Kyllä tuolla 2 sylinterissä on 99% jotain vikaa, korjausarvot on siinä koholla kun puristus on alhaisempi ja kone käy siksi ontuen > DME yrittää korjata käynnin tasaisuutta tuolla suuttimen korjaus arvolla, samoin tuo epätasainen käynti saa muidenkin suutinten korjausarvot "pieleen". Kantta irti vaan, toivottavasti ei vaan löydy viallisen suuttimen aiheuttamaa sulanutta mäntää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 740d Käyntiongelma EDIT 13.10: Männässä reikä
Collapse
X
-
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
-
-
Olisikohan kellään tietoa mistä löytäisin jakopään ajotusmerkeistä kuvia tai ohjeita.
Kävin tuossa Kouvolan autosalvassa kyselemässä niitä niin vastaus oli vain "hirveästi hommaa etsiä niitä" mutta sanoi yrittävänsä katsoa jossainvaiheessa. Eli tuon puljun tietäen en tule niitä sieltä saamaan.E34 530d -94 M-Sport
Comment
-
-
Asenna TIS koneelles sieltä saat ohjeet.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Ei pahalla mutta olisit heti uskonut kun kirjoitin heti ostettuasi auton kyselit siitä minulta ja sanoin että kahdessa suuttimessa vikaa ja toinen heti vaihtokunnossa
No myöhäistä pyyhkiä kun paska on jo housussa...
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by Jaska.T View PostEi pahalla mutta olisit heti uskonut kun kirjoitin heti ostettuasi auton kyselit siitä minulta ja sanoin että kahdessa suuttimessa vikaa ja toinen heti vaihtokunnossa
No myöhäistä pyyhkiä kun paska on jo housussa...E34 530d -94 M-Sport
Comment
-
-
Mikäs tuo mekanismi tarkalleen on, viallinen suutin - reikä männässä? :think
Originally posted by Jaska.T View PostEi pahalla mutta olisit heti uskonut kun kirjoitin heti ostettuasi auton kyselit siitä minulta ja sanoin että kahdessa suuttimessa vikaa ja toinen heti vaihtokunnossaE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMikäs tuo mekanismi tarkalleen on, viallinen suutin - reikä männässä? :think
Onkos tämä se sama kiesi, jota viime kesänä tutkailtiin?
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Jatketaan samaan topiciin m67 padasta ja korjausarvoista. Käy epätasasesti kylmänä, lämpösellä ok.
Kolmonen erottuu selkeesti ja parhaimmillaan korjaus oli viiden paikkeilla.
Onko pelkoa että männässä odottaa samanlainen reikä vai korjaantuuko pelkästään suuttimen vaihdolla?
Last edited by Supa; 23-12-2011, 01:58.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Vaihdoin uuden pa-suodattimen ja kaadin sen täyteen Liqui Molyn Super Diesel puhdistusainetta.
Käytin puolisentuntia ja korjausarvot tasautu kyllä selkeesti jonkinverran mutta kolmosen suutin pitää silti vaihtaa, ei siitä mihinkään pääse.
Suljin pois mäntävian tekemällä puristuspainetestin, tässä siis mitataan startatessa ilman että kone käynistyy, kuinka paljon eri sylintereiden pyörimisnopeudet heittelee.
Tuo kolmonen tai mikään muukaan ei erottunut selkeesti joukosta joten voin varmaankin huokasta helpotuksesta.
Kysymys kuuluukin kannattaako laittaa uusi suutin, kunnostaa vanha vai ostaa käytetty?
Missä hinnoissa kunnostukset pyörii ja onko takeita tuleeko uudenveroinen?
Suositeltavia pajoja mistä kysellä?Last edited by Supa; 26-12-2011, 00:10.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Saa sitä kysellä. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=235908Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Jatketaan nyt tässä ketjussa. Vaihdoin huvikseni ykkösen ja kolmosen suuttimet ristiin. Näytti uudehkoilta ja lähti ihan käsin vetämällä.
Saksasta on tulossa kyllä pari käytettyä mutta ajattelin kokeilla sillävälin.
Kas kummaa korjausarvot tasaantu jännästi, kolmosessa ollaan hyvin lähellä nollaa ja ykkösessä tuntui että "vika" siirtyi kyllä osittain.
Sensijaan vitonen on enemmän koholla kuin ennen, voiko tuo mittaus näyttää ristiin pytyt jotenkin? Kai tässä koneessa luetaan järjestys samaltaval kuin bensamalleis?
Vähän pyyhkäsin suuttimien päistä karhunkielellä karstat pois, oisko voinu ollu noin pienestä kii?
Kummatkin allaolevat on katottu tänään ja puolilämpösellä koneella.
Täytyy testata kylmällä koneella huomenissa paraneeko kylmäkäynti yhtään.
Eihän nuo vielkään kovin tasaset kuitenkaan ole. Ihmetyttää vaan miten kahden suuttimen paikanvaihto voi vaikuttaa kun tässä DDE 4.1 ei oo suutinkohtaisia kalibrointiarvojakaan.
Sitä laskentaa en nollannu että sen vois huomenissa vielä tehdä.
- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Oma 740D ei nyt ota selvitäkseen. Suuttimia on vaihdeltu ja aina vaan kolmosessa on isot korjauslukemat ja käy kylmänä huonosti, lämpösellä parempi.
En vielä jaksa uskoa mäntävikaa, luulis että öljytilaan tulis dieseliä aika reippaasti kuitenkin?
Sitte mikä ihmetyttää on se että juuri tuolla puolen (apparin puoli) työntää putkesta kauheella höngällä ilmaa, ihanku jäis pakovena auki ja puhaltelis vaa edestakas.
Muita ideoita? Pakko viritellä varmaan vanhasta hehkutulpasta paineilma-adapteri ja katsoa tuleeko sylinteriin mitään painetta.
Ei muuten mutta vituttaa pihal tehdä
EDIT: Ja tosiaan apparin puolella kaikki suuttimet on uudenverosia, uusittu jossainvaiheessa. Varmaan etitty vikaa, ei löydetty ja "myyty vakuutusyhtiölle"...
Ei saa edellistä omistajaakaan kii, alkaa kuvio tuntua jo aika selvältä
Last edited by Supa; 06-02-2012, 21:27.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Vois olla myös hydraulinostaja, jää kantamaan kylmässä koneessa.
Justiinsa viimeviikolla painittiin opelin kanssa joka jätti tyhjäkäynnillä imuvenaa auki, imusarjan kakkoskanava ihan karstassa. Kävi kierroksilla kuitenkin nätisti ja paremmin lämpimänä.
Teitkö muuten tuon puristuspainetestin kylmällä vai kuumalla koneella?
Niin ja jos saa kysyä, niin mistä ohjelmasta tuollainen löytyy?
Comment
-
-
Originally posted by MrSnow View PostVois olla myös hydraulinostaja, jää kantamaan kylmässä koneessa.
Justiinsa viimeviikolla painittiin opelin kanssa joka jätti tyhjäkäynnillä imuvenaa auki, imusarjan kakkoskanava ihan karstassa. Kävi kierroksilla kuitenkin nätisti ja paremmin lämpimänä.
Teitkö muuten tuon puristuspainetestin kylmällä vai kuumalla koneella?
Niin ja jos saa kysyä, niin mistä ohjelmasta tuollainen löytyy?
Koneessa on uudet öljyt. Puristustestin tein kuumalla koneella DISsin avulla.
Tokihan tohon kantsii tehä ihan mekaaninen puristustesti jos virittelis vanhasta hehkutulpasta adapterin mittariin.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment