Eli parisen kuukautta autoa vaivannut lievä puutuminen yläkierroksilla n. 4000 -->. Viikonloppuna puutuminen alkoi voimistumaan ja lukaisin piruuttani vikakoodit INPA:lla. Tulokset löytyvät liitetyistä kuvista.
Myös livedatasta liitteet.
Tänään oli havaittavissa pientä hytkymistä ja kuminauhamaista alltoilua, kun ajeli tasaista nopeutta. Illalla kotiin kurvaillessani, kun aloin kiihdyttämään loppui autosta puhti aivan totaalisesti. Hirveä rytkytys ja nykiminen ja auton sai vaivoin pintakaasulla kiihdytettyä n. 60km/h vauhtiin. Ajattelin kuitenkin selvitä kotia asti, kun matkaakaan ei kamalasti ollut.. Hetken aikaa tuota rytkytystä kesti kunnes autosta loppui veto aivan täysin. Sain kurvattua linkkapysäkille ja kappas.. Auto sammuikin siihen. Uudestaan se lähti hetkeksi käyntiin, mutta ei varmaankaan kovin monella pytyllä käynyt.
Hyppäsin autosta pihalle ja aika epämääräistä käryä oli havaittavissa. Öljyä oli myöskin sellaisia 2€ kolikon kokoisia lämpäreitä ilmaantunut auton alle.
Soittelin sitten kaverin hinaamaan, mutta siinä sitten huomattiin ettei tietenkään ole sitä hinauskoukkua joukossa. Päätettiin ajaa hiirenhiljaa kotipihaan, jotta voisi huomenissa tutkailla lisää.
Imaisin vielä vikakoodit ja hetken katselin livedataa.
Omituisinta tässä oli se, että kun auto sammui pysäkille ja käynnistin sen uudestaan, auto rytkyi aivan mahdottomasti ja kävi varmaankin parilla- kolmella sylinterillä. N. 45 min. odottelun jälkeen käynti oli huomattavasti parempaa ja tasaisempaa.
Onko nyt niin, että lambdat vaihtoon vai aiheuttaako edes lambdan rikkoontuminen moista käytöstä autossa? Eilen tarkastin ettei tulpat ui öljyssä ja vain parissa näkyi aivan hiven öljyä reiän pohjalla.
Itseltäni ainakin ideat vähissä varsinkin kun viimeisimmät vikakoodit olivat yhtä lukuunottamatta samat mitä ensimmäisellä kerralla. Mutta josko joku voisi päätellä noista koodeista ja livedatasta mikä vois olla vikana.
Myös livedatasta liitteet.
Tänään oli havaittavissa pientä hytkymistä ja kuminauhamaista alltoilua, kun ajeli tasaista nopeutta. Illalla kotiin kurvaillessani, kun aloin kiihdyttämään loppui autosta puhti aivan totaalisesti. Hirveä rytkytys ja nykiminen ja auton sai vaivoin pintakaasulla kiihdytettyä n. 60km/h vauhtiin. Ajattelin kuitenkin selvitä kotia asti, kun matkaakaan ei kamalasti ollut.. Hetken aikaa tuota rytkytystä kesti kunnes autosta loppui veto aivan täysin. Sain kurvattua linkkapysäkille ja kappas.. Auto sammuikin siihen. Uudestaan se lähti hetkeksi käyntiin, mutta ei varmaankaan kovin monella pytyllä käynyt.
Hyppäsin autosta pihalle ja aika epämääräistä käryä oli havaittavissa. Öljyä oli myöskin sellaisia 2€ kolikon kokoisia lämpäreitä ilmaantunut auton alle.
Soittelin sitten kaverin hinaamaan, mutta siinä sitten huomattiin ettei tietenkään ole sitä hinauskoukkua joukossa. Päätettiin ajaa hiirenhiljaa kotipihaan, jotta voisi huomenissa tutkailla lisää.
Imaisin vielä vikakoodit ja hetken katselin livedataa.
Omituisinta tässä oli se, että kun auto sammui pysäkille ja käynnistin sen uudestaan, auto rytkyi aivan mahdottomasti ja kävi varmaankin parilla- kolmella sylinterillä. N. 45 min. odottelun jälkeen käynti oli huomattavasti parempaa ja tasaisempaa.
Onko nyt niin, että lambdat vaihtoon vai aiheuttaako edes lambdan rikkoontuminen moista käytöstä autossa? Eilen tarkastin ettei tulpat ui öljyssä ja vain parissa näkyi aivan hiven öljyä reiän pohjalla.
Itseltäni ainakin ideat vähissä varsinkin kun viimeisimmät vikakoodit olivat yhtä lukuunottamatta samat mitä ensimmäisellä kerralla. Mutta josko joku voisi päätellä noista koodeista ja livedatasta mikä vois olla vikana.
Comment