Kävin hakemassa uuden akun tohon. Eipä siinäkään ollut kuin 12.4V joten ei sillä kauaa sahannut. Nyt akku taas latauksessa.
Eli vikakoodeja ei tule mitään. Eli elektronisesti kaikki pelaa jees. Suuttimet tarkistin vielä uudestaan että on saman numeroiset kuin muutkin. Ei vuoda löpöä mistään. Eli pitäisi lähteä käyntiin mutta ei edes lupaa.
Epäilen että siellä on siis vielä ilmaa jossain? Eli miten ton nyt ilmaat hyvin? Pitäisikö ottaa suutinputki kerrallaan irti suuttimen päästä ja starttaa että tulee löpöä hyvin läpi? Imaseeks se ilmaa takas sinne sit heti ku lopettaa starttauksen?
Toinen tuli mieleen. Menikö tossa ajonesto jotenkin päälle? Antaisiko se edes pyörittää konetta?
Eipä tuossa TIS:n mukaan mitään ihmeellistä pitäisi olla. Herää kyllä vahva epäily, että ajoneston (EWS) ja DDE:n synkka on hukassa. Antaa kyllä pyörittää konetta, mutta ei salli ruiskutusta. En tiedä, mitä tuo sitten CS:lla näyttää EWS:ltä. INPA:lla ainakin selviäisi ja saisi synkattua.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Eipä tuossa TIS:n mukaan mitään ihmeellistä pitäisi olla. Herää kyllä vahva epäily, että ajoneston (EWS) ja DDE:n synkka on hukassa. Antaa kyllä pyörittää konetta, mutta ei salli ruiskutusta. En tiedä, mitä tuo sitten CS:lla näyttää EWS:ltä. INPA:lla ainakin selviäisi ja saisi synkattua.
Kyllä tuollakin saa synkattua noi ja kokeilin sitäkin. Sanoi vain että synkattu onnistuneesti mutta ei auttanyt tähän ongelmaan.
Kyllä tuollakin saa synkattua noi ja kokeilin sitäkin. Sanoi vain että synkattu onnistuneesti mutta ei auttanyt tähän ongelmaan.
Muistelen vaan, että tuota oli joku kokeillut CS:llä, mutta ei se synkkaus oikeasti toiminut. Paremmilla softilla homma saatiin järjestykseen.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Juu tuo CS:n synkkaus on yhtä vakavasti otettava vitsi kuin nuo ilmastoinninkin vikakooditkin.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Harvoimpa tuo ajoneston - DDE:een välinen synkkaus itsekseen katoaa.:think
Varsinkaan suuttimien vaihdossa
Näinhän se on, mutta on sellainenkin tullut vastaan, jossa moottoriremontin yhteydessä synkka oli hävinnyt. Ei sille mitään järkevää selitystä ollut. Spekuloinniksi menee, kun kaverilla ei ole parempaakaan softaa käytettävissä, jotta näkisi kaikki käynnistymiseen vaikuttavat seikat.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Auto lähti käyntiin. Mulkattiin boschilaisella testerillä hetki tuota ajonestoa josta oli vikakoodit. Mutta, ollaan taas alkupisteessä. Ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla. Eli rynkyttää.
Ensviikost taas huoltoon lisätutkimuksiin.
Noniin. Auto hetken ollu taas joutilaana ja nyt tuota ihmetelty lisää. Eli tilanne tällähetkellä tämä.
Tyhjäkäynti reilu 600rpm, auto hytkyy ja on vaikeanoloista käynti. Ajossa vedättäessä matalilla kierroksilla ravistusta koneesta. Tasakaasulla ajo suht normaalia.
-Auto kävi merkkihuollossa, jossa vikadiagnoosi oli 2 ja 4 sylinterin suuttimet huonot--> vaihtoon.
-Suuttimet vaihdettu ja koodattu. Käynti ei muuttunut. Ei muuttunut myöskään suuttimien korjausarvot.
-Nyt on asiaa ihmetelty monelta taholta ja tuo kakkossylinterin puristustestin tulos ihmetyttää. Eroaa muista.
Eli mielipiteitä kaivattais ennenku alan purkaa tuota kantta pois.
Tuossa vielä kuvia suuttimen korjausarvoista ja puristusteististä
Ekassa sylinterit 3-8 ja tokassa 1-6
Comment