Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E38 ohjaustehostin letkuista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #16
    Originally posted by juho-85 View Post
    Eikös ne letkut kumminkin jotain 200 pintaan marmorilla. Ainakin näin oli joskus 3 vuotta sitten kun tuohon edelliseen seiskaani kyselin. Sitten kävin hiflexillä teettämässä uudet ja se lysti maksoi muistaakseni 25,-
    Siis käsitin että vain se säilöltä-pumpulle pätkä sotkee, se ei maksane kuin 40e.
    Ne painepuolen letkut on sitten kalliimmat :think

    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #17
      Originally posted by Ramzez View Post
      OT: Jos venakopan tiivisteitä pitää vaihtaa, niin ne saa sopivimmin todennäköisesti KL:stä ja tilatessa pitää muistaa, että mutterien ympärille tulevia kumitiivisteitä tulee olla 22 kpl (myydään erikseen, muistaakseni euron pala, kannattaa ehkä ottaa pari ylimääräistä jos hukkuu). Itse tiivisteet taisivat kustantaa tasan 50€.
      Tuohon uudempaan ne tiivisteet on kalliimmat, varmaan myös KL:ssä :think
      100e luokkaa marmorilla. Omaan meni juuri uudet paikoilleen kaikkine kilkkeineen.

      Ja jos tuo painepuolen letku vuotaa muualta kuin kumiosasta niin silloin ei paljoa hydrauliikkaliikkeet pysty auttamaan. Itsellä oli ex E39:ssä hiusmurtuma heti siinä pumpulta lähtevässä metalliosassa.
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Thuppu View Post
        Kävin kurkkaamassa, niin onhan tossa se vihreä CHF tarra ja säiliössä n. sentin verran ölppää pohjalla. Huomenna motonettiin...

        Kyllä noi selvästi vuotaa noiden klemmarien alta. Jartsa kehui vaihtaneensa joskus jonku letkun tonne, mut tais olla joku noista tehostimen paineletkuista..?

        Vuotaa toi ilmeisesti venakopan välistäkin ku on koko matkalta hieman sotkussa. Varmaan on ölppää tulpankoloissakin ku on tässä muutamana pakkasaamuna käyny vähä vajailla hetkisen.

        Joo, CHF:ää siinä oli ja Motonetin kamaa sinne välillä lisäilin. Sieltä on vaihdettu se paineletku, joka menee pumpulta simpukalle ja sieltä kyl tuli paljon rajummin tavaraa pihalle, kun se oli rikki .
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #19
          Originally posted by jartsa02 View Post
          Joo, CHF:ää siinä oli ja Motonetin kamaa sinne välillä lisäilin. Sieltä on vaihdettu se paineletku, joka menee pumpulta simpukalle ja sieltä kyl tuli paljon rajummin tavaraa pihalle, kun se oli rikki .
          Eli sitten noi loput onkin helppoja ja suht edukkaita marmorillakin.

          Ja painepuolelta tulee tosiaan aika rapsakkaasti kamat ulos
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #20
            Vaihdoin noi klemmarit nyt vain, joten katotaan pysyykö kuivana jatkossa. Muuten letkut näytti ihan hyväkuntoisilta. Ölppää löyty sittenkin ihan omasta varastosta kun kävin vähä kaivamassa, vihreää ja samat speksit täyttävää mitä noi Febin öljyt.
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by _nixu_ View Post
              Tuohon uudempaan ne tiivisteet on kalliimmat, varmaan myös KL:ssä :think
              100e luokkaa marmorilla. Omaan meni juuri uudet paikoilleen kaikkine kilkkeineen.
              No seiska on M62B44 koneella, joten voi olla, että TU-koneen tiivisteet ovat jonkin verran kalliimpia. En tunne sen tarkemmin kyseisten mallien venakoppien eroavaisuuksia.

              Comment

              • Sieni
                Newbiemmer
                • Jul 2013
                • 11
                • Rauma

                #22
                Kuvassa näkyvä alempi (6.) banjopultti... Eikö tuota tosiaan saa muuten, kuin pakosarjan irroittamalla pois?

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16344
                  • Leppävirta

                  #23
                  Saa. En ainakaan itse irroittanut pakosarjaa.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • Sieni
                    Newbiemmer
                    • Jul 2013
                    • 11
                    • Rauma

                    #24
                    Kyllä tässä tapauksessa tuntuu tila vaan loppuvan. Hylsyn kanssa ei toivoakaan, eikä edes pätkityllä lenkkiavaimella. Jotain puolen senttiä tilaa siellä pultin kannan ja putken välissä. Ei kiinnostais koko pakosarjaa tiputtaa yhden pultin irroituksen takia, mutta jollei muu auta...

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16344
                      • Leppävirta

                      #25
                      Originally posted by Sieni View Post
                      Kyllä tässä tapauksessa tuntuu tila vaan loppuvan. Hylsyn kanssa ei toivoakaan, eikä edes pätkityllä lenkkiavaimella. Jotain puolen senttiä tilaa siellä pultin kannan ja putken välissä. Ei kiinnostais koko pakosarjaa tiputtaa yhden pultin irroituksen takia, mutta jollei muu auta...
                      Vittumainen on mutta kyllä se sieltä irtoaa.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • nike32
                        Bimmer Rookie
                        • May 2013
                        • 86
                        • Espoo

                        #26
                        Mulla oli (pump to gear) paine letku paskana, piti aina lisätä öljyä ja tippui yön aikana 10 cm halkaisija lätäkkö alle, no eiku vaa soittiin laakkoselle, hinta noin 250e , joo varmaaasti ostan tolla hinnalla,
                        ostin loppujen lopuksi californiasta, eBaystä 130e + 30e toimitus , eikä tarvinnu maksaa ees veroja.
                        Kun vaihdettii letku, katsotiin se vanha, ja ei ollut näkyviä vaurioita, eli jossai alumiinin alla vuos, no nyt toimii hyvin, yhteensä hinnaksi tuli joku 200e

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #27
                          Ilmeisesti tämä 32411141859 kyseessä.
                          Saksasta merkkiliikkeestä tilaamalla olisit saanut noin 180€ toimituksineen.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16344
                            • Leppävirta

                            #28
                            Itse kävin paikallisella raskaankaluston huoltamolla teettämässä uudet letkut vanhoihin metallipäihin. Maksoi suurinpiirtein 30,- uudet letkut töineen. Itse toki asennus. Säästää pitkän pennin...
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              #29
                              Mä otin purku-E34:sta käytetyn letkun, jossa metalliputkee pakosarjojen kohdalla. Vähän taivuttelin muotoon ja tadaa paljon kestävämmän olonen paketti kuin alkuperänen E38:n osa.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              • Sieni
                                Newbiemmer
                                • Jul 2013
                                • 11
                                • Rauma

                                #30
                                Originally posted by Sieni View Post
                                Kuvassa näkyvä alempi (6.) banjopultti... Eikö tuota tosiaan saa muuten, kuin pakosarjan irroittamalla pois?

                                http://www.realoem.com/bmw/showparts...94&hg=32&fg=20
                                ... Jos muut tämän kanssa tulevaisuudessa painivat, niin yksi koneen kannekepultti vaan auki ja tunkilla mottia ylös päin. Tulee ihan reilusti tilaa ja lähtee vaivatta jo lenkkiavaimella.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎