Sainpa lopultakin aikaiseksi tehdä vaihdoksen -98 A6:sesta -97 728iA bemariin, ja että voikin olla saman hintainen auto aivan eri luokkaa ominaisuuksiltaan
Tässä viikonlopun päristeltyäni on tuosta herännyt muutamia kysymyksiä, joihin toivottavasti te wanhat ja kokeneet bimmeristit voitte antaa valaisevia vastauksia:
1) Onko tuossa mitään väliä tankkaako 95:sta vai 98:a?? Tai siis; onko mitään syytä käyttää hieman kallimpaa 98:a?
2) Tuo on ainakin huoltokirjan hyvin & säännöllisesti huollettu, mutta mitähän remontteja tuohon kannattaisi tehdä perushuoltojen ulkopuolelta ennen kuin jotain poksahtaa ja jättää tielle? Olen kuullut ainakin ongelmista syylärin suhteen, pitäisikö/voisiko tuohon varautua jotenkin etukäteen? Tekisin tosiaan mieluummin mahdolliset remontit ennen tielle jäämistä, että voisi sitten olla suht varma että autolla voi ajella muutaman vuoden ilman suurempia huolia. Niin ja kilometrejä on mittarissa 128tkm.
3) Alustaan ei tietääkseni vielä ole suurempia tehty, ja yllättävän jämäkältä tuo kuitenkin edelleen tuntuu. Mutta; sitten kun kolinaa & meteliä alkaa (kohta?) tulla, niin mitä kaikkea kuluvia alustan osia näihin E38:ihin yleensä kannatta uusia että tulee kerralla hyvä? Mitä hintaluokkaa ko. osien uusiminen noin maksaa? Toki otetaan myös vastaan hyviä ehdotuksia siitä että missä tuo remontti kannattaisi teettää täällä keski-Suomen suunnalla.
4) Kaasupoljin tuntuu edelliseen autooni verrattuna melko jäykältä & tosi tunnottomalta. Onkohan tuo näissä ominaisuus vai pitäisiköhän kenties rasvata jotain jostain?
Itse asiassa ainoa pieni valituksen aihe autossa liittyy polkimien sijoitukseen eli jostain syystä jarrupoljinkin on sijoitettu reilusti ratin keskilinjan vasemmalle puolelle, ja tästä syystä sen painaminen (luonnollisesti oikealla jalalla) aiheuttaa ainakin minulle nilkan vääntymisen hieman kummalliseen asentoon ja on jotenkin epämukavaa :think No, kaikki ei vissiin voi olla täydellistä, ja ennemmin ajan tällä vaikka nilkat nurin kuin millään venytetyllä wolkkarilla
Jotain muutakin oli aiemmin mielessä mutta ei nyt enää muistu. Pitää siis palata asiaan hieman myöhemmin, kunhan nämä on selvitetty.
Tässä viikonlopun päristeltyäni on tuosta herännyt muutamia kysymyksiä, joihin toivottavasti te wanhat ja kokeneet bimmeristit voitte antaa valaisevia vastauksia:
1) Onko tuossa mitään väliä tankkaako 95:sta vai 98:a?? Tai siis; onko mitään syytä käyttää hieman kallimpaa 98:a?
2) Tuo on ainakin huoltokirjan hyvin & säännöllisesti huollettu, mutta mitähän remontteja tuohon kannattaisi tehdä perushuoltojen ulkopuolelta ennen kuin jotain poksahtaa ja jättää tielle? Olen kuullut ainakin ongelmista syylärin suhteen, pitäisikö/voisiko tuohon varautua jotenkin etukäteen? Tekisin tosiaan mieluummin mahdolliset remontit ennen tielle jäämistä, että voisi sitten olla suht varma että autolla voi ajella muutaman vuoden ilman suurempia huolia. Niin ja kilometrejä on mittarissa 128tkm.
3) Alustaan ei tietääkseni vielä ole suurempia tehty, ja yllättävän jämäkältä tuo kuitenkin edelleen tuntuu. Mutta; sitten kun kolinaa & meteliä alkaa (kohta?) tulla, niin mitä kaikkea kuluvia alustan osia näihin E38:ihin yleensä kannatta uusia että tulee kerralla hyvä? Mitä hintaluokkaa ko. osien uusiminen noin maksaa? Toki otetaan myös vastaan hyviä ehdotuksia siitä että missä tuo remontti kannattaisi teettää täällä keski-Suomen suunnalla.
4) Kaasupoljin tuntuu edelliseen autooni verrattuna melko jäykältä & tosi tunnottomalta. Onkohan tuo näissä ominaisuus vai pitäisiköhän kenties rasvata jotain jostain?
Itse asiassa ainoa pieni valituksen aihe autossa liittyy polkimien sijoitukseen eli jostain syystä jarrupoljinkin on sijoitettu reilusti ratin keskilinjan vasemmalle puolelle, ja tästä syystä sen painaminen (luonnollisesti oikealla jalalla) aiheuttaa ainakin minulle nilkan vääntymisen hieman kummalliseen asentoon ja on jotenkin epämukavaa :think No, kaikki ei vissiin voi olla täydellistä, ja ennemmin ajan tällä vaikka nilkat nurin kuin millään venytetyllä wolkkarilla
Jotain muutakin oli aiemmin mielessä mutta ei nyt enää muistu. Pitää siis palata asiaan hieman myöhemmin, kunhan nämä on selvitetty.
Comment