Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 740d Käyntiongelma EDIT 13.10: Männässä reikä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    #31
    Kyllä tuolla 2 sylinterissä on 99% jotain vikaa, korjausarvot on siinä koholla kun puristus on alhaisempi ja kone käy siksi ontuen > DME yrittää korjata käynnin tasaisuutta tuolla suuttimen korjaus arvolla, samoin tuo epätasainen käynti saa muidenkin suutinten korjausarvot "pieleen". Kantta irti vaan, toivottavasti ei vaan löydy viallisen suuttimen aiheuttamaa sulanutta mäntää.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • Rolli
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1067
      • Kausala city

      #32
      Olisikohan kellään tietoa mistä löytäisin jakopään ajotusmerkeistä kuvia tai ohjeita.
      Kävin tuossa Kouvolan autosalvassa kyselemässä niitä niin vastaus oli vain "hirveästi hommaa etsiä niitä" mutta sanoi yrittävänsä katsoa jossainvaiheessa. Eli tuon puljun tietäen en tule niitä sieltä saamaan.
      E34 530d -94 M-Sport

      Comment

      • sirkus
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 2195
        • kaustinen

        #33
        Asenna TIS koneelles sieltä saat ohjeet.
        Chrysler 300c crd touring 2010
        Daily driver
        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
        Man cave on wheels
        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
        Built not bought
        V8, only juice&milk come in 2 litres

        Kawasaki zzr1100 fighter


        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

        Comment

        • Rolli
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1067
          • Kausala city

          #34
          Originally posted by sirkus View Post
          Kantta irti vaan, toivottavasti ei vaan löydy viallisen suuttimen aiheuttamaa sulanutta mäntää.

          Taisit manata tuon.. Sehän sielä löytyi.
          E34 530d -94 M-Sport

          Comment

          • Jaska.T
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1527
            • TaNpere

            #35
            Ei pahalla mutta olisit heti uskonut kun kirjoitin heti ostettuasi auton kyselit siitä minulta ja sanoin että kahdessa suuttimessa vikaa ja toinen heti vaihtokunnossa


            No myöhäistä pyyhkiä kun paska on jo housussa...

            G30 530e Msport
            -------------------------------------------------
            F30 330e Msport
            E60 525d Msport LCI
            E39 530d Touring
            Ex E46 320i coupé
            Ex AC Schnitzer S5 3.0d
            Ex ALPINA B6
            Ex E34 525i Touring
            Ex E36 328i Coupe
            Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
            Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
            Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
            Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
            Never Drive Faster Than
            Your GuardianAngel Can Fly

            Comment

            • Rolli
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1067
              • Kausala city

              #36
              Originally posted by Jaska.T View Post
              Ei pahalla mutta olisit heti uskonut kun kirjoitin heti ostettuasi auton kyselit siitä minulta ja sanoin että kahdessa suuttimessa vikaa ja toinen heti vaihtokunnossa


              No myöhäistä pyyhkiä kun paska on jo housussa...
              Kyllä. Aika omaa hölmöyttäni tämä. Mutta enpäolisi uskonut että näin siinä käy. kuvittelin vain menon loppuvan pelkän suuttimen hajoamiseen.
              E34 530d -94 M-Sport

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9142
                • Oulu

                #37
                Mikäs tuo mekanismi tarkalleen on, viallinen suutin - reikä männässä? :think

                Originally posted by Jaska.T View Post
                Ei pahalla mutta olisit heti uskonut kun kirjoitin heti ostettuasi auton kyselit siitä minulta ja sanoin että kahdessa suuttimessa vikaa ja toinen heti vaihtokunnossa
                Onkos tämä se sama kiesi, jota viime kesänä tutkailtiin?
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Jaska.T
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1527
                  • TaNpere

                  #38
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Mikäs tuo mekanismi tarkalleen on, viallinen suutin - reikä männässä? :think



                  Onkos tämä se sama kiesi, jota viime kesänä tutkailtiin?
                  Juuri sama.

                  G30 530e Msport
                  -------------------------------------------------
                  F30 330e Msport
                  E60 525d Msport LCI
                  E39 530d Touring
                  Ex E46 320i coupé
                  Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                  Ex ALPINA B6
                  Ex E34 525i Touring
                  Ex E36 328i Coupe
                  Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                  Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                  Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                  Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                  Never Drive Faster Than
                  Your GuardianAngel Can Fly

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #39
                    Jatketaan samaan topiciin m67 padasta ja korjausarvoista. Käy epätasasesti kylmänä, lämpösellä ok.
                    Kolmonen erottuu selkeesti ja parhaimmillaan korjaus oli viiden paikkeilla.
                    Onko pelkoa että männässä odottaa samanlainen reikä vai korjaantuuko pelkästään suuttimen vaihdolla?

                    Last edited by Supa; 23-12-2011, 01:58.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #40
                      Vaihdoin uuden pa-suodattimen ja kaadin sen täyteen Liqui Molyn Super Diesel puhdistusainetta.
                      Käytin puolisentuntia ja korjausarvot tasautu kyllä selkeesti jonkinverran mutta kolmosen suutin pitää silti vaihtaa, ei siitä mihinkään pääse.

                      Suljin pois mäntävian tekemällä puristuspainetestin, tässä siis mitataan startatessa ilman että kone käynistyy, kuinka paljon eri sylintereiden pyörimisnopeudet heittelee.
                      Tuo kolmonen tai mikään muukaan ei erottunut selkeesti joukosta joten voin varmaankin huokasta helpotuksesta.



                      Kysymys kuuluukin kannattaako laittaa uusi suutin, kunnostaa vanha vai ostaa käytetty?
                      Missä hinnoissa kunnostukset pyörii ja onko takeita tuleeko uudenveroinen?
                      Suositeltavia pajoja mistä kysellä?
                      Last edited by Supa; 26-12-2011, 00:10.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        #41
                        Saa sitä kysellä. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=235908
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #42
                          Jatketaan nyt tässä ketjussa. Vaihdoin huvikseni ykkösen ja kolmosen suuttimet ristiin. Näytti uudehkoilta ja lähti ihan käsin vetämällä.
                          Saksasta on tulossa kyllä pari käytettyä mutta ajattelin kokeilla sillävälin.

                          Kas kummaa korjausarvot tasaantu jännästi, kolmosessa ollaan hyvin lähellä nollaa ja ykkösessä tuntui että "vika" siirtyi kyllä osittain.
                          Sensijaan vitonen on enemmän koholla kuin ennen, voiko tuo mittaus näyttää ristiin pytyt jotenkin? Kai tässä koneessa luetaan järjestys samaltaval kuin bensamalleis?
                          Vähän pyyhkäsin suuttimien päistä karhunkielellä karstat pois, oisko voinu ollu noin pienestä kii?

                          Kummatkin allaolevat on katottu tänään ja puolilämpösellä koneella.
                          Täytyy testata kylmällä koneella huomenissa paraneeko kylmäkäynti yhtään.
                          Eihän nuo vielkään kovin tasaset kuitenkaan ole. Ihmetyttää vaan miten kahden suuttimen paikanvaihto voi vaikuttaa kun tässä DDE 4.1 ei oo suutinkohtaisia kalibrointiarvojakaan.
                          Sitä laskentaa en nollannu että sen vois huomenissa vielä tehdä.

                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #43
                            Oma 740D ei nyt ota selvitäkseen. Suuttimia on vaihdeltu ja aina vaan kolmosessa on isot korjauslukemat ja käy kylmänä huonosti, lämpösellä parempi.
                            En vielä jaksa uskoa mäntävikaa, luulis että öljytilaan tulis dieseliä aika reippaasti kuitenkin?
                            Sitte mikä ihmetyttää on se että juuri tuolla puolen (apparin puoli) työntää putkesta kauheella höngällä ilmaa, ihanku jäis pakovena auki ja puhaltelis vaa edestakas.

                            Muita ideoita? Pakko viritellä varmaan vanhasta hehkutulpasta paineilma-adapteri ja katsoa tuleeko sylinteriin mitään painetta.
                            Ei muuten mutta vituttaa pihal tehdä

                            EDIT: Ja tosiaan apparin puolella kaikki suuttimet on uudenverosia, uusittu jossainvaiheessa. Varmaan etitty vikaa, ei löydetty ja "myyty vakuutusyhtiölle"...
                            Ei saa edellistä omistajaakaan kii, alkaa kuvio tuntua jo aika selvältä

                            Last edited by Supa; 06-02-2012, 21:27.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • MrSnow
                              Newbiemmer
                              • Dec 2011
                              • 22
                              • Helsinki

                              #44
                              Vois olla myös hydraulinostaja, jää kantamaan kylmässä koneessa.
                              Justiinsa viimeviikolla painittiin opelin kanssa joka jätti tyhjäkäynnillä imuvenaa auki, imusarjan kakkoskanava ihan karstassa. Kävi kierroksilla kuitenkin nätisti ja paremmin lämpimänä.

                              Teitkö muuten tuon puristuspainetestin kylmällä vai kuumalla koneella?
                              Niin ja jos saa kysyä, niin mistä ohjelmasta tuollainen löytyy?

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                #45
                                Originally posted by MrSnow View Post
                                Vois olla myös hydraulinostaja, jää kantamaan kylmässä koneessa.
                                Justiinsa viimeviikolla painittiin opelin kanssa joka jätti tyhjäkäynnillä imuvenaa auki, imusarjan kakkoskanava ihan karstassa. Kävi kierroksilla kuitenkin nätisti ja paremmin lämpimänä.

                                Teitkö muuten tuon puristuspainetestin kylmällä vai kuumalla koneella?
                                Niin ja jos saa kysyä, niin mistä ohjelmasta tuollainen löytyy?
                                No miten se jää kantamaan joka kerta kun kone viilenee?
                                Koneessa on uudet öljyt. Puristustestin tein kuumalla koneella DISsin avulla.
                                Tokihan tohon kantsii tehä ihan mekaaninen puristustesti jos virittelis vanhasta hehkutulpasta adapterin mittariin.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎