Ainahan se on dieselin kanssa sama juttu, syy on joko taloudellisuudessa tai sitten ajetaan paljon. Puhtaassa matka-ajossa erot ei tosiaan merkittäviä ole, eli jos päästää 100% pelkkää matkaa niin vero-osuus on saatava maksuun sitten kilometreillä. Kaupunkikulutuksessa eroa on sitten enemmän, se ei paisu mitenkään järjettömäksi dieselillä vaikka V8 onkin. Entinen E61 530d vm.2004 vei muuten saman kaupungissa mitä tämä, mutta matkassa meni hieman vähemmällä. Kyllä sen 1,5e/100km seiskakyydistä maksaa vs. 530d! Ja kun nyt vertailemaan alettiin niin E38 730d vei puoli litraa vähemmän kuin tämä niin kaupungissa kuin maantiellä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 740d kotiintulohuolto
Collapse
X
-
Last edited by Gonzalez; 31-08-2011, 22:31.530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
-
-
Originally posted by Ramzez View PostHuomioitavaa toki on sekin, että kaikki imuvuodot yms. nostavat näiden kulutusta aika selvästi, sen lisäksi, että aiheuttavat muutakin harmia, kuten kattien hajoamista. Eli isoimmat säästöt polttoaineissa tekee sillä, että pitää moottorin kunnossa, erityisesti imuvuotojen osalta. Pieni imuvuoto ja voidaan helposti puhua litran suuremmasta kulutuksesta.
Autona kannattaa hankkia sellainen yksilö, jonka ajomäärä on oikeasti todistettavissa ja se on alhainen. Varsinaista tyyppivikaa noissa ei suuremmin ole, Ramzez ja Co. tuntee korityypin paljon mua paremmin.
Turbot hajoo ja suuttimet porsii, mutta yleistää sitäkään ei sovi kumminkaan päin, melkoisia ajosuoritteita noilla mennään Vaikkei tuossa 740d:ssä sitä Gm:n laatikkoa olekaan, on pakko mainita, että "hypetyksestä" huolimatta sekin toimii ja kestää todella hyvin.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Selvitin tuossa taannoin myös ahtimien hintaa jos käy huono säkä ja sattuu porsimaan, ja sain ihan kotosuomesta tällaisen vastauksen:
"Autoonne alkuperäiset tehdaskunnostetut kustantavat 670,00 kappale jos vaihdatte kummankin yhdellä kertaa ja tarvitsemme vanhat vaihdossa. Ahtimilla on sama takuu kuin uusilla 12 kk ilman kilometrirajoitusta. Voitte toimittaa meille ahtimet veloituksetta matkahuollon kautta, avaamme ahtimet ja annamme Teille tiedon onko öljynkierron mukana kulkeutunut epäpuhtauksia ahtimiin tai muuta vastaavaa vikaa joka aiheuttaa ongelmia ahtimissa.
Ystävällisin terveisin
Jaakko Tapper
Varaosia.com
020 747 9282
Ma-To: 10.00-18.00
Pe: 10.00-16.30"
Eli myytti 740d:n kalliista ahtimista ja vaikeasta saatavuudesta on myös pelkkää legendaa, ja suuttimet maksavat saman kuin muihinkin dieseleihin.
Kone- ja laatikkosektorilla ei normaalista poikkeavia tai erityisen kalliita remontteja ole ja loput autosta on samoja osia kuin muissakin E38:ssa (mm.alustan osat ja jarrut on samat kuin 750i:ssä, eroa vain etujousien kantavuudessa).
Ei ole siis olemassa mitään oikeita syitä miksi näitä möhködieseleitä pitäisi tekniikan takia välttää, peruskauraa vaikka näitä vähemmän liikenteessä näkeekin.530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Noniin tännehän tullut mukavasti infoa. Kiitoksia vastauksista. Tosiaan esim. nettiautohan tarjoaa tällä hetkellä kutkuttavia vaihtoehtoja pari kappaletta:
1. 290 tkm ajettu, 8900 €, hyvin on huollettu ja pidetty (sunnuntaina koeajolle)
2. 187 tkm ajettu 11500 €, siistin näkönen ainakin (ei vastannu myyjä puhelimeen)
Varusteissa näissä ei juuri eroa, tosin ei tietoa tuleeko kalliimman mukana talvirenkaat, toisen mukana tulee. Saksasta alkais saada veroineen vastaavia about 200 tkm ja vähän yli ajettuja suurinpiirtein hintaan 9000-12000 €. Forumin konsensus tuntuu siis olevan, että 100 000 ajokilometria vähemmän on hyvinkin ton 2600 € arvoinen. Joka tapauksessa ihan niin kiire ei oo, etteikö näitä muutamaa viittis kokeilla ennen ostoa.Last edited by zordiack; 02-09-2011, 22:33.
Comment
-
-
Originally posted by Gonzalez View PostAinahan se on dieselin kanssa sama juttu, syy on joko taloudellisuudessa tai sitten ajetaan paljon. Puhtaassa matka-ajossa erot ei tosiaan merkittäviä ole, eli jos päästää 100% pelkkää matkaa niin vero-osuus on saatava maksuun sitten kilometreillä. Kaupunkikulutuksessa eroa on sitten enemmän, se ei paisu mitenkään järjettömäksi dieselillä vaikka V8 onkin. Entinen E61 530d vm.2004 vei muuten saman kaupungissa mitä tämä, mutta matkassa meni hieman vähemmällä. Kyllä sen 1,5e/100km seiskakyydistä maksaa vs. 530d! Ja kun nyt vertailemaan alettiin niin E38 730d vei puoli litraa vähemmän kuin tämä niin kaupungissa kuin maantiellä.
Comment
-
Comment