nyt auto taas kiinni mittarissa ja kello ajassa katotaan mitä yö tuo tullessaan.:think,ainakin meni jälleen lepotilaan kulutus 0,03A
e38 siili akku tyhjenee
Collapse
X
-
no nyt ollut "mittauksessa"2 päivää ja kaksi yötä ja kulutus 0,03a.:think
tällä hetkellä aina yön ylläpitolaturissa kiinni.täytyy vissiin seuraavaksi ottaa radio ja vahvistin irti ja putsata hapettumat koska radio toimii satunnaisesti.
tämmöistä epäilen nyt loppuu kohta keinot.
Corrosion under the electronics in the bootsDrive23i A E89 Roadster -10
ex E92 325i -09
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
Comment
-
Virran katoamisen kanssa on tuskailtu emännän kauppakassissakin (E38 750i 1995). Akku tyhjenee muutaman päivän seisomisen aikana tai jos ajetaan päivittäin vain lyhyita matkoja. Sen verran on jo tutkittu että purkuvirta lepotilassa on noin 0,5A eli kymmenen kertaa enemmän kuin saisi olla. Sulakkeita irrottamalla jne on todettu että kun konetilaan startille menevän paksun virtakaapelin irroittaa, niin kulutus katoaa. Mitäs muuta sen piuhan päässä voi olla kuin startti? Startti on sen verran hankalassa ja ahtaassa paikassa, ett sitä ei pajalla ehditty viimeksi irroittaa mittausta varten. Mutta kuuluuko sieltä olla syöttö jonnekin muualle kuin startille? Jotain virtalukkoon liittyvääkin itse epäilin, mutta tuon perusteella ei taida virtalukkokaan olla syypää. Joskus on kyllä aamulla navin näyttö ollut "harmaa" eli aivan kuin se olisi ollut jotenkin hereillä. Navin/radion 4:3 paneeli on viime kesänä vaihdettu, nykyinen taitaa olla peräisin jostain e39:stä koska puujäljitelmä reunus ei ihan 100% istu e38:iin. Samoin mittaristo on syksyllä vaihdettu pikselivikojen takia. Vanha on kyllä tallessa, pitäisi se vain jollain näppärällä korjaajalla ensin käyttää. Mittaristo lähti kyllä heti pelaamaan ja kilometrit säilyivät, vaihdoin kyllä mittariston takana olevan boksin vanhasta nykyiseen. Ja mittaristojen kaikki kooditkin näyttivät täsmäävän. Nyt on siihen vaihdettuunkin pakkasten myötä tullut pikselivikaan, vaikka syksyllä melkein kaikki pikselit vielä pelasivat. :(Originally posted by hcaape View Postno nyt ollut "mittauksessa"2 päivää ja kaksi yötä ja kulutus 0,03a.:think
tällä hetkellä aina yön ylläpitolaturissa kiinni.täytyy vissiin seuraavaksi ottaa radio ja vahvistin irti ja putsata hapettumat koska radio toimii satunnaisesti.
tämmöistä epäilen nyt loppuu kohta keinot.
Corrosion under the electronics in the boot
Virrankulutus pitäisi saada kuriin jotta webastoakin tohtisi käyttää eikä tarvisi auto olla aina kotipihassa laturissa kiinni. Etenkin kun hallitus ei sitä itse tohdi ottaa irti.Jos laite ei pörise, kiihdy ja pidä ääntä, niin se ei mua kiinnosta!
BMW E61 530da Touring 2005
BMW E38 750ia 1996
Citroen Jumper Maxi 2.8HDI 2005
Honda GL1500 1989
Polaris Scrambler XP 1000 2014
Comment
-
Itsellä kanssa virrat häviää johonkin.Originally posted by mixul View PostItsellä hävis ongelmat kun vaihdoin virtalukon pohjan
osa muutaman kympin KL:stä ja n.5min. työtä päälle.
Paljon jälkiasenteista stereolaitteistoa, mutta vika näyttää lyhyen tutkimuksen perusteella jäävän auton omiin sähköihin. Eli virtaa kuluu vaikka stereot irti, paria relettä lukuunottamatta.
Auto kun otetaan pian kesäajoon, niin vika pitäisi kohta ratkaista.
Virtalukonpohja tai siili ykkös epäilyt. Vika alkoi auton ollessa parkissa syksyllä.
Voiko siili viasta varmistua poistamalla sulakkeita. F9?Last edited by Hemi78; 08-03-2012, 11:15.
Comment
-
helpoiten ku otat siilen johon irti tai siis varmiten.Originally posted by Hemi78 View PostItsellä kanssa virrat häviää johonkin.
Paljon jälkiasenteista stereolaitteistoa, mutta vika näyttää lyhyen tutkimuksen perusteella jäävän auton omiin sähköihin. Eli virtaa kuluu vaikka stereot irti, paria relettä lukuunottamatta.
Auto kun otetaan pian kesäajoon, niin vika pitäisi kohta ratkaista.
Virtalukonpohja tai siili ykkös epäilyt. Vika alkoi auton ollessa parkissa syksyllä.
Voiko siili viasta varmistua poistamalla sulakkeita. F9?€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
Auton kun seisoo eri paikassa missä asun niin on aikaa muistella kesän ongelmia.
Muutama mystinen sähkövihan siinä kummitteli välillä. Käsijarrun valu paloi välillä ilman logiikkaa. Takapenkin nistuen säätö ei aina toiminut, joskus saattoi toimia. Sisätilan valot toimi vähän miten sattui.
Pitää vaihtaa lukon pohja ensiksi.
Uskaltaako lukon pohjan irroittaa auton ollessa sähkössä? En pääse enää aivan yhtä helposti akkuun kiinni kuin normaalisti...
Comment
Comment