Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 730iA sama vika takasin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DreE30
    Bimmer Rookie
    • Feb 2014
    • 115
    • Lahti

    #16
    Originally posted by iKivi View Post
    Itellä oli vähän vastaavaa e34 m60b30:n kanssa kun oli lamdat entiset :think:think
    Lambdat tosiaan voi olla osallisia koska moottorinjohtosarjan puolelta johdot katkaistu ja liitetty abikoilla edellisen omistajan jäljiltä paljon muutakin tuollaista patenttia löytynyt.
    F31 318d -14 Alpinweiss III
    Ex:
    E53 4,4i -00 Stahlgrau
    E61 530xd -08 alpinweiss III
    E38 740iA -98 Orientblau
    E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
    E38 730iA -95 Orientblau

    Comment

    • DreE30
      Bimmer Rookie
      • Feb 2014
      • 115
      • Lahti

      #17
      Originally posted by okko View Post
      Onko siis kammen ja nokan anturit vaihdettu? Oliko orggista, vai:think
      Anturit vaihdettu toimivasta varaosa koneesta. Orggis anturit on miten herkkiä nuo anturit ovat iskuille ja/tai painaumille? Kampiakselin anturissa oli päässä pieni painauma.
      F31 318d -14 Alpinweiss III
      Ex:
      E53 4,4i -00 Stahlgrau
      E61 530xd -08 alpinweiss III
      E38 740iA -98 Orientblau
      E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
      E38 730iA -95 Orientblau

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by DreE30 View Post
        Anturit vaihdettu toimivasta varaosa koneesta. Orggis anturit on miten herkkiä nuo anturit ovat iskuille ja/tai painaumille? Kampiakselin anturissa oli päässä pieni painauma.
        Aika arkoja ovat. Ei tarvitse paljon häikkää olla kun ei käy enään ollenkaan.

        Vieläkö sinulla on vanhat tallella?

        Comment

        • S@mi
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 71

          #19
          Itsellä meni tuo oma 730ia sekaisin kun kampiakselin hihnapyörän vulkanointi oli pettänyt...ei kiertänyt kuin 3000-4000rpm. Antoi kyllä koodia kampiakselin tunnistimesta.

          Comment

          • DreE30
            Bimmer Rookie
            • Feb 2014
            • 115
            • Lahti

            #20
            Originally posted by Muurahainen View Post
            Aika arkoja ovat. Ei tarvitse paljon häikkää olla kun ei käy enään ollenkaan.

            Vieläkö sinulla on vanhat tallella?
            Joo on tallessa. Täytyy vielä uudestaan kokeilla sitä.. Irrottaessa oli kyllä todella paskainen jos sekin aiheuttanut häiriötä
            F31 318d -14 Alpinweiss III
            Ex:
            E53 4,4i -00 Stahlgrau
            E61 530xd -08 alpinweiss III
            E38 740iA -98 Orientblau
            E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
            E38 730iA -95 Orientblau

            Comment

            • DreE30
              Bimmer Rookie
              • Feb 2014
              • 115
              • Lahti

              #21
              Lukekaaha läpi
              F31 318d -14 Alpinweiss III
              Ex:
              E53 4,4i -00 Stahlgrau
              E61 530xd -08 alpinweiss III
              E38 740iA -98 Orientblau
              E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
              E38 730iA -95 Orientblau

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #22
                Mitäpä jos mittaisi eculle tulevan jännitteen pinneistä? Tietäisi että mitä siellä tapahtuu. Ja katso moottorin kaikki maadoitukset läpi, ettei varmasti ole maavika. Ja ne anturit: Jos pää kestää investoinnin niin uusia OEM-osia.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Arppa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1049
                  • Lumbriver

                  #23
                  Tuohon ajon aikana hyytymiseen... Ettei ois katit totaalisen tukossa? Tiedän yhden joka oireili samalla tavalla. Ei kiertänyt, paukutti, kävi todella huonosti ja loppuvaiheessa ei jaksanut pysyä käynnissä ollenkaan.
                  Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                  Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                  Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                  -Raahe Connection-
                  -Team Kärppä- limited edition

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    #24
                    Originally posted by Arppa View Post
                    Tuohon ajon aikana hyytymiseen... Ettei ois katit totaalisen tukossa? Tiedän yhden joka oireili samalla tavalla. Ei kiertänyt, paukutti, kävi todella huonosti ja loppuvaiheessa ei jaksanut pysyä käynnissä ollenkaan.
                    E39 523i teki aikoinaan saman, katista tavarat irti ja putki aivan tukossa, 80km/h maksimissaa kulku, täris ja piti ihme tuhinaa/pärinää

                    auton alle kattia hakkaamaa, jos kilisee kolisee ylimäärästä ni siinähän se.
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • DreE30
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2014
                      • 115
                      • Lahti

                      #25
                      Originally posted by Arppa View Post
                      Tuohon ajon aikana hyytymiseen... Ettei ois katit totaalisen tukossa? Tiedän yhden joka oireili samalla tavalla. Ei kiertänyt, paukutti, kävi todella huonosti ja loppuvaiheessa ei jaksanut pysyä käynnissä ollenkaan.
                      viime kerralla jo tyhjensin kokonaan katalysaattorit ja auttoi sillon
                      F31 318d -14 Alpinweiss III
                      Ex:
                      E53 4,4i -00 Stahlgrau
                      E61 530xd -08 alpinweiss III
                      E38 740iA -98 Orientblau
                      E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
                      E38 730iA -95 Orientblau

                      Comment

                      • DreE30
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2014
                        • 115
                        • Lahti

                        #26
                        vaikuttaisi siltä että bensan saannissa häikkä tankin anturi ilmeisesti sökönä kun näyttää yli 20L ainetta ja kokeilin pumpun toimintaa niin huomasin että pumppaa vaan ilmaa... ja tankki siis ihan kuiva.. miten noissa menee nuo tankkien eripuoliskojen välinen aineen vaihdunta ? onko mahdollista että kuskin puolella on ainetta ja se ei vaan pääse pumpun puolelle :think
                        F31 318d -14 Alpinweiss III
                        Ex:
                        E53 4,4i -00 Stahlgrau
                        E61 530xd -08 alpinweiss III
                        E38 740iA -98 Orientblau
                        E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
                        E38 730iA -95 Orientblau

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #27
                          Originally posted by DreE30 View Post
                          vaikuttaisi siltä että bensan saannissa häikkä tankin anturi ilmeisesti sökönä kun näyttää yli 20L ainetta ja kokeilin pumpun toimintaa niin huomasin että pumppaa vaan ilmaa... ja tankki siis ihan kuiva.. miten noissa menee nuo tankkien eripuoliskojen välinen aineen vaihdunta ? onko mahdollista että kuskin puolella on ainetta ja se ei vaan pääse pumpun puolelle :think
                          Onneksi olkoon. Olet vissiin kolmas pienen ajan sisään kun ihmettelee tyhjää tankkia

                          Ja kyllä se on mahdollista esim. parkkeeraamalla auto vinoon. Pistä lisää menovettä ja kokeile josko menisi tyhjemmäksi.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by DreE30 View Post
                            vaikuttaisi siltä että bensan saannissa häikkä tankin anturi ilmeisesti sökönä kun näyttää yli 20L ainetta ja kokeilin pumpun toimintaa niin huomasin että pumppaa vaan ilmaa... ja tankki siis ihan kuiva.. miten noissa menee nuo tankkien eripuoliskojen välinen aineen vaihdunta ? onko mahdollista että kuskin puolella on ainetta ja se ei vaan pääse pumpun puolelle :think
                            Katso mittaristosta paljonko ainetta kummallakin puolella on. Ohjeet vaikka tästä: http://www.meeknet.co.uk/e38/OBC_Unlock.htm
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • jakeluvesimies
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2010
                              • 2726
                              • On the road @ Laplandia

                              #29
                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Onneksi olkoon. Olet vissiin kolmas pienen ajan sisään kun ihmettelee tyhjää tankkia
                              Onko mahdollista...

                              Comment

                              • DreE30
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2014
                                • 115
                                • Lahti

                                #30
                                Mittaristossa kuskin puoli näyti 15L ja pumpun puoli näytti alle 1L mutta kun tankkasin lisää niin tuli pumpun puolelle ja sehän käynnistyi mutta huomasin sellasen että kuskin puolelta ei pääse se aine sinne pumpulle.. Eli aina kun mittari näyttää alle 20L niin pitää varautua tankkaamaan ettei lopu kesken
                                F31 318d -14 Alpinweiss III
                                Ex:
                                E53 4,4i -00 Stahlgrau
                                E61 530xd -08 alpinweiss III
                                E38 740iA -98 Orientblau
                                E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
                                E38 730iA -95 Orientblau

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎