Announcement

Collapse
No announcement yet.

e38 siili akku tyhjenee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hcaape
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 837
    • hyvinkää

    e38 siili akku tyhjenee

    eli 730d -99 akku tyhjenee yön aikana melkein tyhjäksi.
    lataa hyvin ja lepotilassa kulutus 0,04A.voisiko syynä olla siili.
    nyt yöksi otettu irti puhaltimen sulake.teinkö oikein.:think
    vian etsimiseksi
    Last edited by hcaape; 10-02-2010, 22:26.
    sDrive23i A E89 Roadster -10

    ex E92 325i -09

    ex E65 735i -02
    ex E38 730d -98 ;(
  • hcaape
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 837
    • hyvinkää

    #2
    no eipä ollut vika siilissä sulake oli yön irti ja nyt akku tyhjä.:think
    mihinkähän virrat häviää.
    sDrive23i A E89 Roadster -10

    ex E92 325i -09

    ex E65 735i -02
    ex E38 730d -98 ;(

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3197
      • Saarijärvi

      #3
      Palaako vaihdekepin valot kokoajan kun auto parkissa, vai sammuuko 15min päästä?
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • Snow Dog
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 185
        • Raisio

        #4
        Originally posted by hcaape View Post
        no eipä ollut vika siilissä sulake oli yön irti ja nyt akku tyhjä.:think
        mihinkähän virrat häviää.
        joo, täällä vuotta nuoremmassa kärryssä myös pari kertaa pidempään (yli 2 vrk) seisottuaan virtaa hävinnyt. Myös akku oli finaalissa. Nyt uusi akku ja yritin mittailla virtoja: heti kun sammuttaa auton niin menee 3-4 A (kai aika paljon?) muutama minuutti, sitten putoaa tuonne 0,05 - 0,06 A tietämille (mikä lienee normaali). Mutta kerran jäi tasolle 0,3 A lepotilassa :think.
        Pitää jatkaa viikonloppuna mittausta. 3 hehkua on loppu, ne menee vaihtoon, mutta ei liene vaikutusta näihin lepovirtoihin.

        Onko sulla akku varmasti iskussa?
        F01 740d -11
        F11 530d -13
        E93 325 -07
        ex: E38 730d -00
        ex: E39 523AT -97
        ex: E39 530dAT -00

        Comment

        • hcaape
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2009
          • 837
          • hyvinkää

          #5
          Originally posted by Morkai View Post
          Palaako vaihdekepin valot kokoajan kun auto parkissa, vai sammuuko 15min päästä?
          valo sammuu n20min jonka jälkeen kulutus 0,04a.aika normaali mutta mitä yön aikana tapahtuu on mysteeri ja akku on uusi amg mallinen.
          sDrive23i A E89 Roadster -10

          ex E92 325i -09

          ex E65 735i -02
          ex E38 730d -98 ;(

          Comment

          • hcaape
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 837
            • hyvinkää

            #6
            nyt ollut 4tuntia kulutus mittauksessa ja vie koko ajan 0,03a
            ompa mystinen vika:thinkalkaisi nyt kuluttamaan p..rle.
            sDrive23i A E89 Roadster -10

            ex E92 325i -09

            ex E65 735i -02
            ex E38 730d -98 ;(

            Comment

            • Luntti
              2Wheel Driver
              • Jul 2003
              • 5021
              • Yka

              #7
              Laitatko odotellessa mitä varusteita autossa on.
              -navi, puhelin, webasto, tasonsäätö, jne.

              Comment

              • hcaape
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2009
                • 837
                • hyvinkää

                #8
                Originally posted by Luntti View Post
                Laitatko odotellessa mitä varusteita autossa on.
                -navi, puhelin, webasto, tasonsäätö, jne.
                eli navi, webasto, puhelin,joku alustan sport asento iskarien päähän tulee johdot,ja vika alkoi reistailevan mittarin vaihdon jälkeen,:think
                sekä muut perusvarusteet.nyt kotona ja mittari kiinni katotaan aamulla.niin ja vakio hälytin sisätutkalla.
                sDrive23i A E89 Roadster -10

                ex E92 325i -09

                ex E65 735i -02
                ex E38 730d -98 ;(

                Comment

                • sirkus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 2195
                  • kaustinen

                  #9
                  Koitappa poistaa webaston sulake.
                  Chrysler 300c crd touring 2010
                  Daily driver
                  Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                  Man cave on wheels
                  Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                  Built not bought
                  V8, only juice&milk come in 2 litres

                  Kawasaki zzr1100 fighter


                  Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                  Comment

                  • hcaape
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2009
                    • 837
                    • hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by sirkus View Post
                    Koitappa poistaa webaston sulake.
                    joka on missä ja miten se alkaa tyhjentämään akkua nytkin kulutus 0,04a
                    sDrive23i A E89 Roadster -10

                    ex E92 325i -09

                    ex E65 735i -02
                    ex E38 730d -98 ;(

                    Comment

                    • Luntti
                      2Wheel Driver
                      • Jul 2003
                      • 5021
                      • Yka

                      #11
                      Asiaa hieman sivuten. Mutta onko kukaan oikeasti laskenut kauanko autolla pitäis ajaa jotta akku latautuu täysin Webaston ja starttauksen jälkeen.

                      Jos nyt kuvitellaan, että webasto on tunnin päällä ja siihen vielä moottorin starttaus.
                      Paljonko silloin on akusta lähtenyt virtaa?
                      Huomioitavat virta syöpöt webasto käytössä:
                      -itse webasto
                      -webaston pa-pumppu
                      -webaston puhallin
                      -webaston kiertovesi pumppu
                      -webaston hehku
                      -auton sisä puhaltimet, e38:ssa ainakin kaksi, takanakin voi olla yksi.
                      -auton kiertovesipumppu, joka taitaa lähtä myös käyntiin kun ilmastointi paneli herää
                      -myös panelin valot vie virtaa
                      -startti moottorin vaativa virta.
                      -mitäs vielä?

                      Nämä kun lasketaan yhteen ja sitten ajossa on vielä valot, penkinlämmitimet, puhallin, stereot ja sun muut käytössä olevat laitteet.
                      Tosiaan kysymys kuuluukin, että paljonko ajallisesti auton pitää olla käynnissä jotta akku on taas ihan täysi.
                      Jos autossa on esim. 100ah laturi.

                      Nyrkkisääntö on, että yhtä kauan kuin webasto/eeperi on ollut päällä niin kauan myös auto käynnissä.

                      Itse en ihan usko, että riittää. Epäilen, että 2-2.5 tuntia.
                      Ei ole tullut laskettua koskaan.

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9143
                        • Oulu

                        #12
                        Webastokäytössä virrankulutus riippuu sisäpuhaltimen asetuksesta. Keskimäärin Weba + puhallin vievät ~10A (joku foorumilainen noita oli aiemmin mitannut). Jos Weba on tunnin päällä, kulutus 10 Ah. Jos startti vie ~400A, 5 sek starttaus kuluttaa 0,55 Ah, eli tuo starttaus on peanuts Webastokäytön rinnalla. Kylmässä akku ottaa varausta vain 1-2A, eli pahimmillaan latausajan pitäisi olla 10-5 x Webaston käyttöaika. Eli ainut oikea vaihtoehto on ylläpitolaturi. Tehokkaampi auton laturi ei auta mitään, koska akku ei ota varausta vastaan yhtään sen enempää.
                        Last edited by Clavurion; 11-02-2010, 22:40.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • hcaape
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2009
                          • 837
                          • hyvinkää

                          #13
                          nyt ollut 3 tuntia ja kulutus vielä 0,04a
                          nyt ei kuitenkaan kelloa asettettu aikaan voiko vaikuttaa.
                          sDrive23i A E89 Roadster -10

                          ex E92 325i -09

                          ex E65 735i -02
                          ex E38 730d -98 ;(

                          Comment

                          • Luntti
                            2Wheel Driver
                            • Jul 2003
                            • 5021
                            • Yka

                            #14
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Webastokäytössä virrankulutus riippuu sisäpuhaltimen asetuksesta. Keskimäärin Weba + puhallin vievät ~10A (joku foorumilainen noita oli aiemmin mitannut). Jos Weba on tunnin päällä, kulutus 10 Ah. Jos startti vie ~400A, 5 sek starttaus kuluttaa 0,55 Ah, eli tuo starttaus on peanuts Webastokäytön rinnalla. Kylmässä akku ottaa varausta vain 1-2A, eli pahimmillaan latausajan pitäisi olla 10-5 x Webaston käyttöaika. Eli ainut oikea vaihtoehto on ylläpitolaturi. Tehokkaampi auton laturi ei auta mitään, koska akku ei ota varausta vastaan yhtään sen enempää.
                            Jeps. Paneli onkin meidän autossa manuaali asennolla. Tietenkin.
                            Ja ylläpito laturikin löytyy.
                            Lähinnä mielenkiinnosta kysyin.

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              #15
                              Kaverin E38:ssa oli virtalukon pohja rikki ja joskus satunnaisesti jäi sammuttaessa menemättä lepotilaan ja aamulla akku tyhjä.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎