo

          #64
          Originally posted by algernon View Post
          Kyllä se näin on, aika heikko toteutus mielestäni.

          Muista käyttää tulppia jotka ovat 1kOhmia!!
          Onhan tämä aikansa lapsi, kun on mekaaniset virranjakajat ja pyörijät ja sitten kuitenkin elektroninen ohjaus ja kaasuläpät.

          Mutta joo, eipä sen kolme pinnisen lämpötila-anturin vaihto auttanut

          Sama putoamisoire ajoittain ja vikakoodin yhteydessä lämpötilalukema pakkasella, lukema vaihtelee. Livedatasta kummallekin puolelle näyttää lämmöt ihan oikein.

          Tulppia olen vaihdellut kahteen kertaan uusiin, foorumeilla suositeltuja malleja, en nyt muista mitkä siellä on. Pitääpä tarkistaa nekin.

          Niin ja katit vaihdoin viime kesänä orkkiksiin, käytetyt ebaysta mutta ihan ehjän oloiset, joten ne tuskin ahdistaa.

          Harrastus jatkuu :think

          Comment

          • algernon
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 288
            • Turku, Suami

            #65
            Niin kun tätä nyt mietin niin tässähän on VIISI lämpöanturia moottorille jos nyt oikein laskin. Kolme kiinni jäähdytysjärjestelmässä siinä moottorin takana ja kaksi ilmalämpömittaria imusarjojen yhteydessä.

            En nyt muista mitä INPA näyttää noista. Yksi vesilämpösensori on mittariin, olisiko se tuplasensori DME:lle ja sitten viimeinen EML:lle mutta en muista nyt ulkoa.

            Tulpista NGK BKR6EK on oikeanlainen
            Hauskasti BKR5EK on taas 5kOhminen
            Last edited by algernon; 17-04-2016, 11:12.
            M
            850i -91 (EG11)
            Z3 2.8 -98 (CH31)

            325 -08 (VE31)

            Comment

            • bigmasa
              Bimmer Rookie
              • Jun 2006
              • 130
              • Espoo

              #66
              No eipä veden lämpötila-anturien vaihto auttanut, sama herja ja lukemat pakkasella vikatilanteessa
              Imuilma-anturit pitää tutkia vielä varmuudeksi.

              Tulpat on nyt NKG ZFR5F, aiemmin oli Bosch Super Plus ja oireet samat.

              NKG:n sivujen mukaan nykytulpilla "Resistor Value: 10K Ohm" eli sitten väärä. Käynti on hieman epätasainen varsinkin kylmänä joten väärät tulpat on tietysti mahdollisuus.

              Motonjet ja monet ebayn kaupat ehdottaa käyttää noita mun nykyisiä m70-koneessa, samoin foorumilta suositeltu noita, mutta pitääpä laittaa 1 kohmiset jossain välissä
              Last edited by bigmasa; 10-05-2016, 10:42. Reason: tarkennusta

              Comment

              • jaskap
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 528
                • Finland Rovaniemi

                #67
                Tulpat

                Terve!

                Pitää olla just oikeat tulpat, muuten ei käy hyvin.

                Katso kasiveljien loistava keskustelu:
                Last edited by jaskap; 16-05-2016, 10:52.
                e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                e32 750 iA -88 DoubleSex.
                Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                e32 735 1/18
                e34 M5 1/18
                e24 635 Csi 1/18
                e9 3.0 CSi 1/18
                e31 850 Csi

                Comment

                • bigmasa
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2006
                  • 130
                  • Espoo

                  #68
                  Originally posted by jaskap View Post
                  Terve!

                  Pitää olla just oikeat tulpat, muuten ei käy hyvin.

                  Katso kasiveljien loistava keskustelu:
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324593
                  Tänks!

                  Joo väärät tulpat vois hyvin selittää herjan nokanasentotunnistimesta ja epätasaisen käynnin ajoittain, kun ei heikko kipinä jaksa antaa myöskään kunnon impulssia tunnistimelle. Ja silloin toinen puoli sammuilee.

                  Oikeanlaiset tulpat hommattu ja odottaa sopivaa hetkeä pikku puuhalle.

                  Tossa linkin keskustelussa on kanssa kivasti muutakin tietoa ja mitattavaa
                  Last edited by bigmasa; 17-05-2016, 19:38. Reason: tarkennus

                  Comment

                  • bigmasa
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2006
                    • 130
                    • Espoo

                    #69
                    Dodii prskles !

                    Oikeanlaiset tulpat teki tempun, nyt ei parin päivän kokeilulla ole putoillut eikä anna mitään vikakoodia !

                    Läpimurtona lähes kolmen vuoden enemmän ja vähemmän aktiivisen tutkailun jälkeen oli nuo Puolan poikien DME-filet Inpaan, joita algernon vinkkas ja sitä kautta pääsi vihdoin kiinni koneeseen, joka herjasi nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodia, joka siis johtui vääristä tulpista ja sen aiheuttamasta heikosta kipinästä, joka ei anturille aina riittänyt.

                    Hyvä foorumi ja kiitos vinkeistä kaikille

                    Kesää myöten seiska liikenteeseen ja ehkä laitan projektitopikkiakin kasaan, pientähän näissä aina riittää

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1807
                      • Lapua

                      #70
                      Originally posted by bigmasa View Post
                      Dodii prskles !

                      Oikeanlaiset tulpat teki tempun, nyt ei parin päivän kokeilulla ole putoillut eikä anna mitään vikakoodia !

                      Läpimurtona lähes kolmen vuoden enemmän ja vähemmän aktiivisen tutkailun jälkeen oli nuo Puolan poikien DME-filet Inpaan, joita algernon vinkkas ja sitä kautta pääsi vihdoin kiinni koneeseen, joka herjasi nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodia, joka siis johtui vääristä tulpista ja sen aiheuttamasta heikosta kipinästä, joka ei anturille aina riittänyt.

                      Hyvä foorumi ja kiitos vinkeistä kaikille

                      Kesää myöten seiska liikenteeseen ja ehkä laitan projektitopikkiakin kasaan, pientähän näissä aina riittää
                      Hyvä homma

                      Mitkä tulpat nyt laitoit? Saa laittaa itselle ylös niin tietää vaihtaa sitten oikeanlaiset kun on tulppien vaihto edessä :think
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      • peeämwee
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1823
                        • I sink hell

                        #71
                        Originally posted by bigmasa View Post
                        Dodii prskles !

                        Oikeanlaiset tulpat teki tempun, nyt ei parin päivän kokeilulla ole putoillut eikä anna mitään vikakoodia !

                        Läpimurtona lähes kolmen vuoden enemmän ja vähemmän aktiivisen tutkailun jälkeen oli nuo Puolan poikien DME-filet Inpaan, joita algernon vinkkas ja sitä kautta pääsi vihdoin kiinni koneeseen, joka herjasi nokka-akselin asentotunnistimen vikakoodia, joka siis johtui vääristä tulpista ja sen aiheuttamasta heikosta kipinästä, joka ei anturille aina riittänyt.

                        Hyvä foorumi ja kiitos vinkeistä kaikille

                        Kesää myöten seiska liikenteeseen ja ehkä laitan projektitopikkiakin kasaan, pientähän näissä aina riittää
                        CONGRATS! Tullut tätäkin threadia luettua ja harmiteltua kun ei pelitä. Laita ihmeessä projektitopikkia! Olemme hyvinkin kiinnostuneita herrasmiespelistä kokomoottorilla.
                        Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                        Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                        A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                        http://velkakello.fi/

                        Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                        Comment

                        • bigmasa
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2006
                          • 130
                          • Espoo

                          #72
                          Originally posted by MikkoJII View Post
                          Hyvä homma

                          Mitkä tulpat nyt laitoit? Saa laittaa itselle ylös niin tietää vaihtaa sitten oikeanlaiset kun on tulppien vaihto edessä :think
                          Nämä suositellut:
                          Tulpista NGK BKR6EK on oikeanlainen

                          Mittaus vahvisti myös että oikeanlaiset ovat, samalla kun mittasin tulpanjohdot ja zekkasin johdotukset kertaalleen. Löytyi ihan motonejtistä, vaikka M70-koneeseen suosittavat eri tulppia, joihin siis aiemmin sorruin

                          Monet muutkin verkkokaupat suosittaa vääriä tulppia eli vaatii vähän paneutumista tämmönenkin perusasia M70:n kanssa

                          Comment

                          • MikkoJII
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 1807
                            • Lapua

                            #73
                            Originally posted by bigmasa View Post
                            Nämä suositellut:
                            Tulpista NGK BKR6EK on oikeanlainen

                            Mittaus vahvisti myös että oikeanlaiset ovat, samalla kun mittasin tulpanjohdot ja zekkasin johdotukset kertaalleen. Löytyi ihan motonejtistä, vaikka M70-koneeseen suosittavat eri tulppia, joihin siis aiemmin sorruin

                            Monet muutkin verkkokaupat suosittaa vääriä tulppia eli vaatii vähän paneutumista tämmönenkin perusasia M70:n kanssa
                            Kiitoksia!

                            Täytyy itsekin tarkastella tätä asiaa lähemmin vielä myöhemmässä kohtaa.
                            E32 750i 11/89

                            Comment

                            • RussianRacing
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2004
                              • 38
                              • Hyvinkää

                              #74
                              Tämän topikin luettua ja viisastuneena pitää varmaan omastakin laitoksesta varmuuden vuoksi tarkistaa tulpat, vaikkei oireita olekaan.

                              Hyvä, että sait homman pelittämään
                              E32 750

                              Comment

                              • algernon
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2006
                                • 288
                                • Turku, Suami

                                #75
                                Originally posted by RussianRacing View Post
                                Tämän topikin luettua ja viisastuneena pitää varmaan omastakin laitoksesta varmuuden vuoksi tarkistaa tulpat, vaikkei oireita olekaan.

                                Hyvä, että sait homman pelittämään
                                Jos haluaa pikaisesti kokeilla niin (ja nimenomaan varmistamaan sensorien toiminta) vaihda 6&12 tulpat. Ne on samalla hankalimmat.
                                M
                                850i -91 (EG11)
                                Z3 2.8 -98 (CH31)

                                325 -08 (VE31)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎