Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 siili akku tyhjenee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hcaape
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 837
    • hyvinkää

    #16
    nyt auto taas kiinni mittarissa ja kello ajassa katotaan mitä yö tuo tullessaan.:think,ainakin meni jälleen lepotilaan kulutus 0,03A
    sDrive23i A E89 Roadster -10

    ex E92 325i -09

    ex E65 735i -02
    ex E38 730d -98 ;(

    Comment

    • hcaape
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 837
      • hyvinkää

      #17
      no nyt ollut "mittauksessa"2 päivää ja kaksi yötä ja kulutus 0,03a.:think
      tällä hetkellä aina yön ylläpitolaturissa kiinni.täytyy vissiin seuraavaksi ottaa radio ja vahvistin irti ja putsata hapettumat koska radio toimii satunnaisesti. tämmöistä epäilen nyt loppuu kohta keinot.


      Corrosion under the electronics in the boot
      sDrive23i A E89 Roadster -10

      ex E92 325i -09

      ex E65 735i -02
      ex E38 730d -98 ;(

      Comment

      • Hanhis
        Newbiemmer
        • Jun 2006
        • 10
        • Etelä-Pohjanmaa

        #18
        Originally posted by hcaape View Post
        no nyt ollut "mittauksessa"2 päivää ja kaksi yötä ja kulutus 0,03a.:think
        tällä hetkellä aina yön ylläpitolaturissa kiinni.täytyy vissiin seuraavaksi ottaa radio ja vahvistin irti ja putsata hapettumat koska radio toimii satunnaisesti. tämmöistä epäilen nyt loppuu kohta keinot.


        Corrosion under the electronics in the boot
        Virran katoamisen kanssa on tuskailtu emännän kauppakassissakin (E38 750i 1995). Akku tyhjenee muutaman päivän seisomisen aikana tai jos ajetaan päivittäin vain lyhyita matkoja. Sen verran on jo tutkittu että purkuvirta lepotilassa on noin 0,5A eli kymmenen kertaa enemmän kuin saisi olla. Sulakkeita irrottamalla jne on todettu että kun konetilaan startille menevän paksun virtakaapelin irroittaa, niin kulutus katoaa. Mitäs muuta sen piuhan päässä voi olla kuin startti? Startti on sen verran hankalassa ja ahtaassa paikassa, ett sitä ei pajalla ehditty viimeksi irroittaa mittausta varten. Mutta kuuluuko sieltä olla syöttö jonnekin muualle kuin startille? Jotain virtalukkoon liittyvääkin itse epäilin, mutta tuon perusteella ei taida virtalukkokaan olla syypää. Joskus on kyllä aamulla navin näyttö ollut "harmaa" eli aivan kuin se olisi ollut jotenkin hereillä. Navin/radion 4:3 paneeli on viime kesänä vaihdettu, nykyinen taitaa olla peräisin jostain e39:stä koska puujäljitelmä reunus ei ihan 100% istu e38:iin. Samoin mittaristo on syksyllä vaihdettu pikselivikojen takia. Vanha on kyllä tallessa, pitäisi se vain jollain näppärällä korjaajalla ensin käyttää. Mittaristo lähti kyllä heti pelaamaan ja kilometrit säilyivät, vaihdoin kyllä mittariston takana olevan boksin vanhasta nykyiseen. Ja mittaristojen kaikki kooditkin näyttivät täsmäävän. Nyt on siihen vaihdettuunkin pakkasten myötä tullut pikselivikaan, vaikka syksyllä melkein kaikki pikselit vielä pelasivat. :(
        Virrankulutus pitäisi saada kuriin jotta webastoakin tohtisi käyttää eikä tarvisi auto olla aina kotipihassa laturissa kiinni. Etenkin kun hallitus ei sitä itse tohdi ottaa irti.
        Jos laite ei pörise, kiihdy ja pidä ääntä, niin se ei mua kiinnosta!

        BMW E61 530da Touring 2005
        BMW E38 750ia 1996
        Citroen Jumper Maxi 2.8HDI 2005
        Honda GL1500 1989
        Polaris Scrambler XP 1000 2014

        Comment

        • mixul
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 65

          #19
          Originally posted by Morkai View Post
          Palaako vaihdekepin valot kokoajan kun auto parkissa, vai sammuuko 15min päästä?
          Itsellä jää kyseiset valot palamaan, mistäs kyse?
          -BMW e38 740ia-

          Comment

          • Stroop
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 284
            • Jyväskylä

            #20
            Tulikos näistä mistään selvyyttä, ja jos tuli niin mikä oli lopullinen ongelma?

            Comment

            • mixul
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 65

              #21
              Originally posted by Stroop View Post
              Tulikos näistä mistään selvyyttä, ja jos tuli niin mikä oli lopullinen ongelma?
              Itsellä hävis ongelmat kun vaihdoin virtalukon pohjan osa muutaman kympin KL:stä ja n.5min. työtä päälle.
              -BMW e38 740ia-

              Comment

              • Stroop
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 284
                • Jyväskylä

                #22
                Hyvä että selvisi noin pienellä. Itsellä ei pohjan vaihto auttanut mihinkään, mutta tällä hetkellä näyttää että ratkaisu saattaa olla käsillä.

                Comment

                • Hemi78
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 29

                  #23
                  Originally posted by mixul View Post
                  Itsellä hävis ongelmat kun vaihdoin virtalukon pohjan osa muutaman kympin KL:stä ja n.5min. työtä päälle.
                  Itsellä kanssa virrat häviää johonkin.
                  Paljon jälkiasenteista stereolaitteistoa, mutta vika näyttää lyhyen tutkimuksen perusteella jäävän auton omiin sähköihin. Eli virtaa kuluu vaikka stereot irti, paria relettä lukuunottamatta.

                  Auto kun otetaan pian kesäajoon, niin vika pitäisi kohta ratkaista.

                  Virtalukonpohja tai siili ykkös epäilyt. Vika alkoi auton ollessa parkissa syksyllä.
                  Voiko siili viasta varmistua poistamalla sulakkeita. F9?
                  Last edited by Hemi78; 08-03-2012, 11:15.

                  Comment

                  • 2bar..ahhh
                    BTCF Honorary Member
                    • Nov 2004
                    • 3351
                    • haapavesi

                    #24
                    Originally posted by Hemi78 View Post
                    Itsellä kanssa virrat häviää johonkin.
                    Paljon jälkiasenteista stereolaitteistoa, mutta vika näyttää lyhyen tutkimuksen perusteella jäävän auton omiin sähköihin. Eli virtaa kuluu vaikka stereot irti, paria relettä lukuunottamatta.

                    Auto kun otetaan pian kesäajoon, niin vika pitäisi kohta ratkaista.

                    Virtalukonpohja tai siili ykkös epäilyt. Vika alkoi auton ollessa parkissa syksyllä.
                    Voiko siili viasta varmistua poistamalla sulakkeita. F9?
                    helpoiten ku otat siilen johon irti tai siis varmiten.
                    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                    Comment

                    • Hemi78
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2009
                      • 29

                      #25
                      Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                      helpoiten ku otat siilen johon irti tai siis varmiten.
                      En vaan taida päästä siihen ihan helpolla käsiksi, joten minun tapauksessa ei helpoin?

                      Comment

                      • Hemi78
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 29

                        #26
                        Auton kun seisoo eri paikassa missä asun niin on aikaa muistella kesän ongelmia.

                        Muutama mystinen sähkövihan siinä kummitteli välillä. Käsijarrun valu paloi välillä ilman logiikkaa. Takapenkin nistuen säätö ei aina toiminut, joskus saattoi toimia. Sisätilan valot toimi vähän miten sattui.

                        Pitää vaihtaa lukon pohja ensiksi.

                        Uskaltaako lukon pohjan irroittaa auton ollessa sähkössä? En pääse enää aivan yhtä helposti akkuun kiinni kuin normaalisti...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎